Ford a Jaguar testují novinku. Bude stání na červenou navždy minulostí?

Ve Velké Británii se testuje novinka, která váš vůz sesynchronizuje se semaforem před ním. Stane se díky tomu stání na červenou definitivně minulostí?

Čekání na semaforech je jednou z nejnudnějších součástí řízení a navíc obrovskou ztrátou času. Podle některých informací to dokonce ty, kteří jezdí automobilem každý den, stojí v součtu až několik dnů ročně. To vše by ale mohlo být brzy minulostí. Ford ve spolupráci s Jaguar Land Roverem testuje novinku, která z vašeho vozu dokáže udělat nedílnou součást fungující infrastruktury.

Nová technologie se spojí s jakýmkoliv semaforem před vámi a vypočítá přesně potřebnou rychlost k tomu, abyste u něj nemuseli zastavit. Údaje o rychlosti se pak řidiči zobrazí na palubním počítači. „Novinka umožňuje řidičům jezdit na zelené vlně. Jejich jízda bude hladší, kontinuální, pomůže k plynulosti provozu a ještě k tomu se významně sníží emise i spotřeba paliva,“ popisuje Christian Ress, školitel z technologického centra Fordu.

Zajímavosti | Technika | Audi

Audi testuje v reálném provozu novou techniku pro autonomní jízdu

Ford společně s Jaguarem pracuje na vícero novinkách. Jednou z dalších je elektronický brzdový asistent, který se aktivuje, když vozidlo před vámi začne brzdit náhle. Výrobci se shodují, že tento systém by se uplatnil zejména za snížené viditelnosti. Zároveň by mohl pomoci s odstraněním efektu harmoniky při hustém silničním provozu. Dále se po vzoru Tesly připravuje asistent, který na dálnici zvládne sám předjet pomalejší vozidlo.

Takový systém již funguje v novém Mercedesu třídy E. Při jízdě na adaptivní tempomat stačí po dojetí pomalejšího vozu pouze "vyhodit blinkr" a Mercedes si sám přejede z prevého pruhu do levého. U nás ale tento systém zatím není schválen.

Všechny pokusy jsou prováděny v rámci projektu UK AutoDrive, což je tříletá studie autonomních vozu s přídavnými technologiemi. Program je financován z veřejných zdrojů a jeho výsledky se mají promítnout do plánů britské vlády. Ta chce ze země v budoucnu udělat globální centrum pro vývoj autonomních automobilů. Jaguar má navíc v plánu během příštích čtyř let postavit až 100 výzkumných vozů, včetně autopilotem řízeného Land Roveru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků