Japonská automobilka Fomm představuje svůj malý elektromobil s ovládáním řidítky, jenž si má poradit i v místech stíhaných potopami.
Jiný kraj, jiný mrav, ale také jiné potřeby. Japonská studie Fomm Concept One má být dle tvrzení autorů nejmenším čtyřmístným elektromobilem na světě, ale tím její přednosti nekončí. Vozík byl vyvinut zvláště pro oblasti často stíhané potopami, což lze s ohledem na zemi původu projektu pochopit. Fomm ale není skutečným obojživelným automobilem, pohyb ve vodě je brán jen jako nouzový režim a po vyjetí na souš vyžaduje sadu zvláštních servisních úkonů.
Fomm má být nejmenším elektromobilem současnosti, elektromotory jsou vestavěny v předních kolech
Fomm Concept One je jen 2 499 mm dlouhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí na elektromobil s uzavřenou karoserií velmi solidních 459 kg. Místo volantu najdeme motocyklová řidítka, před nimiž se nachází rozměrný digitální přístrojový štít.
Vůz se neztratí ani na vodě, k jeho řízení poslouží řidítka
O pohon této novodobé rikši se stará dvojice elektromotorů uložených v nábojích předních kol a každý z nich dosahuje výkonu 6,8 koní (5 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o způsobu pohonu na vodní hladině. Je třeba zároveň dodat, že vůz zatím existuje pouze na rýsovacích prknech a všechny uvedené údaje jsou zatím jen dílem výpočtů, takže na skutečný prototyp si zřejmě ještě počkáme.