Fomm je nejmenší čtyřmístný elektromobil a nebojí se vody

Japonská automobilka Fomm představuje svůj malý elektromobil s ovládáním řidítky, jenž si má poradit i v místech stíhaných potopami.

Jiný kraj, jiný mrav, ale také jiné potřeby. Japonská studie Fomm Concept One má být dle tvrzení autorů nejmenším čtyřmístným elektromobilem na světě, ale tím její přednosti nekončí. Vozík byl vyvinut zvláště pro oblasti často stíhané potopami, což lze s ohledem na zemi původu projektu pochopit. Fomm ale není skutečným obojživelným automobilem, pohyb ve vodě je brán jen jako nouzový režim a po vyjetí na souš vyžaduje sadu zvláštních servisních úkonů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fomm má být nejmenším elektromobilem současnosti, elektromotory jsou vestavěny v předních kolech

Fomm Concept One je jen 2 499 mm dlouhý, 1 292 mm široký a 1 554 mm vysoký, přičemž pohotovostní hmotnost činí na elektromobil s uzavřenou karoserií velmi solidních 459 kg. Místo volantu najdeme motocyklová řidítka, před nimiž se nachází rozměrný digitální přístrojový štít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se neztratí ani na vodě, k jeho řízení poslouží řidítka

O pohon této novodobé rikši se stará dvojice elektromotorů uložených v nábojích předních kol a každý z nich dosahuje výkonu 6,8 koní (5 kW) a točivého momentu 200 Nm. Nepadlo ale ani slovo o způsobu pohonu na vodní hladině. Je třeba zároveň dodat, že vůz zatím existuje pouze na rýsovacích prknech a všechny uvedené údaje jsou zatím jen dílem výpočtů, takže na skutečný prototyp si zřejmě ještě počkáme.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků