Focus RS Le Mans Classic: další zvláštní edice je tu, hned v pěti provedeních

Ford se v poslední době řádně opřel do podpory dobrého jména svého nejprodávanějšího modelu a chrlí jednu perličku za druhou. A to přesto, nebo možná právě proto, že kariéra druhé generace Focusu se chýlí ke konci. Připraven tak byl Focus RS, který představuje svými parametry v rámci kompaktní třídy takřka unikátní nabídku, a následovalo několik zvláštních verzí na jeho základech. Později navíc přišlo provedení RS500 a když uz bylo prakticky vyprodáno, vrátil se Ford zpět k speciálním edicím výchozího „eReSa”. A další takové bylo právě představeno.

Tip: Přečtěte si náš první test Fordu Focus RS.

Vzhledem k třídě vozu má poněkud překvapivé označení Le Mans Classic, ale jak poznáte za chvíli, není vůbec nepatřičné. Automobilka se jí totiž rozhodla připomenout své úspěchy na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století a připravila celkem pět specifických barevných provedení, která odkazují na vítězné vozy této pro Ford slavné éry.

Na přiložených snímcích i videu si můžete prohlédnout všech pět verzí Focusu RS. Některé vám od pohledu připomenou slavné vozy minulosti, u ostatních vám napovíme. Černé provedení se stříbnrými pruhy vzpomíná na Ford Mk II, vítěze Le Mans z roku 1966, červená verze s bílými pruhy pak Ford Mk IV, o rok pozdějšího vítěze. Pak tu máme jednu „Sněhurku” (Rychlou Sněhurku, chce se říci) s modrými pruhy jako vzpomínku na Ford Mk IIB opět z roku 1967 a k tomu modro-bílou variantu, odkazující na Ford Capri RS 2600, vítěze mezi cestovními vozy z roku 1972. Že vám pořád žádné z nich nic neříká? Pak pohlédněte na to páté - modro-oranžové zbarvení ve stylu Fordu GT40, vítěze z let 1968 a 1969, snad musí znát každý alespoň trochu znalý motorista.

Nutno dodat, že tyto verze budou specifické zejména svými mimikrami, pouze uvnitř dostanou navíc skořepinová sedadla Recaro s obšitím ve stylu zbarvení zevnějšku. Podobné provedení pak bude mít ii volant, řadička, madlo ruční brzy a loketní opěrka.

Pokud vás tato provedení zaujala, máme pro vás závěrem vlastně tak trochu špatnou zprávu - vznikne jich totiž přesně pět a prodána budou po letošní Le Mans, tedy po 11. červenci 2010. Cena bude zřejmě odpovídat, očekávame jejich nabídnutí v nějaké aukci, kde se hodnota každého unikátu vyšplhá adekvátně nad cenu běžného provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus RS Le Mans Classic
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků