Focus RS Le Mans Classic: další zvláštní edice je tu, hned v pěti provedeních

Ford se v poslední době řádně opřel do podpory dobrého jména svého nejprodávanějšího modelu a chrlí jednu perličku za druhou. A to přesto, nebo možná právě proto, že kariéra druhé generace Focusu se chýlí ke konci. Připraven tak byl Focus RS, který představuje svými parametry v rámci kompaktní třídy takřka unikátní nabídku, a následovalo několik zvláštních verzí na jeho základech. Později navíc přišlo provedení RS500 a když uz bylo prakticky vyprodáno, vrátil se Ford zpět k speciálním edicím výchozího „eReSa”. A další takové bylo právě představeno.

Tip: Přečtěte si náš první test Fordu Focus RS.

Vzhledem k třídě vozu má poněkud překvapivé označení Le Mans Classic, ale jak poznáte za chvíli, není vůbec nepatřičné. Automobilka se jí totiž rozhodla připomenout své úspěchy na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století a připravila celkem pět specifických barevných provedení, která odkazují na vítězné vozy této pro Ford slavné éry.

Na přiložených snímcích i videu si můžete prohlédnout všech pět verzí Focusu RS. Některé vám od pohledu připomenou slavné vozy minulosti, u ostatních vám napovíme. Černé provedení se stříbnrými pruhy vzpomíná na Ford Mk II, vítěze Le Mans z roku 1966, červená verze s bílými pruhy pak Ford Mk IV, o rok pozdějšího vítěze. Pak tu máme jednu „Sněhurku” (Rychlou Sněhurku, chce se říci) s modrými pruhy jako vzpomínku na Ford Mk IIB opět z roku 1967 a k tomu modro-bílou variantu, odkazující na Ford Capri RS 2600, vítěze mezi cestovními vozy z roku 1972. Že vám pořád žádné z nich nic neříká? Pak pohlédněte na to páté - modro-oranžové zbarvení ve stylu Fordu GT40, vítěze z let 1968 a 1969, snad musí znát každý alespoň trochu znalý motorista.

Nutno dodat, že tyto verze budou specifické zejména svými mimikrami, pouze uvnitř dostanou navíc skořepinová sedadla Recaro s obšitím ve stylu zbarvení zevnějšku. Podobné provedení pak bude mít ii volant, řadička, madlo ruční brzy a loketní opěrka.

Pokud vás tato provedení zaujala, máme pro vás závěrem vlastně tak trochu špatnou zprávu - vznikne jich totiž přesně pět a prodána budou po letošní Le Mans, tedy po 11. červenci 2010. Cena bude zřejmě odpovídat, očekávame jejich nabídnutí v nějaké aukci, kde se hodnota každého unikátu vyšplhá adekvátně nad cenu běžného provedení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Focus RS Le Mans Classic
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků