Focus, nebo Corolla? Toyota se pře s Fordem o nejprodávanější vůz

Prestižní post nejprodávanějšího vozu světa vyvolává vášně. Nejprve byl na tento post jmenován Ford Focus. To se však nelíbí japonské Toyotě. Ta se proti oznámení, že nejprodávanějším autem loňského roku byl Ford Focus ohradila. Toyota tvrdí, že jejích modelů Corolla se loni prodalo více, než modelů Focus a než kolik v úterý uvedla americká média.

Ford v úterý oznámil, že podle údajů konzultační společnosti R.L. Polk & Co. prodal loni celkem 1,02 milionu vozů Focus. Tento model se tak stal nejprodávanějším modelem roku, především díky silné poptávce ve Spojených státech a Číně.

Údaje o prodeji Corolly v prohlášení zveřejněné nebyly, ale některá média uvedla, že Toyota prodala loni necelých 873 tisíc modelů Corolla.

Mluvčí Toyoty Ryo Sakai ale uvedl, že se loni prodalo 1,16 milionu vozů Corolla. To tak podle něj z modelu japonské automobilky činí nejprodávanější vůz roku, uvedla agentura Reuters.

„V registracích Corolly tak, jak je uvádí Polk, chybí téměř 300 tisíc vozů. Tato nesrovnalost je do očí bijící a my budeme žádat vysvětlení,“ řekl agentuře Bloomberg mluvčí americké Toyoty Mike Michels.

Ford si za svým výsledkem stojí. Focus je podle analytika prodejů automobilky Ericha Merkleho „nejprodávanejším modelem“ a tuto skutečnost ověřila nezávislá společnost, v tomto případě právě Polk.

Podle Bloombergu by rozdíl v obou číslech mohl spočívat v tom, že zatímco Polk sečetl pouze prodané vozy Corolla, Toyota do prodejů svého nejoblíbenějšího modelu zahrnuje i odvozené verze Corolla Axio a Corolla Altis.

Na třetím místě byly dodávkové automobily Ford F, kterých se loni prodalo přes 785 tisíc. Tyto vozy se přitom prodávají v podstatě pouze v Severní Americe. Čtvrté místo obsadil automobil Sunshine čínské společnosti Wuling Motors s prodejem téměř 769 tisíc vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků