Fisker Karma se vrátí s hybridním pohonem od BMW

Možná si pamatujete, že Fisker skončil s výrobou aut v roce 2012, když byl nucen vyhlásit bankrot. Firma pak zamířila do dražby, v níž se prodala za necelých 150 milionů dolarů. Nyní malou automobilku vlastní čínská společnost Wanxiang.

Vypadá to ale, že se Fisker Karma vrací na trh, protože společnost se dohodla s BMW na dodávce pohonů. Nejde jen o motory, ale také o celé hybridní a plug-in hybridní systémy. Zajímavé je, že Wanxiang už vlastní firmu, která vyrábí akumulátory pro elektromobily.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Byznys | BMW | Renault | Peugeot | Honda | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Původní Fisker Karma měl přeplňovaný čtyřválec 2,0 l, celkový výkon hybridní soustavy činil 300 kW (408 k) a točivý moment byl až 1300 Nm. Design znovuzrozeného modelu Karma (možná se bude jmenovat jinak) se pravděpodobně nezmění, pouze se upraví pohon a výbava.

Pokud se podaří uvést auto na trh a vybudovat širší okruh zákazníků, chce Fisker během dalších let představit i jiné modely, například crossover a kabriolet. Na rozdíl od Tesly nebudou jen plně elektrické verze, ale také právě plug-in hybridy s pomocným spalovacím motorem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků