Fisker Karma míří do výroby, zajistí ji Valmet

Finská nezávislá automobilka Valmet včera potvrdila, že začne vyrábět nový, plně elektrický sedan.

A nepůjde o nic menšího než o futuristický model Karma, produkt značky Fisker. První signály o této možné kooperaci jsme zachytili již v červnu tohoto roku. Společnost Valmet je přitom známa svojí takřka čtyřicetiletou tradicí v malosériové precizní výrobě automobilů, v současnosti se zde montují také stroje Porsche Boxster nebo Cayman. Pověst automobilky Valmet tak zajistí jistě důvěryhodnost potřebnou k produkci takto exkluzivního modelu.

První vozy sjedou z linky Valmetu v posledním čtvrtletí příštího roku a smělé plány počítají s produkcí 15 000 vozů již v roce 2010. Polovina z vyrobeného množství bude vyvezena do USA, zbytek zůstane v Evropě. Již na jaře společnost Fisker Automotive představila svého prvního dealera, Fisker Italia, před týdnem pak potvrdila druhého, který bude zásobovat severské země Dánsko, Švédsko a Norsko. Firma Fisker během podpisu včerejší dohody ústy svého ředitele Henrika Fiskera zároveň potvrdila, že stále zvažuje doplňkovou montáž svých vozů přímo v USA v některém z tamních výrobních podniků, které jsou místními automobilkami opouštěny v souvislostí se snižující se poptávkou po nových autech. 

Předběžná prodejní cena nového vozu Fisker Karma je nyní odhadována na příznivých 80 000 dolarů. V případě dobrého přijetí ze strany zákazníků je Fisker připraven vrhnout na trhy další model obdobné koncepce, jenž je ale sériové produkci zatím poněkud vzdálen. Fisker Karma vychází z technologie Q-Drive, již dodala společnost Quantum Technologies. Vozu umožní plně elektrický dosah 80 km a dosáhnout samostatného akčního radiusu 565 km. Průměrná spotřeba benzínu by měla dosáhnout hodnoty 2,35 l/100 km, zrychlení z 0 na 96 km/h se předpokládá pod 6 sekund a maximální rychlost byla stanovena na elektronicky omezených 201 km/h. Podobně jako v případě připravovaného Chevroletu Volt bude i v případě Fiskeru Karma hnací energií výhradně elektřina, zatímco spalovací motor bude používán pouze jako generátor elektrické eneragie a nebude žádným způsobem přímo spřažen s hnacími koly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fisker Karma

 

Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 146 586 km
Cena: 182 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků