Fisker Karma míří do výroby, zajistí ji Valmet

Finská nezávislá automobilka Valmet včera potvrdila, že začne vyrábět nový, plně elektrický sedan.

A nepůjde o nic menšího než o futuristický model Karma, produkt značky Fisker. První signály o této možné kooperaci jsme zachytili již v červnu tohoto roku. Společnost Valmet je přitom známa svojí takřka čtyřicetiletou tradicí v malosériové precizní výrobě automobilů, v současnosti se zde montují také stroje Porsche Boxster nebo Cayman. Pověst automobilky Valmet tak zajistí jistě důvěryhodnost potřebnou k produkci takto exkluzivního modelu.

První vozy sjedou z linky Valmetu v posledním čtvrtletí příštího roku a smělé plány počítají s produkcí 15 000 vozů již v roce 2010. Polovina z vyrobeného množství bude vyvezena do USA, zbytek zůstane v Evropě. Již na jaře společnost Fisker Automotive představila svého prvního dealera, Fisker Italia, před týdnem pak potvrdila druhého, který bude zásobovat severské země Dánsko, Švédsko a Norsko. Firma Fisker během podpisu včerejší dohody ústy svého ředitele Henrika Fiskera zároveň potvrdila, že stále zvažuje doplňkovou montáž svých vozů přímo v USA v některém z tamních výrobních podniků, které jsou místními automobilkami opouštěny v souvislostí se snižující se poptávkou po nových autech. 

Předběžná prodejní cena nového vozu Fisker Karma je nyní odhadována na příznivých 80 000 dolarů. V případě dobrého přijetí ze strany zákazníků je Fisker připraven vrhnout na trhy další model obdobné koncepce, jenž je ale sériové produkci zatím poněkud vzdálen. Fisker Karma vychází z technologie Q-Drive, již dodala společnost Quantum Technologies. Vozu umožní plně elektrický dosah 80 km a dosáhnout samostatného akčního radiusu 565 km. Průměrná spotřeba benzínu by měla dosáhnout hodnoty 2,35 l/100 km, zrychlení z 0 na 96 km/h se předpokládá pod 6 sekund a maximální rychlost byla stanovena na elektronicky omezených 201 km/h. Podobně jako v případě připravovaného Chevroletu Volt bude i v případě Fiskeru Karma hnací energií výhradně elektřina, zatímco spalovací motor bude používán pouze jako generátor elektrické eneragie a nebude žádným způsobem přímo spřažen s hnacími koly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fisker Karma

 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků