Fisker Karma má nakonec stát 2,6 mil. Kč

Americká automobilka Fisker oznámila předběžné ceny hybridního sedanu Karma pro evropské trhy. Inu, chlapci podražili…
Seznam kapitol
  1. Fisker Karma
  2. Fotogalerie

V půli loňského roku byla po letech odkladů konečně odstartována malosériová výroba pozoruhodného a silně propagovaného sedanu Fisker Karma s hybridní pohonnou soustavou typu plug-in. Americká společnost Fisker Automotive nakonec pro výrobu tohoto modelu zvolila zkušený tým ve finské tvárně Valmet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fisker Karma: nový plug-in hybrid si brousí zuby na evropské trhy

Ještě před několika lety firma Fisker Karma tvrdila, že v Evropě bude svůj model Karma prodávat v přepočtu za méně než 2 mil. Kč, ale podle magazínu Autobild nyní došlo k citelnému navýšení této částky. Nejlevnější Karma tak má včetně daně stát něco přes 2,5 mil. Kč, nicméně k dostání budou také dražší verze s cenami 2,8 a 3,0 mil. Kč.

Ostatní značky

Fisker Karma: produkce a prodej konečně začínají

A to jsou poměrně odvážné cifry, vezmeme-li v potaz, že třeba nové a na trhu velmi dobře zavedené BMW M5 (F10) se u nás nyní prodává za 2,6 mil. Kč. Fisker Karma má z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,2 s a dosáhnout rychlosti 200 km/h, přičemž pro srovnání BMW M5 zrychlí za 4,4 s a rozjede se na 250, resp. 305 km/h (s paketem M Driver).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Silným argumentem hovořícím pro plug-in hybrid Fisker Karma má být spotřeba paliva, jež má podle zkoušek TÜV v průměru dosáhnout 2,5 l/100 km, což je zhruba čtvrtina srovnatelné hodnoty deklarované u BMW M5. Připomeňme, že o pohon nového hybridního sedanu se stará 20 kW li-ionová baterie, jež napájí dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 408 koní (300 kW) a točivým momentem 1 300 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na čistě elektrický pohon Karma ujede až 83 km. Poté ke slovu přichází zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, který pracuje pouze jako generátor elektrické energie a vozu zaručí dojezd přibližně 483 km.

Do této vybrané společnosti se chystá vstoupit také elektrický supersedan Tesla Turbo S Sport, jenž má na jedno nabití ujet až 480 km a z klidu na 100 km/h zrychlit za 4,5 s. A cena? Celkem zajímavá, začínat má v přepočtu na částce jen 1,5 mil. Kč. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fisker Karma
  2. Fotogalerie
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 165 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků