Firmenauto des Jahres 2014: Seat Leon ST poráží Octavii Combi

Německý časopis FirmenAuto vyhlásil výsledky ankety Firmenauto des Jahres 2014. Jak název napovídá, hledá se nejlepší firemní automobil, a to celkově v jedenácti kategoriích.

Zajímavosti | Názory

Auto roku 2014: vítězí Octavia, RR Sport, Mazda 6, Captur i BRZ

Anketa se logicky týká Německa, takže asi nepřekvapí, že má v drtivé většině případů vítěz původ u německé automobilky. Kromě základních kategorií se hledá také nejlepší dovážený vůz. Porota celkově obsahuje 280 členů, kteří vyzkoušeli 71 automobilů. Dohromady bylo najeto přes 50 000 kilometrů.

Zajímavosti | SUV | Škoda | Škoda Yeti

Škoda začíná prodávat „heboučkou“ edici pro model Yeti

Škoda se v Německu těší poměrně velké oblibě, takže ani v této anketě nechybí mezi vítězi. Zabodoval model Yeti, který skončil druhý v kategorii malých SUV a ve stejné kategorii byl označen jako nejlepší dovážený vůz. Nová Octavia skončila celkově druhá v nižší střední třídě. Porazil ji sourozenec v podobě Seatu Leon ST, který si také vzal titul nejlepšího dováženého modelu v tomto segmentu.

Zajímavé je, že Golf Variant skončil až sedmý. Na šestém místě ho porazil ještě Rapid Spaceback, který byl zařazen do stejné kategorie.

Seat Leon 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 120 542 km
Cena: 203 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 111 400 km
Cena: 115 000 Kč
Seat Ibiza 1.896
Rok výroby: 2003
Stav: 154 696 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků