Firma dosáhla svého. Tabule „Zde stavěla Skanska“ musí zmizet

Půldruhého měsíce upozorňovaly řidiče na některých dálničních úsecích cedule s nápisy „Zde stavěla Skanska“ na nekvalitní práci této společnosti. To se teď má ale změnit, protože na základě předběžného rozhodnutí Městského soudu v Praze je nesmí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dál používat.

Spor společnosti Skanska s ŘSD, ministerstvem dopravy a potažmo jeho šéfem Vítem Bártou, který se týkal reklamací několika úseků nových dálnic, přerostl původní rámec procesu a byl zmiňován i v souvislosti s nedávnou Bártovou demisí. Ministr v březnu zaútočil ostrými slovy na stavební firmu a k zvýraznění svých argumentů nechal na diskutovaných úsecích vztyčit zmíněné tabule. Společnost proti tomu samozřejmě protestovala.

„Výpady pana ministra Bárty a jeho prodloužené ruky ŘSD jsme trpělivě snášeli skoro měsíc. Dospěli jsme k závěru, že kvalitu naší práce musíme chránit i s pomocí právních kroků,” komentoval situaci generální ředitel Skanska Dan Ťok. Společnost se podle něj snažila všechny reklamace vyřešit v rámci smluv, ale na lživé informace ze strany ŘSD o kvalitě práce, posudcích a reklamacích zareagovala trestním oznámenením proti poškozování dobré pověsti. To by mohlo firmě vynést kromě omluvy i odškodné ve výši padesát milionů korun.  

Klepněte pro větší obrázek
Tyto cedule musí být od nekvalitně zhotovených silnic odstraněny

ŘSD reklamovalo u společnosti Skanska zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 u Bílovce a nestandardní svodidla na D1 a celkovou výši odhadlo 600 milionů korun. Firma pokládá takovou sumu za přemrštěnou. V místech, kde na dálničních úsecích dosud stojí tabule, byla i snížena maximální rychlost.

Ministerstvo dopravy, jehož se předběžné opatření soudu přímo netýká, však vidí v případu kladný posun. „Skanska se po tlaku ministra Bárty rozhodla opět vést jednání s ŘSD a začala i s výměnou nestandardních svodidel, se kterou dříve otálela. To je jednoznačně posun správným směrem, který výrazně zvyšuje bezpečnost projíždějících řidičů na reklamovaných úsecích,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

„Zatím víme o předběžném rozhodnutí soudu jen z médií,“ říkala včera AutoRevue.cz Martina Vápeníková z ŘSD. „Po jeho obdržení budeme samozřejmě výrok Městského soudu v Praze respektovat,“ dodala.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků