Firma dosáhla svého. Tabule „Zde stavěla Skanska“ musí zmizet

Půldruhého měsíce upozorňovaly řidiče na některých dálničních úsecích cedule s nápisy „Zde stavěla Skanska“ na nekvalitní práci této společnosti. To se teď má ale změnit, protože na základě předběžného rozhodnutí Městského soudu v Praze je nesmí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dál používat.

Spor společnosti Skanska s ŘSD, ministerstvem dopravy a potažmo jeho šéfem Vítem Bártou, který se týkal reklamací několika úseků nových dálnic, přerostl původní rámec procesu a byl zmiňován i v souvislosti s nedávnou Bártovou demisí. Ministr v březnu zaútočil ostrými slovy na stavební firmu a k zvýraznění svých argumentů nechal na diskutovaných úsecích vztyčit zmíněné tabule. Společnost proti tomu samozřejmě protestovala.

„Výpady pana ministra Bárty a jeho prodloužené ruky ŘSD jsme trpělivě snášeli skoro měsíc. Dospěli jsme k závěru, že kvalitu naší práce musíme chránit i s pomocí právních kroků,” komentoval situaci generální ředitel Skanska Dan Ťok. Společnost se podle něj snažila všechny reklamace vyřešit v rámci smluv, ale na lživé informace ze strany ŘSD o kvalitě práce, posudcích a reklamacích zareagovala trestním oznámenením proti poškozování dobré pověsti. To by mohlo firmě vynést kromě omluvy i odškodné ve výši padesát milionů korun.  

Klepněte pro větší obrázek
Tyto cedule musí být od nekvalitně zhotovených silnic odstraněny

ŘSD reklamovalo u společnosti Skanska zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 u Bílovce a nestandardní svodidla na D1 a celkovou výši odhadlo 600 milionů korun. Firma pokládá takovou sumu za přemrštěnou. V místech, kde na dálničních úsecích dosud stojí tabule, byla i snížena maximální rychlost.

Ministerstvo dopravy, jehož se předběžné opatření soudu přímo netýká, však vidí v případu kladný posun. „Skanska se po tlaku ministra Bárty rozhodla opět vést jednání s ŘSD a začala i s výměnou nestandardních svodidel, se kterou dříve otálela. To je jednoznačně posun správným směrem, který výrazně zvyšuje bezpečnost projíždějících řidičů na reklamovaných úsecích,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

„Zatím víme o předběžném rozhodnutí soudu jen z médií,“ říkala včera AutoRevue.cz Martina Vápeníková z ŘSD. „Po jeho obdržení budeme samozřejmě výrok Městského soudu v Praze respektovat,“ dodala.

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků