"tankujte pořádnou naftu" to je opravdu rada nad zlato a kde takovou vzít? :-D:-D:-D
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, zda má nějaký vliv na životnost nebo snížení kapacity filtru pevných částic použití motorového oleje 5w-30 klasifikace A5/B5, tedy olej bez LOW SAPS. Jde o to, že na garanční prohlídce jsem si ve svém voze nechal v 11.000km preventivně vyměnit motorový olej, do té doby probíhaly regenerace cca každých 550-600km. Mechanici v autorizovaném servisu použili olej Shell Helix Ultra AF 5W-30 klasifikace A5/B5. S tímto olejem jsem najel cca 8.000km a regenerace DPF nyní probíhají v intervalu každých cca 300km. Olej jsem reklamoval a na náklady servisu nechal spolu s olejovým filtrem vyměnit, nyní je v motoru nový olej Shell Helix Ultra 0W-30 klasifikace C2/C3, který je již pro vozidla s DPF vhodný. Regenerace ale stále probíhají každých cca 300km. Způsob jízdy je takový, že jezdím z drtivé většiny trasy minimálně 50km po rychlostních silnicích a silnicích 1. třídy, ve městě jen minimálně. Palivo tankuji u Benziny nebo u Shell bez přidávání jakýchkoliv aditiv. Regenerace nepřerušuji, vždy když se zvýší okamžitá spotřeba nafty, poznám že probíhá regenerace a dokončuji je, dokud se spotřeba neustálí, trvá to cca 20km plynulé jízdy v otáčkách kolem +-2000ot/min. Dále se to dá poznat při brzdění motorem, že ,,přižírá" naftu, při normálním běhu tedy bez regenerace musí být spotřeba při brzdění motorem nulová.Prosím o odpověď, zda mohlo mít použití nevhodného motorového oleje nějaký vliv na životnost filtru pevných částic, případně jeho zanesení popelem a tím zmenšení kapacity při nájezdu 8.000km na nevhodný olej? Mohlo to zanést třeba EGR?....Auto: Hyundai i30 PDe (3.generace), modelový rok 2017, motor 1,6CRDi 81kW (typ D4FB), DPF bez aditivDěkuji za odpověď
kupili sme noveho pežota boxer 2 liter, eur 6, tankuje sa aj močovina.auto ma 160 000km , prestalo mať výkon , podotknem vozidlo je servisovane podla predpisov. V servise mi povedali že musia vymenit nahr.diel 1620046880 potrubie noveho časticoveho FI.cena 932 eur.bez DPH ,To si mam zaplatit. Kde sa stala chyba že toto potrubie sa musí vymeniť?Kde sa pochybilo ? Je to ucpaté ?čo sa malo od novoty robiť , aby k tomu neprislo ? Mám pocit že pochybil servis a tento filter nekontroloval , nepridával žiadne aditiva , co aj potvrdili. Kto to ma kontrolovať , ked bolo vozidlo v zaruke..
Zajímalo by mě jak je to s auty co nemají DPF od výroby. Např ford mondeo rok 2009 motor 1.8 tdci 92kw 6kvalt převodovka nemá DPF od výroby, takže po změně zákona si ho sice mužu koupit ale budu muset DPF nechat namontovat protože jinak je auto nezpůsobilé k jízdě?
Auto je stále způsobilé k jízdě dle platných norem emisí z doby výroby vozu. Ikdyž v Německu se objevují oblasti ve městech, kde např vozy nesplňující např EURO5 nemají přístup.
Vlastním Seat Altea XL r. v. 2008, 103 kw. Zajímalo by mě jestliměly tyto vozy už filtr pevných částic a pokud ne tak co na technické prohlídce?
Pěkné rady, ale v palivu si nevyberete, toto by měla hlídat ČOI a vozidla by mola mít kontrolu vypalování DPF a informovat předem než vypalování začne.
Pěkné rady, ale v palivu si nevyberete, toto by měla hlídat ČOI.
Zdravim jak poznam kdy je DPF zrovna v regenaraci?vubec nevim jak to poznat mam ford Focus II 2.0 Tdci 100kw, 2005
Dost těžko, protože ho nejspíš nemáš
Vsichni tady jste troubove, co nevite na co mate packy pod nohama a diskutujete o vecech o kterych mate akorat prazdno v nadrzi na plyn.
Ty jsi chytrejsi nez ty sam.
Nejhorsi vec kterou na silnici muzes potkat, je Octavka nebo Saab v dieselu.
Tak mi to pojd tedy vysvetlit. Nebo snad nekdo dalsi kdo tu chce psat bludy ?
Mas pravdu, samej patolizal tady. Smrdi korunou a nevi na co je dobra nafta.
Regenerácia je najväčšia hlúposť, čo bola v automobiloch vymyslená. Mám mazdu 6 a tam prebieha každých 150 až 170 km - podľa ročného obdobia. Bez regenerácie by som jazdil za 5,5 litra, regenerácia mi spotrebuje zvyšuje tak o 1 liter.Podstatne menšie časti, ktoré pri spaľovaní sadzí vznikajú, majú pravdepodobne horšie zdravotné následky ako klasické sadze. Klasické sadze sú totiž príliš veľké na to, aby sa dostali do krvi, a tak idú "len" do pľúc a späť. Mikročastice spálených sadzí sa však dostávajú priamo do krvi.Aj to môže byť jednou (z mnohých príčin), že prakticky každé dieťa je na niečo alergické...
Dejte ho pryč a motor i peněženka Vám poděkují.
ale ze si teraz zajebal kktinu. kazdych 150km?? :) :)
Japonci jsou zoufalci.
No, vůbec, ale vůbec se nedivím lidem, že filtry pevných částic dávají pryč ze svých aut. Myslím si, že přináší více problémů jak užitku. Majitelům vozů s touto "vymožeností" určitě. Co se týče životního prostředí, tak díky zvýšené spotřebě nafty a většímu opotřebení motoru je to přinejmenším jejich přínos sporný.
ono to DPF je hlavne kvoli emisnym normam EU, ktora tlaci na co najnizsie emisie. DPF je rozhodne v celkovom dlhodobom meritku kontraproduktivne (vyroba tejto suciastky, regeneracia) . Takze ide o to aby pri testovacej jazde boli emisie co najnizsie. Preto aj tie hybridy robia na tych 50 km (ako napr. passat GTE) aby vramci tej testovacej jazde vychadzali pekne cisla. ... uz to ake to ma dalej dosledky automobilku ani samotnu EU nezaujima.
Ono to totiž hlavně přináší užitek lidem venku :))
... co takhle si koupit radši benzín? :-)
Mam golf a Passat a ziadne veci okolo regeneracie DFP FILTRA NERIESIM. A to Golf jazdi 90% v meste a kratke trasy. Obidve auta maju cez 100tis. km.Treba mat zakladne navyky jazdenia a nic vam nehrozi. Ved je tolko veci co musi vodit pri jazde dodrziavat. ( neturovat studeny motor, nejazdit na podhustenych pneu, radit pri optimalnych otazkach, kontrolovat geometriu atd.)Nerobme tu s DFP filtra strasiaka pre boha!!
Bod 6 je asi nejvetsí vtip tohodle clánku. To stacilo napsat odstehujte se z CR...
To není potřeba. Část trhu, zejména v příhraničí, je zásobována z cizích rafinerií. Rakouská či slovenská nafta je většinou kvalitnější.
Olej vhodný pro motory s DPF (tedy se sníženým obsahem popílku) má specifikaci ACEA C2 nebo C3. C1 pokud vím je nevhodná.
Mazda má pro DPF motory jenom specifikaci C1.
Používám u Mazdy 6 136kw olej se specifikací C1 a nemám žádný problém i po 270tis.km s originálním DPF. Každých 220 km vypaluju.
Tak já se podělím se zkušeností. Golf 2009, nyní již přes 100000km, zatím žádný, problém. První 2 roky jsem ani nevěděl co je DPF, jen jsem věděl, že to mám. Regeneraci jsem nikdy nezaznamenal a ani jsem nijak neřešil její dokončení. Po záruce auto nachipováno, a hned první regenerace mě docela vyděsila. Při přidání plynu je slyšet výrazné hučení v sání do motoru a po chvilce (asi když už se nečistoty vypálí a musí ven) tak i při mírném přidání plynu velký bílý dým z výfuku. Čím víc přidám, tím víc kouří - to mě vyděsilo asi nejvíc. U VW mi řekli že to nic není, chiptunér to samé. Zatím nic neřeším, pravděpodobně nachipování DPF nijak nezatěžuje, jen se ten proces dost zviditelnil. Regenerace probíhá tak jednou za nádrž. Zvýšení spotřeby neukazuje, jen se zvednou trochu otáčky. Ovšem to teplo co jde z výfuku je neskutečné. Zajímavé je, že se mi regenerace klidně spustí v zimě po ujetí třeba 3 km, kdy auto není vůbec zahřáté, paradoxně si ještě zapne chladič. Dokončování regenerace ve většině případů nedokončím nebo přeruším přidáním plynu. Toto omezení prostě nejde akceptovat, tak uvidíme.. :-) P.S.: od začátku provozu auta jen Verva diesel.
Nevim jak jinde, ale me se filtr regeneruje kazdych cca 400km. A delal to uz jako novy...
Nejlepší DPF je takový, který leží po amputaci v garáži. Auto je bez něj živější, má menší spotřebu a pokud se zároveň "vyřeší" EGR, je na dlouhou dobu od problémů s motorem pokoj. Zároveň auto poděkuje za menší namáhání turba, kterým musí lítat skoro hořící nafta a výfukový systém, kde vysoké teploty ovlivňují odolnost proti korozi. Nevěřím tomu, že moderní diesely bez DPF, které i bez něj skoro vůbec nekouří, jsou větší zátěž na životní prostředí než miliony litrů nafty, která se spotřebuje po světě jen na regenerace. O energii/emisích, které se vyprodukují na výrobu DPF filtrů ani nemluvě, to samé taky to, že filtr nezachytí ty nejmenší částečky sazí, které jsou nejvíce škodlivé. Jen si zkuste na vstup DPF vysypat trocha toneru z laserové tiskárny a nechat profouknout vysavačem - tak polovina toho obsahu skončí na výstupu DPF v papírovém kapesníku. DPF je stejný o*eb na přírodu jako řepka!
A do kamen hazis stare pneumatiky a vyjety olej, ne? "moderní diesely bez DPF, které i bez něj skoro vůbec nekouří"To je treba ktery? U nas asi nic takoveho nejezdi. Z kazdeho druheho dieselu co u nas jezdi se vali pri akceleraci cerny dym. To je chutovka jet za takovymi prasaty.
Vyjadřuj se jen k tomu o čem něco víš. Třeba na EURO 4 není DPF vůbec potřeba a stačí EGR ventil. A přitom to polovina aut má a polovina nemá. Tak ať to výrobci dotáhnou do konce aby člověk který tomu rozumí mohl do toho zasáhnout a ručně to spustit a né kdykoliv si auto řekne tak lítal do servisu na diagnostiku a platil jak idiot aniž věděl za co. A další věc, co je na kusu trubky ve kterém je váleček z nějaké keramiky za 30 - 100000.- Kč??A ty dými z výfuku jdou z aut který DPF nikdy ani neměly.
Ne, topim elektrikou v podlaze. Vyjety olej neznam, protoze autu meni olej autorizovany servis a stare pneumatiky nechavam v pneuservisech. JTDm2 bez DPF mi neblafa cerne ani v kopci pod zatezi.
Hodně záleží na tom, jakou naftu natankuješ.. Když někdo tankuje nějakou, co je o 2 koruny na litr levnější než všude okolo, tak se pak nemůže divit, že při zrychlení to auto zmizí v oblaku černýho dýmu.. A pad taky hodně záleží v jaký kondici jsou vstřiky, protože to taky ovlivňuje kvalitu hoření.. Ale to jsem zase u tý nafty, na jejíž kvalitě závisí životnost vstřiků...
Dneska skoro každej druhej diesel je přečipovanej a pere to tam naftu pod proudem :)
jj, takovým bych přál rakovinu plic, když to takhle hezky vychytávají... a sami to čuchat nemusí. vrchol sobeckosti na úkor druhých. hnůj. 3-[
Chápu, že saze je něco co je hned vidět a co také patřičně smrdí, na druhé straně pro organismus jsou nejhorší ty nejmenší částice, které se neproblematičtěji zachycují. Navíc ruku na srdce, takové kouření pro plíce je daleko, daleko horší než automobil bez filtru pevných částic.Navíc mě to jak probíhají regenerace i jaký škodlivý vliv má filtr pevných částic na motor, nepřijdou moc příznivé pro životní prostředí o permanentní zvýšené spotřebě nafty nemluvě.
Optimální by bylo, kdyby mohl zkušený řidič spouštět regeneraci manuálně. Např. palubní počítač by ukazoval, jaká je zaplněnost filtru a řidič by tlačítkem spustil regeneraci ve chvíli, když ho čeká 30km cesta po dálnici a nikoliv, když to vyhodnotí řídící jednotka, přičemž řidič zrovna zajíždí zaparkovat k nákupnímu centru. Jenže tohle výrobci neudělají, protože chtějí ukázat, jak je všechno bezúdržbové a vše funguje bez zásahu řidiče.
Vyzerá to zaujímavo. Ale 90 % vodičov a 99 % vodičiek ani netuší, že niečo ako DPF filter vo svojom aute majú. A na čo to slúži...Tí skúsenejší začnú niečo riešiť, až keď začne svietiť kontrolka DPF. Ostatným to nedôjde ani potom...
Však pro těch 90 % by to mohlo stále pracovat v automatické režimu.
Biele pismo na bielom pozadi titulneho obrazku - genialne :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.