Filtry pevných částic aneb DPF (2/4): Spolehlivost filtrů

25 komentářů

Rover623
25. června • 12:53

U některých benzíňáků už dělá problémy druhá lambda uložená za katalyzátorem a co teprve až tam dají tuhle pitomost, auto snad používáme na ježdění ne na vytápění baráku, nakonec budeme potřebovat tohle i na komín

coufi
11. července • 6:35

Pššššt, jen aby se to nedověděli kominíci. Tyhle nápady radši ani nevyslovuj. :-D

Lukyman
25. června • 14:21

Lambda za katalyzátorem jen kontroluje funkčnost katalyzátoru. Nemá na chod motoru vliv.

jehovista
25. června • 22:14

A k cemu tam teda je, kdyz nema vliv? To jenom rozsveci kontrolku?

Lukyman
26. června • 13:20

V podstatě ano :-D. Jen kontroluje jestli je katalyzátor stále funkční, pokud ne tak se rozsvítí kontrolka motoru (exhalací).

Antiautomat
25. června • 9:07

=> uprednostnit jednoduchy atmosfericky benzinak a je pokoj a klud.

Bubik
25. června • 10:33

jenže jednoduché atmosférické benzíňáky brzy nebudou. Jen objemově stále menší motory s turbem :-|

Zelí
25. června • 7:27

DPF nastupuje i do benzínů. A tam to bude teprve lahůdka. Částice tam jsou řádově menší (a tudíž zdravotně řádově nebezpečnější) a konstrukčně pro filtraci a případnou regeneraci ještě náročnější. Diesl se svým dpf bude bezpečnější volba.

Tycoon
25. června • 17:40

Nenastupuje. U nepřímého vstřikování žádné částice nejsou. U přímého ano, ale méně než u dieselů. Pokud by byl problém s emisemi, výrobci raději aplikují levnější řešení - například kombinaci přímého a nepřímého vstřikování, jako mají některé motory TFSI od Audi. Je to podobné jako u dieselů, kde se říkalo, že pro Euro 6 bude potřebná močovina. Ale to by znamenalo vysoké výrobní náklady, takže výrobci aut raději použijí dva EGR okruhy a jiné "finty".

Zelí
25. června • 23:15

Omyl. Částice tam samozřejmě jsou a jsou i u atmosférických benzínů. Je to jen o tom, jak se postupně edukují zákonodárci. Jakmile jim dojde, že nebezpečnější je menší množství malých částic (benzín) než větší množství větších částic (nafta), tak na to vlítnou a dpf tam bude, protože to jinak nepůjde.

Tycoon
27. června • 15:13

Omyl. Nejde o to, jestli je zážehový motor atmosferický či přeplňovaný - to nehraje roli. Je to o tom, zda má motor přímé vstřikování do válců (produkuje saze) nebo nepřímé vstřikování do sacího potrubí (benzín se stihne odpařit a dokonale promísit se vzduchem a nevznikají saze).
U přímovstřikových zážehových motorů lze omezi produkci sazí relativně jednoduše - stačí místo kapalného paliva (benzínu) vstřikovat palivo plynné, např. CNG.

juho
24. června • 22:51

Koupil jsem před 5 lety si pomstu s názvem Citroen C4 HDI. Už při 60tis.jsem plnil Eolys- 3800kč a při 80tis.se FAP ucpal. Značkový servis ze mě jen tahal peníze a naprosto si s tím nevěděl rady. Po všech možných útrapách jsem nachal FAP vytlouct a byl pokoj. Teď mám najeto 170tis.ale už to dost kouří,tak asi vstřiky budou mít dost. Nechápu, proč žabožrouti dávali filtry do aut už někdy v roce 2003 a třeba VW až v roce 2012. Stojí to jen spoustu peněz.

Roxteedy
28. listopadu • 15:13

To je divny. Mel jsem novou C5 1.6 HDi a prodaval jsem ji po 200tis. Nikdy jsem s FAP nic nedelal, ani jine vaznejsi zavady jsem nemel. Ted mam dalsi C5 2.0 HDi. Ma 60tis a slape jak hodinky. Jestli jste nenatrefil na nejake "vecerni auto" :)

jehoVista
25. června • 11:34

A co emise? OK?

Fantomas
24. června • 23:34

Na tohle člověk musí myslet už při nákupu auta - kolik problematických věcí si s tím autem kupuje a kolik peněz to pak ještě spolkne a jestli b tedy nebylo jiné auto lepší.
Koupit si to a pak si stěžovat, to je dost podivný postup.

iqlogic
24. června • 22:57

VW dával DPF už podstatne skôr, viď BlueMotion :-)

iqlogic
24. června • 22:15

Najhoršie na tom je, že nezmysli ako EGR a DPF sú dnes už v každom diesly.

wlado
24. června • 22:48

Najhoršie je, že dnes každy mudrlant má prístup k internetu a stále dokola nás musí oblažovať svojimi pocitmy.

Martin
26. června • 23:13

Hej ty mudrlant sa zivis tym repasom takychto sraciek a ospevujes ich do nebies vsakze..

Fantomas
24. června • 23:29

A když nás oblažují svými pravopisnými chybami, to je také super.

Skružný
24. června • 21:06

Mohli by jste mě prosím vysvětlit, proč má mít EGR ventil vliv na DPF ?

revan_21
24. června • 21:11

Zaleží v jaké souvislosti... Pokud bude EGR zajištuje "opětovné" spalení spálených plynu a tím i sazí a dalšího bordelu... Pokud nebude fungovat, všechen tento bordel navíc pujde do DPF....

st
25. června • 13:35

Naopak, pokud zaslepíte EGR ventil, tak motor bude nasávat čistý vzduch a nebude "recyklovat" výfukové plyny. Takže filtr pevných částic bude mít méně práce. Akorát se o něco zhorší emise.
Proto spousta lidí EGR ventily zaslepuje za což jim motor jednoznačně poděkuje. I spotřeba bývá o něco nižší.

revan_21
25. června • 23:17

Problemy zpusobené EGR ventilem se dostava trošku někam jinam... Nicmeně mam pocit že toto bylo popsané v minulem dile, ale nejsem si jist.

Skružný
25. června • 19:45

Přikláním se k tomuto názoru, navíc je nutné mít na paměti, že EGR je plně funkční pouze v nízkém zatížení motoru, při vyšším výkonu se ventil uzavírá. To znamená, že při nízkém zatížení vrací EGR do spalovací komory válce oxid dusíku, omezuje se přísun kyslíku a tím se zhoršuje možnost spalování a navyšuje se tvorba sazí...Teplota ve válci v nízkých otáčkách je sice 500-600°C ale je otázkou, zda-li v tomto teplotním rozsahu mohou být saze, vznikající nedokonalým spálením nafty, spáleny.

Doporučujeme

Články odjinud