Filozofie Hyundaie: Evropě nabídneme evropská auta

Hyundai se rozhodl, že bude vyrábět svůj minivůz i10 (na snímku) v Turecku namísto v Indii. Výrobce automobilů očekává, že to pomůže prodejům v Evropě.

Korejský výrobce automobilů plánuje zvýšit roční produkci ve svém tureckém závodě v Izmitu do konce roku 2013 na 200 000 vozů. Bude zde vyrábět i10 společně s i20.

Nová investice vytvoří v tomto závodě 750 nových pracovních míst, dalších 1500 míst pak u dodavatelů.

Podle JATO Dynamics byl i10 loni čtvrtý nejprodávanější model z produkce Hyundaie v Evropě - po i30, i20 a ix35. Zakoupilo si ho 73 000 motoristů.

Zhruba 70 procent aut, které prodává Hyundai v Evropě, sjíždí z výrobních linek tureckého závodu a závodu v Nošovicích – zde jsou vyráběny modely i30, malý minivan ix20 a crossover ix35.

Podle Allana Rushfortha, jednoho z vrcholných představitelů Hyundai Motor Europe, zvolené řešení, tedy výroba i10 v Turecku, pomůže prodejům.

 

"Jsme úspěšní právě proto, že vyvíjíme a vyrábíme v Evropě auta, které Evropané chtějí řídit," řekl Allan Rushforth.

 

Hyundai plánuje dosáhnout v Evropské unii a zemích EFTA (Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko) tržní podíl 3.5 procenta, loni to bylo 2.9 procent. Výrobce nedávno řekl, že doufá, že v roce 2013 prodá v Evropě 500 000 svých vozů.

V květnu se prodeje Hyundaie v evropských zemích zvýšily ve srovnání s loňským rokem o 18 procent. V prvních pěti měsících Hyundai v Evropě prodal 187 534 aut, ve srovnání s loňským rokem to bylo o 16 procent více.
 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků