Filmová honička č. 3: Ronin

Nejpozoruhodnější honička ve filmu Ronin? Jednoznačně ta závěrečná. Režisér do ní zapojil 300 kaskadérů!

Závěrečná honička filmu Ronin z roku 1998 se odehrávala v ulicích a tunelech Paříže, nikoli však v tom, kde o rok dříve zahynula princezna Diana. „V Paříži je mnoho tunelů,“ řekl k tomu později režisér Frankenheimer. „Patří neodmyslitelně k městu a já jsem chtěl, aby to divák filmu poznal. Havárka v pařížském tunelu má opravdu něco do sebe. Ostatně automobilové karamboly se tam odehrávají každou chvíli.“

Finále filmu obstaralo 300 kaskadérů, mezi nimi vynikal bývalý pilot formule 1 Jean-Pierre Jarier. Robert De Niro seděl za volantem Peugeotu 406, vedle něj byl Jean Reno. Pronásledovaný vůz BMW M5 E34 řídila Natascha McElhoneová.

Režisér John Frankenheimer automobilové scény uměl. Dokázal to už dříve ve filmu Grand Prix (1966) i v pokračování Francouzské spojky (1975). A nebylo divu, že pro ně měl cit, jako amatér totiž dříve závodil na okruzích. V průběhu natáčení Ronina neváhal zničit 80 vozů. 

O Frankenheimerovi bylo také známo, že to byl jeden z posledních režisérů Hollywoodu, který musel být u všeho, o všem rozhodoval. Takové to bylo i u natáčení honiček ve filmu Ronin. V průběhu jeho natáčení dokonce občas řídil vozy sám.

Dbal na autenticitu, proto byly natočeny všechny honičky naživo, nepoužil žádné triky, i když už měl samozřejmě moderní technologie k dispozici. Ani jednou se však neuchýlil k nějakému podfuku. Při mnoha záběrech řídili vysokou rychlostí řítící se vozy skuteční herci, nikoli jejich dubly. Při srážkách je ale zastupovali kaskadéři.

Aby dosáhl věrné atmosféry, režisér Frankenheimer zvukaře nutil, aby se honiček účastnili také a natáčeli při nich všechny ruchy, kvílející pneumatiky, řev motorů. Ve střižně pak byly tyto zvuky přimíchávány k jednotlivým vozům. Honičky v Roninovi také prosluly tím, že je nedoprovázela hudba, což už bylo hodně nezvyklé v éře moderního filmu. Výjimkou byla jen ta závěrečná, kterou v jejím konci režisér podbarvil jazzovými hudebními motivy.

V honičkách byly použity kromě jiného i tyto vozy: Audi S8 D2, Peugeot 406, Peugeot 605, Citroëny Xantia a XM, BMW M5 E34 a Mercedes-Benz 450SEL 6.9, Mercedes-Benz W116.  

Film Ronin stál 55 milionů dolarů a vydělal 290 milionů dolarů.
 

 

 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků