Filmová honička č. 3: Ronin

Nejpozoruhodnější honička ve filmu Ronin? Jednoznačně ta závěrečná. Režisér do ní zapojil 300 kaskadérů!

Závěrečná honička filmu Ronin z roku 1998 se odehrávala v ulicích a tunelech Paříže, nikoli však v tom, kde o rok dříve zahynula princezna Diana. „V Paříži je mnoho tunelů,“ řekl k tomu později režisér Frankenheimer. „Patří neodmyslitelně k městu a já jsem chtěl, aby to divák filmu poznal. Havárka v pařížském tunelu má opravdu něco do sebe. Ostatně automobilové karamboly se tam odehrávají každou chvíli.“

Finále filmu obstaralo 300 kaskadérů, mezi nimi vynikal bývalý pilot formule 1 Jean-Pierre Jarier. Robert De Niro seděl za volantem Peugeotu 406, vedle něj byl Jean Reno. Pronásledovaný vůz BMW M5 E34 řídila Natascha McElhoneová.

Režisér John Frankenheimer automobilové scény uměl. Dokázal to už dříve ve filmu Grand Prix (1966) i v pokračování Francouzské spojky (1975). A nebylo divu, že pro ně měl cit, jako amatér totiž dříve závodil na okruzích. V průběhu natáčení Ronina neváhal zničit 80 vozů. 

O Frankenheimerovi bylo také známo, že to byl jeden z posledních režisérů Hollywoodu, který musel být u všeho, o všem rozhodoval. Takové to bylo i u natáčení honiček ve filmu Ronin. V průběhu jeho natáčení dokonce občas řídil vozy sám.

Dbal na autenticitu, proto byly natočeny všechny honičky naživo, nepoužil žádné triky, i když už měl samozřejmě moderní technologie k dispozici. Ani jednou se však neuchýlil k nějakému podfuku. Při mnoha záběrech řídili vysokou rychlostí řítící se vozy skuteční herci, nikoli jejich dubly. Při srážkách je ale zastupovali kaskadéři.

Aby dosáhl věrné atmosféry, režisér Frankenheimer zvukaře nutil, aby se honiček účastnili také a natáčeli při nich všechny ruchy, kvílející pneumatiky, řev motorů. Ve střižně pak byly tyto zvuky přimíchávány k jednotlivým vozům. Honičky v Roninovi také prosluly tím, že je nedoprovázela hudba, což už bylo hodně nezvyklé v éře moderního filmu. Výjimkou byla jen ta závěrečná, kterou v jejím konci režisér podbarvil jazzovými hudebními motivy.

V honičkách byly použity kromě jiného i tyto vozy: Audi S8 D2, Peugeot 406, Peugeot 605, Citroëny Xantia a XM, BMW M5 E34 a Mercedes-Benz 450SEL 6.9, Mercedes-Benz W116.  

Film Ronin stál 55 milionů dolarů a vydělal 290 milionů dolarů.
 

 

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků