Fiktivní prodeje vozidel v ČR kvetou, pojišťovny se začínají bránit

Nevíte, jak se vyvázat z pojistné smlouvy, která se vám zdá nevýhodná? Potřebujete volné ruce k tomu, abyste si mohli sjednat levnější povinné ručení? Tak na to je v Česku jeden trik, který je hojně používaný – fiktivní prodej vozidla.

Odhaduje se, že takto se rok co rok snaží „vyklouznout“ desítky tisíc motoristů. Například pojišťovna AXA se domnívá, že fiktivní prodeje tvoří téměř polovinu případů, kdy klient ukončí pojistnou smlouvu z důvodů změny majitele vozidla.

„Ovšem tento postup je téměř vždy v rozporu  s pojistnou smlouvou. Pokud pojišťovna zjistí, že k prodeji vozidla nedošlo, může po pojistníkovi zpětně vymáhat částku za ušlé pojistné. Pojišťovny navíc začínají proti tomuto nešvaru tvrději postupovat,“ říká Pavel Ronovský, ředitel portálu ČeskéPojištění.cz.

Proč se pojišťovny po letech vcelku benevolentního přístupu rozhoupaly nyní k akci? Odpověď je nasnadě - ceny povinného ručení jsou totiž na minimu, již se příliš snižovat nemohou.

„Pojišťovnám začíná velmi záležet na každém klientovi a každé koruně zaplaceného pojistného. Pojišťovny proto začínají více sledovat smlouvy, které byly ukončeny pro neplacení, a ve sporných případech budou klienty žádat o doložení prodeje vozidla,“ dodává Pavel Ronovský.

Cílem je, aby se pojistný trh v Česku stal transparentní a férový. Jenže v přísnějším postupu vůči nelegálním ukončením pojistných smluv pojišťovnám zatím často brání neexistence příslušných ustanovení ve všeobecných pojistných podmínkách.

„Ty klientům ve sporných případech nepřikazují předkládat k ověření technický průkaz vozidla a další dokumenty. I to se nejspíše rychle změní. Pojišťovny navíc hodlají úzce spolupracovat s Českou kanceláří pojistitelů, více využívat jejich databází neplatičů pojistného za povinné ručení a intenzivněji fiktivní prodeje vyhledávat a postihovat. V budoucnu nelze u evidentních případů vyloučit ani zpětné reaktivace pojistných smluv, vymáhání dlužného pojistného a případného penále,“ zakončuje Pavel Ronovský.

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků