Fiktivní prodeje vozidel v ČR kvetou, pojišťovny se začínají bránit

Nevíte, jak se vyvázat z pojistné smlouvy, která se vám zdá nevýhodná? Potřebujete volné ruce k tomu, abyste si mohli sjednat levnější povinné ručení? Tak na to je v Česku jeden trik, který je hojně používaný – fiktivní prodej vozidla.

Odhaduje se, že takto se rok co rok snaží „vyklouznout“ desítky tisíc motoristů. Například pojišťovna AXA se domnívá, že fiktivní prodeje tvoří téměř polovinu případů, kdy klient ukončí pojistnou smlouvu z důvodů změny majitele vozidla.

„Ovšem tento postup je téměř vždy v rozporu  s pojistnou smlouvou. Pokud pojišťovna zjistí, že k prodeji vozidla nedošlo, může po pojistníkovi zpětně vymáhat částku za ušlé pojistné. Pojišťovny navíc začínají proti tomuto nešvaru tvrději postupovat,“ říká Pavel Ronovský, ředitel portálu ČeskéPojištění.cz.

Proč se pojišťovny po letech vcelku benevolentního přístupu rozhoupaly nyní k akci? Odpověď je nasnadě - ceny povinného ručení jsou totiž na minimu, již se příliš snižovat nemohou.

„Pojišťovnám začíná velmi záležet na každém klientovi a každé koruně zaplaceného pojistného. Pojišťovny proto začínají více sledovat smlouvy, které byly ukončeny pro neplacení, a ve sporných případech budou klienty žádat o doložení prodeje vozidla,“ dodává Pavel Ronovský.

Cílem je, aby se pojistný trh v Česku stal transparentní a férový. Jenže v přísnějším postupu vůči nelegálním ukončením pojistných smluv pojišťovnám zatím často brání neexistence příslušných ustanovení ve všeobecných pojistných podmínkách.

„Ty klientům ve sporných případech nepřikazují předkládat k ověření technický průkaz vozidla a další dokumenty. I to se nejspíše rychle změní. Pojišťovny navíc hodlají úzce spolupracovat s Českou kanceláří pojistitelů, více využívat jejich databází neplatičů pojistného za povinné ručení a intenzivněji fiktivní prodeje vyhledávat a postihovat. V budoucnu nelze u evidentních případů vyloučit ani zpětné reaktivace pojistných smluv, vymáhání dlužného pojistného a případného penále,“ zakončuje Pavel Ronovský.

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků