Fiatu chybí domácí zákazníci, možná zavře další italskou továrnu

Italská automobilka Fiat, potýkající se s nízkou poptávkou na domácím trhu, plánuje uzavření další továrny na Apeninském poloostrově. Nedávno přitom firma ukončila výrobu v sicilské automobilce.

Podle odhadu Fiatu zůstane evropská poptávka po automobilech slabá i v následujících dvou až třech letech. Firma je silně závislá na domácím trhu, který je mezi těmi, na něž nejvíce dopadá současná krize eurozóny.

Firma bojující s nadvýrobou se proto musí zbavit nejméně jedné továrny. Podle šéfa koncernu Fiat Sergia Marchionneho je jedinou nadějí na zachování všech italských závodů americký trh. Pokud pro něj nezačnou vyrábět i italské továrny, musí jedna z nich skončit.

Náklady se firma snaží snížit i jinak. 5000 zaměstnanců turínské centrály Fiatu dostalo nucenou čtrnáctidenní dovolenou, koncern také pře časem oznámil, že sníží investice do vývoje a tím oddálí uvedení nových modelů. Ušetří se tak přibližně 500 milionů eur.

Úspory zavádí také divize užitkových vozidel Fiat Industrial. Pod ní spadající automobilka Iveco v pondělí oznámila, že uzavře pět svých evropských továren.

V prvním čtvrtletí letošního roku Fiat bez své dceřiné automobilky Chrysler vykázal ztrátu 273 milionů korun. Díky výsledkům americké automobilky, která se v průběhu krize ocitla na pokraji bankrotu odvráceného jen díky státní pomoci, se ale celý koncern dostal do zisku.

Zdroj: E15.cz
 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 35 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků