Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat může být spokojený. Jeho motor zaznamenal v anketě Engine of the Year 2011 hned několik úspěchů. Především se ale stal motorem letošního roku.

Můžeme vést dalekosáhlé diskuze o tom, zda je titul ve správných „rukou“. Z některých médií se ozývají hlasy, že pouhý dvouválec s objemem 0,875 litru je učebnicový příklad toho, kudy vede špatná cesta vývoje motorizací. Zda se s tímto názorem ztotožníte, nebo ne, to necháme na vás. Vzhledem k tomu, že se dvouválcový TwinAir představil pod kapotou malého Fiata 500, musím říci jasné „proč ne?“. K tak malému autu se malý motor hodí.

Nechme ale teoretické úvahy stranou, fakta jsou celkem jasná. Pohonná jednotka Fiat TwinAir získala titul Engine of the Year 2011. Kromě absolutního prvenství zvítězil tento motor také v kategorii nejlepší nový motor, nejlepší zelený motor a nejlepší motor do jednoho litru.

Velmi úspěšné bylo také BMW, jehož motory uspěly v kategoriích 1,4 – 1,8 l, 1,8 – 2,0 l, 2,5 – 3,0 l a 3,0 až 4,0 l. 

Nejlepší pohonnou jednotkou do 1,4 litru byl vyhlášen motor 1.4 TSI koncernu VW, prvenství za nejlepší dvouapůllitr získalo Audi 2.5 TFSI a Ferrari zvítězilo v objemové kategorii nad čtyři litry. Ocenění dostal motor Ferrari 4.5 V8.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků