Fiat Tipo se v testu Euro NCAP moc nepředvedl, dostal tři a čtyři hvězdy

Nový model Tipo od Fiatu dostal při crash testech od Euro NCAP hned dvě hodnocení. Jeden test proběhl se systémem AEB, druhý bez něj. Jak to dopadlo?

Fiat Tipo byl hodnocen dvakrát z prostého důvodu: systém automatického brzdění totiž automobilka u svého modelu nabízí pouze za příplatek. A právě společnost Euro NCAP, která vůz hodnotila, uděluje od začátku letošního roku dvojí hodnocení na základě výbav. Ve standardní výbavě dostalo Tipo pouze tři hvězdičky z pěti, se zmiňovaným bezpečnostním systémem to pak bylo o jednu hvězdu lepší. Žádná sláva to tedy rozhodně nebyla...

Dvojí hodnocení má být jasným důkazem toho, jak prospěšní jsou jednotlivé bezpečnostní systémy, které automobilky nabízejí. V případě Fiatu Tipo byl testován pětidveřový hatchback s motorem 1.6 MultiJet o hmotnosti 1350 kg.

Fiat | Kombi | Hatchbacky | První svezení

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Výsledek testu je pak rozdělen do tří stěžejních kapitol. Ochrana dospělých, dětí a chodců. V prvním případě se Fiatu vedlo obstojně. V naprostém pořádku byla ochrana nohou u řidiče i spolujezdce a Tipo si vedlo dobře také během nárazu celou šíří vozu. Funkce systému autonomního brzdění, která je součástí příplatkového balíčku, byla vyhodnocena jako mezní, selhávala totiž při rychlostech nižších než 20 km/h.

V případě ochrany dětí to bylo o poznání horší. Velmi špatná byla ochrana krku figuríny, která simulovala cestujícího ve věku 10 let. V případě šestiletého dítěte zase není dostačující ochrana hrudníku. V testu bočního nárazu byla bezpečnost dětí v pořádku, Fiatu však byly strženy body za to, že zádová část dětské sedačky se oddělila od své základny. A jak by při nehodě dopadli chodci? Nárazník poskytuje dobrou ochranu nohou a v pořádku byla také ochrana pánve. 

Celkově si Fiat u modelu Tipo vysloužil tři hvězdičky za vůz bez systému AEB a čtyři hvězdy následovaly po testu varianty s tímto prvkem. Italský výrobce si nevedl nejhůř, zároveň se ale příliš nepředvedl. Největší slabinou byla ochrana dětských cestujících na zadních sedačkách automobilu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků