Fiat Tipo se představuje na dalších fotkách. Známe ceny a technické údaje

Seznam kapitol
  1. Fiat Tipo
  2. Fotogalerie: Fiat Tipo

Fiat Tipo je v našlapaném segmentu C nováček. Nepřináší nic revolučního, naopak je to v celku jednoduché auto. Vypůjčuje si jméno od známého modelu z přelomu 80. a 90. let, tak uvidíme, jak to na některé zákazníky zabere. Na našem trhu je prozatím k dispozici jen sedan, ale dá se očekávat velký zájem i o klasický hatchback a kombi. Z obchodního hlediska je určitě dobře, že Fiat nesází jen na jednu karoserii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat má v ceníku prozatím jen sedan. Přesto se na našem trhu očekává zájem o hatchback a také kombi. Výbava může být docela bohatá, ale cena pak hravě atakuje půl milionu

Klasická koncepce pětimístného auta zůstává a důležitou hodnotou bude určitě objem zavazadelníku. Zatímco sedan nabízí slušných 520 litrů, ne každému bude vyhovovat omezený nakládací otvor. Od toho je tu hatchback, který má ve své třídě opravdu pěkných 440 litrů. Kombi má v kufru v základním uspořádání 550 litrů volného místa.

Technické údaje: Fiat Tipo Sedan
  benzin diesel
  1.4 1.6 E-TorQ 1.3 Multijet 1.6 Multijet
zdvihový objem cm3 1368 1598 1248 1598
výkon kW/k při ot./min. 70/95 v 6000 81/110 v 5500 70/95 v 3750 88/120 v 3750
točivý moment Nm při ot./min. 127 v 4500 152 v 4500 200 v 1500 320 v 1750
převodovka 6 Man 6 AT 5 Man 6 Man
maximální rychlost km/h 185 192 180 199
zrychlení 0-100 km/h s 11,5 11,2 11,7 9,7
kombinovaná spotřeba l/100 km 5,7 6,3 4,1 4,2

K již známým motorům, jejichž technické údaje můžete vidět v předešlé tabulce, přibude pro hatchback a kombi Fiat Tipo také přeplňovaná benzínová jednotka 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW (120 k) v 5000 ot./min a točivém momentu 215 Nm v 2500 ot./min. Ta bude k dispozici i v originální verzi na LPG.

Základní ceny: Fiat Tipo Sedan
motor Tipo Plus Lounge Opening Edition Opening Edition Plus
1.4 95 k 281 300 Kč 321 300 Kč 351 300 Kč 329 000 Kč 349 000 Kč
1.6 E-TorQ   366 300 Kč 396 300 Kč    
1.3 Multijet 351 300 Kč 391 300 Kč      
1.6 Multijet 381 300 Kč 421 300 Kč 451 300 Kč 429 000 Kč 449 000 Kč

Výbava nemusí být vůbec ochuzená, tedy pokud se nebojíte trochu připlácet. Nicméně už v základu je toho poměrně dost a dostanete samozřejmě i všechny možné bezpečnostní systémy. Připlácet lze třeba za dotykový systém s navigací a Bluetooth, v závislosti na výbavě ho můžete mít taktéž bez příplatku.

České ceny hatchbacku nebo kombi ještě neznáme, ale předpokládejme, že se od sedanu budou lišit jen v řádu pár tisíců.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat Tipo
  2. Fotogalerie: Fiat Tipo
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků