Krabicový design Tipa mi přijde funkční a zajímavý dodnes. Nadčasovější než to nové Tipo. Pokud jde o Lancie, tak tahle značka mi bude tuze chybět. Lancie měly svou duši, i když byly občas designově kontroverzní, což ovšem neznamená, že by byly nevzhledné. Naopak. Kappa a stará Delta jsou krásná auto dodnes. Thesis a Lybře jsem přišel na chuť časem, jsou to nedoceněná auta, která se dnes dají v bazarech koupit za velmi zajímavé ceny. Hlavně jejich interiéry mají šmrnc a motorizace jsou také slušné. Design je o vkusu. Mě se na těch autech líbí, že se nebály výrazné odlišnosti. Mají svůj charakter. Že řezník Marchione Lancii zaříznul je velká škoda. Je to značka s obdivuhodnou historií.
Já měl kdysi 1,6 DGT s digitálním displejem místo budíků, na tu dobu 93 to bylo exotické. A dvouvačka měla sice jen na dnešní poměry 66kw, ale šel pěkně do otáček, jako správný Ital :-)
Budíky, teda spíš displej to mělo uprostřed lehce futuristické palubky, což některé řidiče dost štvalo.
U Tipa ne. Byly 2 verze: DGT (digitální) a AGT (analogové), avšak vždy byly přímo před řidičem. Displej uprostřed měla později jiná auta.Na okraj: Hodnocení designu je vždy subjektivní, mně osobně třeba připadá design Tipa mnohem pokrokovější než u mladšího VW Golf III, ale to je asi věc názoru. Faktem je, že od Tipa Fiaty již netrpí problémy s korozí karoserie.
Dizajn Tipa je skvělej, sám mám teď 3 Golfa :-D
Nečekal jsem, že mě zaujme článek o autě, o kterém jsem nikdy neslyšel (mladší generace). Italové ale tenkrát byli o krok napřed, škoda, že to neuměli prodat.
To máš pravdu,Fiat vyvinul vstřikování do předkomůrky, které následně ve své době převzali všichni výrobci dieseů, první TDI motor už v roce 1986, common rail poprvé použit v AR156 atd.
Nebyli
Víme, že jsi majitel Hondy a jsi její fanoušek a asi i srdcař... Ber to tak, že i Fiat, Alfa, Lancie má takové fanoušky, ale nikdo ti tady Hondu nebude hanit a já osobně si třeba Hondy velice cením a vážím si jí :-) Sám jsi zřejmě nikdy Itala neměl a tak ani nevíš o čem mluvíš :-)
Mel jsem "Ferdu" se starsim 1,6 na Itala nezvykle spodovym motorem. A vzpominam na nej jako protornyho delnika pro dobre silnice a klidnou jizdu. Umel se sice roparadit (power rezim) ale zatacky diky velkemu zkrutu byly dost nevyzpytatelne a spotreba raketove rostla. Presto kdyz sel do srotu mel jsem pocit smutku protoze mi jako jedine z mnoha jinych aut prirostl k srdci.
Je škoda, že když ty Italové umí a udělají takový pokrok, usnou, nechají se předběhnout a pak musejí dohánět. Tím bohužel ztratí hodně zákazníků. Nejvíc to odnesla Lancia, což je smutné, i když jsem alfista.
Lancia neusla..... Lancia vyráběla pořád krásný a nádherně vybavený nadupaný auta..... Lybra, Thesis..... Každá přinesla nějaký prvenství ve svojí třídě a něco extra.... Ale evropan si raději koupil Passata :-) Jestli je to nedostatečný marketing, nebo ten nezvyklý vzhled nevím.... Ve svojí době na ně výbavou a ani motory nikdo z konkurence neměl.... Každopádně tyhle auta se tu začínají fest dovážet a prodávat jako ojetiny a lidi těm autům začínají přicházet na chuť.... Mimochodem mám Lancii a Alfu, ale raději mám Lancii.
Presne! Potkat na silnici Lancii at uz Thesis, Lybru nebo Deltu i mrnavou Ypsilon to je vzdycky radost se divat na krasne vozy, uplne neco jineho nez koncernove impotentni chrochty.
...lybra a pekne auto, pardon ale taku slivovicu este nik nevypalil...:-D:-DNa druhej strane Thema, krasna masina. Doteraz mam od nej plagat na stenu. Nadhera.
Tak to bude možná tím, že slivku nepiju a tak celkově spíš abstinuju :-) Každý máme svůj vkus a proto se ty Lancie moc neprodávají..... Ty nejsou pro lidi, co si vzhledem auta honí ego.... Dá se přirovnat k Multiple, většině se nelíbí.... Neříkám že je krásná, někdo by se za ní styděl, ale já bych s tím problém opravdu neměl :-)
Lybra je nádherný auto. Nemusí se líbit na první pohled, ale její kouzlo musí být odhalováno. Není to pro každýho. Už v ní jezdím 8 let a nějak se jí nejde zbavit. Má už dost nalítáno, už jsem koukal i po novým, ale vždycky to skončí tak, že je to prostě Lybra.
...a prave preto je to nepremoziltelny milnik znacky a predajom a doslova valcuje konkurenciu...
Já v roce 1992 dovezl z Německa mírně jeté 1,9 TD Granturismo 66 kW (90 koní), které v té době mělo elektricky ovládaná zrcátka, el. stahování oken, dálkový centrál, posilovač řízení, tlakoměr plnícího tlaku, chladič oleje, al. disky s pneu 185/60 x 14", atd., zkrátka věci v té době u nás velice ojedinělé a po přesednutí do Tipa z Fiatu 127 nikdy nezapomenu na ten obrovský technický rozdíl, který jsem už následně nikdy nezaznamenal.
A?? Ja mel honda prelude z roku 1986, dvoulitr DOHC, 4bodovy vatrikovaní, abs, vse v elektrice i stresni okno. Alu kola zajiste tez. Nevim co tu onanujete nad sracem kterej uz v uvedeni na trh byl srac, ostatne se o tom pise v clanku.
Dle "mentalni" urovne tveho prispevku si leda mel v te dobe vystrihovaky z abicka, tak nemachruj ...
eurohujer: když už tak konkurence v té době pro tipo byl civic ty hujere.
no tak ten mel vstrikovani taky a jednasestku se 160konikama. Psal jsem o prelude ktery byl na trhu o pet let driv nez ten italskej nesmysl, ja vim pet let se nezda jako moc ale je to preci jenom polovina tvyho dosavadniho zivota :-)
Prečo bol Fiat nesmysl a čo má byť že Prelude bola skôr?Podľa toho čo píšeš si zamindrákovaný primitív, ale možno sa len nevieš vyjadriť ako dospelý človek.
Hej ty dilino ale Prelude je trošku iná kategoria auta... okrem iného aj cenová....
Měl jsem Tipo Grandtourismo 1.9 TD 1993 po faceliftu , koupeno 3 roky jeté v ČR , parádní auto , pěkný design , mělo tříramenný volant s arbagem , novější palubku , a sportovní sedačky...na svou dobu auto lepší než VW Golf.Kromě výfuku po 10 letech a výměny páčky blinkrů , auto fungovalo bez jediné závady.Na Fiat nedám dopustit , hlavně motory jsou skvělé.
Zadní dveře byly z plastu nebo laminátu.
Zadní, myšleno páté? Ano byly celoplastové, lakovaný černý plast.
Jo páté dveře.
Skoda ze v clanku nebyl zminen i typ Tempra. Uz se skoro nevidi, ale porad jsou s Tipem zajimava auta.
...s temprou som siel len raz v zivote, z Bardejova do Bratislavy a velmi sme sa ponahlali, tak som to drvil na plny kotol. Bola to benzinova jednasestka, pri tacho 180 liezla do zlteho pasma na otackomeri a chcela este viac - ked sme prisli, tomu motoru som doslova zlozil poklonu.
Východniar za volantom, verejné nebezpečenstvo. Maximálne kravy, to mentálne zvláda.
ok, minuskar mi prave vysvetlil ze ze nie. Vlastne nic z toho. OK. :-D
Ja myslim, ze Tempra uz tu byla (mozna ne tak podrobne jako nynejsi clanky) a samozrejme s vasnivou diskusi kolem TDi, coz majitele koncernu porad nemuzou prekousnout, ze nebyli prvni :-D
Čo majú prekusovať, veď ten fiaťácky bol neúspešný a bol stiahnutý z výroby bez náhrady.
Ale první přímovstřikový diesel neměla Tempra ani Tipo, ale větší Croma.B-]
Ale Tempra ten motor taky dostala :-)
Mel jsem Tipo Granturismo 2.0 16V 150PS. Cerny s alu koly a kridlem. Moc pekna masinka, jen hrozne zralo. Od 9 do15l. Ale fakt litalo. Byla to tenkrat docela frajerina.
To byl motor s vyvazovaci hrideli ? Pamatuju na SM, kde byl dopodrobna tento motor rozkresleny a na tu dobu vyborne. Po Tipu jsem pokukoval, ale tenkrat tu byli v nabidce jen vylitane kusy, nakonec jsem skoncil ve Fieste .
....hriadel ma. Pokial ma pamat neklame, dalo sa to dokonca upravit na ´bezhriadel´, ten motor bol vhodny na vsetky mozne upravy - hlavne sportove. Na svoju dobu po mechanickej stranke mimoriadne moderne riesene auto, ktore zabijala elektrika a nedostatocna kontrola kvality vo vyrobe. Tipo okrem toho po estetickej stranke je ukazkou doslova skvelej prace dizajnera. Skoda toho experimentovania.
minus, som zvedavy co napises.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.