Fiat Strada Sporting: dravý pick-up

Odkaz někdejší Felicie Pick-up Fun zřejmě není mrtvý. Její reinkarnace nyní přijíždí z Brazílie s logem Fiatu ve znaku.

Z každodenního provozu je nám jasné, že užitkové automobily včetně vozů s otevřenou ložnou plochou již dávno nemají plnit pouze služební požadavky, řada motoristů při jejich provozu často požaduje také komfort a značnou dávku stylovosti. Brazilská filiálka italské automobilky Fiat je již po řadu let svébytnou jednotkou, za zmínku stojí nejen tradiční produkce dvoupalivových motorů na benzín a alkohol, ale také třeba nedávné vzkříšení slavného jména Uno v podobě zcela nového modelu. Nyní pánové z Brazílie představují novou modifikaci oblíbeného a také z našich silnic známého pick-upu Strada s přídomkem Sporting.

Na brazilském trhu hrají pick-upy významnou roli a každý rok jim připadá zhruba sedmiprocentní podíl na prodaných nových vozech, proto není divu, že ani Fiat Brasil tuto kategorii nijak nezanedbává. Nový model Strada Sporting je nápadný již na první pohled a vyznačuje se především sadou aerodynamických doplňků, do jejichž výčtu patří nový přední nárazník, prahové obklady a navazující rozšíření blatníků. Tyto části mohou být černé, nebo lakované v barvě karoserie. Specifické šestnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 185/55. Mezi další novinky patří přední reflektory s černými podklady, matně stříbřitá zpětná zrcátka, krátké střešní ližiny, mlhovky a robustnější zadní nárazník.   
 
Modifikace se promítly také v interiéru. Fiat Strada Sporting dostal kůží čalouněný věnec volantu, madla ruční brzdy a „nohavice“ řadicí páky se stehováním červenou nití. Červené jsou také bezpečnostní pásy, sedadla mají sportovnější tvarování a pedály hliníkové obklady. Výrobce tvrdí, že úprav doznalo také odladění podvozku a převodovky s manuálním řazením. Pro pohon je určen výhradně zážehový čtyřválec s objemem 1,8 l a výkonem 130 koní (95 kW) a točivým momentem 180 Nm při provozu na benzín. Spalování etanolu vykazuje nepatrně vyšší výkon 132 koní (97 kW), ale nižší točivý moment 177 Nm.

Model Fiat Strada Sporting zůstane bohužel vyhrazen brazilskému trhu, kde byla jeho základní cena stanovena v přepočtu na 526 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Strada Sporting
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 64 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků