Fiat Strada Sporting: dravý pick-up

Odkaz někdejší Felicie Pick-up Fun zřejmě není mrtvý. Její reinkarnace nyní přijíždí z Brazílie s logem Fiatu ve znaku.

Z každodenního provozu je nám jasné, že užitkové automobily včetně vozů s otevřenou ložnou plochou již dávno nemají plnit pouze služební požadavky, řada motoristů při jejich provozu často požaduje také komfort a značnou dávku stylovosti. Brazilská filiálka italské automobilky Fiat je již po řadu let svébytnou jednotkou, za zmínku stojí nejen tradiční produkce dvoupalivových motorů na benzín a alkohol, ale také třeba nedávné vzkříšení slavného jména Uno v podobě zcela nového modelu. Nyní pánové z Brazílie představují novou modifikaci oblíbeného a také z našich silnic známého pick-upu Strada s přídomkem Sporting.

Na brazilském trhu hrají pick-upy významnou roli a každý rok jim připadá zhruba sedmiprocentní podíl na prodaných nových vozech, proto není divu, že ani Fiat Brasil tuto kategorii nijak nezanedbává. Nový model Strada Sporting je nápadný již na první pohled a vyznačuje se především sadou aerodynamických doplňků, do jejichž výčtu patří nový přední nárazník, prahové obklady a navazující rozšíření blatníků. Tyto části mohou být černé, nebo lakované v barvě karoserie. Specifické šestnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 185/55. Mezi další novinky patří přední reflektory s černými podklady, matně stříbřitá zpětná zrcátka, krátké střešní ližiny, mlhovky a robustnější zadní nárazník.   
 
Modifikace se promítly také v interiéru. Fiat Strada Sporting dostal kůží čalouněný věnec volantu, madla ruční brzdy a „nohavice“ řadicí páky se stehováním červenou nití. Červené jsou také bezpečnostní pásy, sedadla mají sportovnější tvarování a pedály hliníkové obklady. Výrobce tvrdí, že úprav doznalo také odladění podvozku a převodovky s manuálním řazením. Pro pohon je určen výhradně zážehový čtyřválec s objemem 1,8 l a výkonem 130 koní (95 kW) a točivým momentem 180 Nm při provozu na benzín. Spalování etanolu vykazuje nepatrně vyšší výkon 132 koní (97 kW), ale nižší točivý moment 177 Nm.

Model Fiat Strada Sporting zůstane bohužel vyhrazen brazilskému trhu, kde byla jeho základní cena stanovena v přepočtu na 526 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Strada Sporting
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.242
Rok výroby: 2010
Stav: 57 235 km
Cena: 75 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků