Fiat si registroval jména „124“ a „124 Spider“. Vrátí se legenda?

Fiat zažádal úřady o registraci jména 124 a také 124 Spider. Určitě víte, že právě model 124 z roku 1966 dal později vzniknout v licenci vyráběnému legendární žigulíku a jedná se tedy o auto, které bylo bez velkých technických změn vyráběno na různých místech až do roku 2012.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 124 nebyl jenom klasický sedan a kombík, ale také sportovní roadster, který vydržel ve výrobě až do roku 1985. A právě otevřený model má nyní největší šanci na výrobu

To, že Fiat požádal o úřední ochranu jmen 124 a 124 Spider ještě neznamená, že se tak budou jmenovat nějaká lidová auta v budoucnu, neboť může jít jen o to, aby si Fiat pojistil, že jeho legendární jméno nikdo jiný v automobilovém průmyslu nepoužije.

Zajímavosti | Retro | Technika | Fiat | Design | Lada

Fiat 124 (1966): interkontinentální legenda (prospekt)

Přesto by měl právě příští rok Fiat představit nové auto a dokonce i sportovní model, který použije základ z Mazdy MX-5. Bude mít tedy pohon zadních kol a vpředu podélně uložený motor - stejně jako legendární model Fiat 124. A právě takovému auty by jméno Fiat 124 Spider slušelo, i když se mluví i o použití jména Barchetta. Původní sedan Fiat 124 byl vyráběn do roku 1974, otevřený model 124 Spider vydržel v produkci až do roku 1985.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků