Fiat Sedici: facelift a změny v motorech

Pokrevný příbuzný Suzuki SX4 se koncem příštího měsíce dostane do prodejů v pozměněné podobě. A to nejen po vzhledové stránce.

Fiat Sedici, jenž se na našem trhu objevil před dvěma lety, měl už při svém nástupu na trh „okoukaný“ design a to kvůli svému dvojčeti, které zde už tu dobu bylo předáváno jako Suzuki SX4. To si nepochybně získalo mnoho příznivců a zájem o něj neupadal ani po příchodu zmíněného Fiatu. Téměř stejné ceny a výbavy pak měly za následek, že byl výběr toho, či onoho modelu byl založen v podstatě jen na sympatiích k daným značkám. Fiat však nyní přichází s velmi jemnými stylingovými změnami, kterých ale vůbec není jednoduché si všimnout.

Snad nejvíce pozornosti věnovali designéři přední masce, kterou mírně zakulatili a po vzhledové stránce přizpůsobili tak, aby více zapadala do současné koncepce automobilky. V neposlední řadě se věnovali ještě přednímu nárazníku, který si však mnoho změn neodnesl. O něco více nás toho čeká při pohledu na nabídku agregátů ani zde však nečekejte zázraky.
Nejpodstatnější změnou je zařazení 1,6 litrového benzínového čtyřválce nabízejícího výkon 88 kW/120 koní, který nahradí doposud nabízenou slabší 107 koňovou verzi. Modifikace se pak dotkly i nabízených dieselových motorů, kde 1,9 litrový čtyřválec JTD byl nahrazen dvoulitrem Multijet 16v s výkonem 99 kW/135 koní. Obě novinky jsou přitom k dispozici i k pohonu všech čtyř kol.
Jak už jsme naznačili v samotném úvodu, pozměněné Sedici se v Evropě začne prodávat zhruba ke konci května a to za přibližně stejnou cenu jako současná verze.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Fiat Sedici Facelift
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků