Fiat Sedici: facelift a změny v motorech

Pokrevný příbuzný Suzuki SX4 se koncem příštího měsíce dostane do prodejů v pozměněné podobě. A to nejen po vzhledové stránce.

Fiat Sedici, jenž se na našem trhu objevil před dvěma lety, měl už při svém nástupu na trh „okoukaný“ design a to kvůli svému dvojčeti, které zde už tu dobu bylo předáváno jako Suzuki SX4. To si nepochybně získalo mnoho příznivců a zájem o něj neupadal ani po příchodu zmíněného Fiatu. Téměř stejné ceny a výbavy pak měly za následek, že byl výběr toho, či onoho modelu byl založen v podstatě jen na sympatiích k daným značkám. Fiat však nyní přichází s velmi jemnými stylingovými změnami, kterých ale vůbec není jednoduché si všimnout.

Snad nejvíce pozornosti věnovali designéři přední masce, kterou mírně zakulatili a po vzhledové stránce přizpůsobili tak, aby více zapadala do současné koncepce automobilky. V neposlední řadě se věnovali ještě přednímu nárazníku, který si však mnoho změn neodnesl. O něco více nás toho čeká při pohledu na nabídku agregátů ani zde však nečekejte zázraky.
Nejpodstatnější změnou je zařazení 1,6 litrového benzínového čtyřválce nabízejícího výkon 88 kW/120 koní, který nahradí doposud nabízenou slabší 107 koňovou verzi. Modifikace se pak dotkly i nabízených dieselových motorů, kde 1,9 litrový čtyřválec JTD byl nahrazen dvoulitrem Multijet 16v s výkonem 99 kW/135 koní. Obě novinky jsou přitom k dispozici i k pohonu všech čtyř kol.
Jak už jsme naznačili v samotném úvodu, pozměněné Sedici se v Evropě začne prodávat zhruba ke konci května a to za přibližně stejnou cenu jako současná verze.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Fiat Sedici Facelift
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků