Fiat se omlouvá Číně za reklamu s Gerem

Další příklad převahy ekonomického imperativu nad tím mravním?

Automobilka Fiat se taktně (a takticky) omluvila čínskému lidu za svoji televizní reklamu na Lancii Deltu. Ta v současnosti běží v Itálii a dalších evropských zemích, kde se prodej nové Delty rozbíhá. V lehce provokativní reklamě (a jaká jiná by účinná reklama vlastně měla být...?) totiž hraje Richard Gere, jenž je znám svým negativním postojem k trvající čínské okupaci Tibetu. Ten zde vystupuje po boku buddhistických mnichů v Himálájích a objevuje se zde slogan „Lancia Delta – síla odlišit se“.
Ve svém prohlášení Fiat cituje údajné upozornění, že „...určitá reklama, jež se váže k představené Lancii Delta, může rozrušit city čínského lidu...“ a zároveň zdůrazňuje angažování pana Gerea pro důvody „... založené na jeho dlouhé a význačné umělecké kariéře, což má reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Angažmá Richarda Gerea v reklamě by prý nemělo být chápáno jako podpora hercových společenských a politických názorů.  

Fiat v tomto prohlášení „...zopakoval svoji neutralitu v postoji ke všem politickým problémům, ať už mají povahu národní, nebo mezinárodní...“. V závěru usnesení stojí omluva tohoto zění: „Vzhledem k tomu, že reklama na Lancii Deltu může vést k narušení dosud neochvějné neutrality Fiat Group, omlouvá se společnost vedení Čínské lidové republiky a čínskému lidu.“ Tento postoj automobilky Fiat může být brán jako úzskostlivé střežení „neutrality“, jíž si však sama svazuje ruce. Působí v protikladu k záměru „... reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Posouzení situace však necháme na našich čtenářích.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků