Fiat se omlouvá Číně za reklamu s Gerem

Další příklad převahy ekonomického imperativu nad tím mravním?

Automobilka Fiat se taktně (a takticky) omluvila čínskému lidu za svoji televizní reklamu na Lancii Deltu. Ta v současnosti běží v Itálii a dalších evropských zemích, kde se prodej nové Delty rozbíhá. V lehce provokativní reklamě (a jaká jiná by účinná reklama vlastně měla být...?) totiž hraje Richard Gere, jenž je znám svým negativním postojem k trvající čínské okupaci Tibetu. Ten zde vystupuje po boku buddhistických mnichů v Himálájích a objevuje se zde slogan „Lancia Delta – síla odlišit se“.
Ve svém prohlášení Fiat cituje údajné upozornění, že „...určitá reklama, jež se váže k představené Lancii Delta, může rozrušit city čínského lidu...“ a zároveň zdůrazňuje angažování pana Gerea pro důvody „... založené na jeho dlouhé a význačné umělecké kariéře, což má reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Angažmá Richarda Gerea v reklamě by prý nemělo být chápáno jako podpora hercových společenských a politických názorů.  

Fiat v tomto prohlášení „...zopakoval svoji neutralitu v postoji ke všem politickým problémům, ať už mají povahu národní, nebo mezinárodní...“. V závěru usnesení stojí omluva tohoto zění: „Vzhledem k tomu, že reklama na Lancii Deltu může vést k narušení dosud neochvějné neutrality Fiat Group, omlouvá se společnost vedení Čínské lidové republiky a čínskému lidu.“ Tento postoj automobilky Fiat může být brán jako úzskostlivé střežení „neutrality“, jíž si však sama svazuje ruce. Působí v protikladu k záměru „... reflektovat naši věrnost svobodě uměleckého projevu...“. Posouzení situace však necháme na našich čtenářích.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků