Fiat Punto Evo od Novitecu: až 184 koní

Specialista na italské vozy Novitec, známý hlavně pro úpravy Ferrari, se tentokrát pustil do oblíbeného kompaktního Punta.

„Malé Maserati“ ve své nejnovější verzi nese přídomek Evo a v dílnách ladičské společnosti Novitec jej vylepšili po všech stránkách. Pod kapotou se nachází přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir, jež ve svém standardním odladění dává 135 koní (99 kW). Instalace dodatečné řídicí jednotky PowerJet 2, nabízené za 419 eur, tuto špičku navýšila na 160 koní (118 kW), zatímco točivý moment poskočil z 206 na 246 Nm při 1 780 ot./min. Díky tomu vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Jednotku PowerJet 2 lze instalovat také na stroj Abarth Punto Evo, jež díky tomu posílí ze 163 koní (120 kW) až na 184 koní (135 kW).

Podobné zařízení lze instalovat též do všech vznětových verzí Punta Evo, například šestnáctistovka MultiJet tak dosáhne výkonu 144 koní (106 kW) a točivého momentu 356 Nm. Za ceny od 200 eur lze objednávat certifikované, z nerezu vyrobené tlumiče výfuku nabízené v plných 26 druzích. Při letmém pohledu na kabát vozu zaznamenáme především „mračítka“ na předních světlometech a spoiler pod předním nárazníkem, k větší agresivitě dále přispívá členitá kapota s ventilačními otvory. Za zmínku stojí též prahové obklady, spoiler nad zadním oknem a samozřejmě také bezmála závodně působící difuzor dodávaný ve třech verzích.

Lité ráfky Novitec N10 s desítkou dvojitých paprsků lze objednávat v průměrech 17 a 18 palců, lakovány mohou být stříbrně, nebo černě. V největším rozměru ráfky o šířce 8 palců obouvají pneumatiky o rozměru 215/35 R18 a celá sada vás přijde na 1 310 eur. Také v otázce zavěšení kol nabízí Novitec široký výběr. Začít můžete sportovními pružinami umožňujícími použití standardních tlumičů, ale zvolit také můžete nové pružiny a tlumiče s nastavitelnou tuhostí. Podle vašeho výběru klesne světlá výška vašeho Punta Evo o 35 až 75 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo Novitec
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků