Fiat Punto Evo od Novitecu: až 184 koní

Specialista na italské vozy Novitec, známý hlavně pro úpravy Ferrari, se tentokrát pustil do oblíbeného kompaktního Punta.

„Malé Maserati“ ve své nejnovější verzi nese přídomek Evo a v dílnách ladičské společnosti Novitec jej vylepšili po všech stránkách. Pod kapotou se nachází přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka MultiAir, jež ve svém standardním odladění dává 135 koní (99 kW). Instalace dodatečné řídicí jednotky PowerJet 2, nabízené za 419 eur, tuto špičku navýšila na 160 koní (118 kW), zatímco točivý moment poskočil z 206 na 246 Nm při 1 780 ot./min. Díky tomu vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Jednotku PowerJet 2 lze instalovat také na stroj Abarth Punto Evo, jež díky tomu posílí ze 163 koní (120 kW) až na 184 koní (135 kW).

Podobné zařízení lze instalovat též do všech vznětových verzí Punta Evo, například šestnáctistovka MultiJet tak dosáhne výkonu 144 koní (106 kW) a točivého momentu 356 Nm. Za ceny od 200 eur lze objednávat certifikované, z nerezu vyrobené tlumiče výfuku nabízené v plných 26 druzích. Při letmém pohledu na kabát vozu zaznamenáme především „mračítka“ na předních světlometech a spoiler pod předním nárazníkem, k větší agresivitě dále přispívá členitá kapota s ventilačními otvory. Za zmínku stojí též prahové obklady, spoiler nad zadním oknem a samozřejmě také bezmála závodně působící difuzor dodávaný ve třech verzích.

Lité ráfky Novitec N10 s desítkou dvojitých paprsků lze objednávat v průměrech 17 a 18 palců, lakovány mohou být stříbrně, nebo černě. V největším rozměru ráfky o šířce 8 palců obouvají pneumatiky o rozměru 215/35 R18 a celá sada vás přijde na 1 310 eur. Také v otázce zavěšení kol nabízí Novitec široký výběr. Začít můžete sportovními pružinami umožňujícími použití standardních tlumičů, ale zvolit také můžete nové pružiny a tlumiče s nastavitelnou tuhostí. Podle vašeho výběru klesne světlá výška vašeho Punta Evo o 35 až 75 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo Novitec
Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků