Fiat Punto Evo: facelift malého Maserati

Grande Punto se dočkalo faceliftu, který Fiat prvně vystaví již za pár dnů ve Frankfurtu. Krom vzhledu došla řada i na technické inovace.

„Velké Punto“ si svého času pro svůj originální vzhled s výraznou maskou chladiče vysloužilo přezdívku „malé Maserati“ a v následujících letech významným způsobem posílilo značku Fiat. Ta nový facelift označuje jako Punto Evo a kromě omlazené karosérie nabízí i nový interiér a nové motory včetně zážehového 1,4 MultiAir a přímovstřikového dieselu 1,3 Multijet druhé generace.

Na první pohled je vidět, že Centro Stile Fiat vyvinulo nová přední světla a členitější nárazník s trojicí mřížek, přičemž jeho horní část novinku poněkud přibližuje úspěšné „pětistovce“. Svěžímu dojmu přispívají i nové zadní světlomety a nárazník, jehož vsazení opakuje motiv z nárazníku předního. Tyto modifikace přinesly decentní nárůst vnějších rozměrů, Punto Evo je tak dlouhé 4 060 mm, široké 1 690 mm a vysoké 1 490 mm, rozvor náprav činí 2 510 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska působí hodnotněji než dosud, a to především díky novým materiálům a větší členitosti inspirované typem Bravo. Nový je hluboce zapuštěný přístrojový štít, ale též panely rádia a klimatizace či výdechy ventilace. Do rozšířené základní výbavy patří sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, k dispozici bude rovněž informačně zábavní systém Blue&Me-TomTom, jenž sdružuje ovládání telefonu, navigace nebo palubního počítače skrze barevný dotykový displej.

Nový zážehový čtyřválec z generace MultiAir s objemem 1,4 l se vyznačuje elektrohydraulicky proměnným zdvihem ventilů, jenž nahrazuje konvenční škrticí klapku a přináší nižší spotřebu díky snížení ztrát. Podle Fiatu má tato jednotka v porovnání s motory srovnatelného objemu nabízet o 10 % vyšší výkon, o 15 % více točivého momentu a spotřebu a emise nižší o 10 %, k dispozici však zatím nemáme podrobnější údaje, natož pak přímé zkušenosti.

Za zmínku stojí též vznětový čtyřválec 1,3 Multijet s novým vstřikovacím systémem, jenž přináší nepatrné snížení spotřeby a emisí CO2. Vůbec poprvé budou všechny motory Punta Evo plnící emisní normu Euro V standardně osazeny oblíbeným systémem pro automatické zhášení motoru Start&Stop.

Kompletní specifikace a více snímků můžeme očekávat spolu se začátkem frankfurtského autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků