Fiat Punto Evo Abarth: vyšší výkon, svěžejší vzhled

Od představení vylepšeného Fiatu Punto, který je od běžné verze odlišen přívlastkem Evo, uběhlo již pár měsíců a první kusy se objevily už i u každého většího prodejce v Evropě. V souvislosti s tímto vozem ale přece jen stále visí něco ve vzduchu. Představení totiž čeká i ostrou verzi Abarth, která má dostat pár koní navíc a sportovnější vzhled, než jeho „neevoluční“ předchůdce.

V souvislosti s tímto italským žihadlem uvolnila automobilka několik poměrně strohých informací, které doplnila pouze jediným oficiálním snímkem. Abarth Punto Evo bude poháněn 1,4 litrovým přeplňovaným čtyřválcem MultiAir, který se výkonnostně vyšplhá zhruba k 180 koním, přičemž v nejvýkonnější variantě Esseesse bude z tohoto hlediska lehce převyšovat hranici 200 koní.

Nejvýraznější novinkou ale má být fakt, že inovované Evo se poprvé představí s dvouspojkovou převodovkou, o níž zatím víc informací také nemáme. Nedočkavce jistě potěší, že tato verze se začne v Itálii prodávat již v únoru za cenu začínající na 19 000 eur (zhruba 495 tisíc Kč) a do okolních zemí se dostane zhruba o měsíc později.
 

Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Evo Abarth
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků