Fiat Punto Abarth SuperSport: 180 koní za 563 000 Kč

Značka Fiat se po čase vrací k tématu pekelně čiperného Punta. Novinka nese opět označení SuperSport a vznikne v sérii 199 kusů.

Pokud si dobře vzpomínáte, Fiat Abarth Punto SuperSport jsme vám prvně představili již na konci léta roku 2009. A nyní je zde Abarth Punto SuperSport znovu, a sice ve verzi, v jaké jsme je mohli vidět na posledním autosalonu ve Frankfurtu. V porovnání s modelem z roku 2009 zůstala většina technických specifikací zachována.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Abarth Punto SuperSport ve svém aktuálním provedení

Zatímco tehdy bylo Abarth Punto SuperSport k dispozici výhradně ve světle šedé metalíze Airfield Grey, aktuální provedení poněkud potemnělo. Dodávat se bude tentokrát s černým, nebo tmavě šedým lakováním, přičemž v obou případech mají vynikat široké podélné „rychlé pruhy“ v matově šedém odstínu Grey Campovolo.

Fiat | Fiat Punto

Fiat Abarth Grande Punto SuperSport: 180 koní pro mini

Také ráfky kol jsou nyní matově šedé, ale namísto dřívějších „osmnáctek“ se musí spokojit s průměrem o jeden palec menším. Interiér nového provedení Abarth Punto SuperSport je podle výrobce opatřen sportovními sedadly, automatickou klimatizací, komunikačním rozhraním Blue&Me, kůží čalouněným volantem nebo nerezovými obklady pedálů.

Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: Abarth Punto SuperSport z roku 2009

Pod kapotou se nic nezměnilo, ale stejně to stojí zato. Těšit se tedy můžeme na modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, působivým výkonem 180 koní (132 kW) a točivým momentem 270 Nm při 3 000 ot./min. Ten vozu umožní sprint z klidu na 100 km/h za 7,5 s, a aby se neřeklo, nejvyšší rychlost narostla o 1 km/h na celkových 216 km/h.

Zajímavosti | Technika | Byznys | Ceny | Premiéry | Palivo | Fiat | Fiat Punto

Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Abarth Punto SuperSport má vykazovat průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 142 g/km. Tato série bude omezena na 199 jednotek a například v Itálii se tyto vozy budou prodávat v přepočtu za 563 000 Kč. Zvenčí si všimneme především citelně rozevlátěji působícího předního nárazníku s kulatými mlhovkami, který v hrubých rysech vychází ze standardního Fiatu Punto faceliftovaného pro modelový rok 2012.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků