Fiat Punto 2012: facelift s klimatizací a cenou 189 900 Kč (+ 45x foto)

Na náš trh přijíždí omlazená verze Fiatu Punto. Kromě drobných stylistických retuší stojí za zmínku premiéra dvouválce 0,9 l TwinAir.
Seznam kapitol
  1. Fiat Punto 2012
  2. Fotogalerie

Stávající generace populárního kompaktu Fiat Punto prošla od roku 2005, kdy se začala vyrábět, několikanásobnou změnou identity. V prodejích odstartovala coby Grande Punto, přívlastek Grande však záhy zmizel, aby byl po faceliftu v roce 2009 nahrazen označením Evo. Do modelového roku 2012 však vůz znovu vyráží pod prostým jménem Fiat Punto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Punto ve vylepšeném provedení pro modelový rok 2012

Veřejnosti se již podruhé vylepšené Punto prvně ukázalo vloni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu, nyní již máme ale k dispozici celou sadu fotografií a podrobností, ale hlavně ceník. Zvenčí si na novince všimneme především celolakovaných nárazníků, přemístěných předních blinkrů, nových litých kol a trojice nových metalických laků Glam Rock Blue, Tip Tap Red a Blues Grey.

Velmi drobných změn doznaly také potahové a obkladové materiály v interiéru, resp. jejich barevná schémata. Skutečně zásadní novinkou je ale zavedení zážehového přeplňovaného dvouválce TwinAir známého již z jiných modelů koncernu Fiat. Disponuje objemem 875 cm3 a pro nové Punto je naladěn na výkon 85 koní (62 kW) a točivý moment 145 Nm.

Testy | Fiat | Fiat Punto

Test Fiat Punto Evo 1,4 turbo: není Evo jako Evo

Dvouválec 0,9 l TwinAir bude k mání od letošního dubna. Ostatní motory zůstávají v nabídce beze změn, záhy by se ale v nabídce měla objevit vylepšená verze vznětového čtyřválce 1,3 JTD MultiJet II. Ta se svým výkonem 85 koní (62 kW) zasune mezi stávající verze 1,3 JTD s výkony 70 a 95 koní (55 a 70 kW) a díky sadě vylepšení a použití „inteligentního alternátoru“ stlačí oficiální emise CO2 na 90 g/km oproti 119 a 110 g/km u současných variant. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro dvouválec TwinAir je v modelové řadě Fiatu Punto vyčleněn zvláštní výbavový stupeň
 

A na závěr malý paradox, který nás napadne při pohledu do ceníku. Zaváděcí cena řady Punto 2012 startuje na 189 900 Kč za základní, třídveřové provedení Pop se čtyřválcem 1,2 l o výkonu 69 koní (51 kW). Pokud si ale hodláte vystačit s dvouválcem, musíte si dokonce připlatit, a sice plných 110 000 Kč! TwinAir totiž bude k mání výhradně ve vlastním výbavovém stupni, který vychází ze střední verze Easy…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 47 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků