Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

Automobilka Fiat se otočila zády k rodné Itálii a míří do ciziny. Průmyslová odnož Fiatu Industrial, která vznikla k 1. lednu 2011 spojením výroby zemědělských a stavebních strojů CNH Global, kamionů Iveco a průmyslových a námořních aktivit Fiat Powetrain Technologies, splyne se CNH a přestěhuje se do Nizozemska. 

S akciemi nového subjektu, jehož předchůdce Fiat Industrial byl kótován na burze v Miláně, se bude obchodovat v New Yorku.

 

„Tato operace zjednodušuje svět jménem Fiat,“ tvrdí výkonný ředitel představenstva a zároveň předseda dozorčí rady Fiatu Industrial Sergio Marchionne.

 

Ve spojení se CNH má vzniknout světová trojka ve výrobě a obchodu s průmyslovým zbožím, první dvě příčky drží Caterpillar a Volvo. Většinový akcionář Exor, ovládající holding zakladatelské rodiny Agnelliovy, dal už k fúzi souhlas, dozorčí rada o ní teprve rozhodne.

Pro Itálii je odchod citelnou ranou. Zemi hrozí v tomto roce těžká recese, růst se má propadnout o 1,5 až dvě procenta HDP. Míra nezaměstnanosti se blíží deseti procentům, přičemž Fiat patří k největším italským zaměstnavatelům. Právě letité půtky s odbory mohly být příčinou, proč chce automobilka s průmyslovými stroji z Itálie pryč, spekuluje tisk.

Od posunu z domova si Marchionne slibuje také snazší přístup ke kapitálu. „Očekává, že se mu takto podaří snížit naše zadlužení,“ říká analytik Credit Suisse David Arnold.

Detaily výměny akcií, na jejímž základě chce Marchionne operaci provést, nejsou zatím známy.

Zdroj: E15.cz
 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků