Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

Automobilka Fiat se otočila zády k rodné Itálii a míří do ciziny. Průmyslová odnož Fiatu Industrial, která vznikla k 1. lednu 2011 spojením výroby zemědělských a stavebních strojů CNH Global, kamionů Iveco a průmyslových a námořních aktivit Fiat Powetrain Technologies, splyne se CNH a přestěhuje se do Nizozemska. 

S akciemi nového subjektu, jehož předchůdce Fiat Industrial byl kótován na burze v Miláně, se bude obchodovat v New Yorku.

 

„Tato operace zjednodušuje svět jménem Fiat,“ tvrdí výkonný ředitel představenstva a zároveň předseda dozorčí rady Fiatu Industrial Sergio Marchionne.

 

Ve spojení se CNH má vzniknout světová trojka ve výrobě a obchodu s průmyslovým zbožím, první dvě příčky drží Caterpillar a Volvo. Většinový akcionář Exor, ovládající holding zakladatelské rodiny Agnelliovy, dal už k fúzi souhlas, dozorčí rada o ní teprve rozhodne.

Pro Itálii je odchod citelnou ranou. Zemi hrozí v tomto roce těžká recese, růst se má propadnout o 1,5 až dvě procenta HDP. Míra nezaměstnanosti se blíží deseti procentům, přičemž Fiat patří k největším italským zaměstnavatelům. Právě letité půtky s odbory mohly být příčinou, proč chce automobilka s průmyslovými stroji z Itálie pryč, spekuluje tisk.

Od posunu z domova si Marchionne slibuje také snazší přístup ke kapitálu. „Očekává, že se mu takto podaří snížit naše zadlužení,“ říká analytik Credit Suisse David Arnold.

Detaily výměny akcií, na jejímž základě chce Marchionne operaci provést, nejsou zatím známy.

Zdroj: E15.cz
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků