Fiat Panda Aria: ekologické technologie v kostce

Kromě Fiatu 500 a různých dalších zajímavých novine, představí italská automobilka na autosalonu ve Fraknkfurtu i Pandu v ekologické verzi s přívlastkem Aria. Tento „malý ekolog“ toho v sobě skýva víc než dost, automobilka ho naplnila řadou technických novinek snižujících spotřebu a emise.

Hodnota emisí CO2 by se měla rovnat 69 g/km, přičemž této „zelené“ Pandě bije pod kapotou dvouválec 0,9l  s výkonem 80 koní. Motor je schopen šlapat na 3 paliva a to benzín, metan a dokonce i vodík, takže majitel si klidně může vybrat co bude aktuálně nejlacinější. Ovšem dnes by do nádrže mohl lít leda tak normální benzín. Pro další šetření paliva tenhle automobil disponuje také technologii Stop&Start, ve městě by pak bylo možno ušetřit až deset procent paliva.

Panda Aria v sobě překvapivě skrývá i telematický systém, který sleduje styl jízdy řidiče a podle toho pak palubní počítač vyhodnocuje a „radí“ řidiči, jak by se dalo jezdit ještě úsporněji. Řadu ekologických prvků dále uzavírají nízko energetické pomocné jednotky, nižší hmotnost recyklovaných prvků použitých v interiéru a pro vůz speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli.

Na prvních renderech tato ekologická Panda nebudí vůbec dobrý estetický dojem, ovšem o vzhled u ní v prvé řadě určitě nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Panda Aria
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků