Fiat Mio: prazvláštní „on-line“ lidové vozítko

Dříve by se tomuto prototypu říkalo zřejmě cyclecar, neboť má svojí povahou blíže spíše k bicyklu nebo motorce než k automobilu. Tak či onak, koncern Fiat jej představil na autosalonu v Sao Paulu pod jménem Mio.

Na jeho přípravě se skrze internet podílelo téměř 20 tisíc lidí, s jejich přispěním vzniknulo vozítko o délce pod 2 500 mm, což je méně než třeba u Smartu ForTwo. Na palubě najdeme řadu inovativních prvků včetně konektivity telefonu nebo ovládání skrze dotykový displej. Toto minimalistické dílko se vyznačuje především velkou skleněnou střechou, kamuflovanými světlomety nebo krytými koly pro snížení aerodynamického odporu.

Do přípravy tohoto projektu se na stránkách Fiatu registrovalo přesně 17 tisíc „tvůrců“, kteří se na vzhledu prototypu podíleli. Peter Fassbender, jeden z hlavních postav designerského studia Fiatu, k premiéře modelu Mio uvedl: „Dobrý konstruktér se snaží ve své práci teoreticky zohlednit požadavky každého motoristy, ale v tomto případě to bylo bráno v podstatě doslova.“ O dalším osudu tohoto konceptu nemáme zprávy, podle Fiatu byl ale „připraven pro svět, v němž může být řidič prostě spolujezdcem a řízení odkázat na moderní komunikační techniku.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Mio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků