Fiat Mio: prazvláštní „on-line“ lidové vozítko

Dříve by se tomuto prototypu říkalo zřejmě cyclecar, neboť má svojí povahou blíže spíše k bicyklu nebo motorce než k automobilu. Tak či onak, koncern Fiat jej představil na autosalonu v Sao Paulu pod jménem Mio.

Na jeho přípravě se skrze internet podílelo téměř 20 tisíc lidí, s jejich přispěním vzniknulo vozítko o délce pod 2 500 mm, což je méně než třeba u Smartu ForTwo. Na palubě najdeme řadu inovativních prvků včetně konektivity telefonu nebo ovládání skrze dotykový displej. Toto minimalistické dílko se vyznačuje především velkou skleněnou střechou, kamuflovanými světlomety nebo krytými koly pro snížení aerodynamického odporu.

Do přípravy tohoto projektu se na stránkách Fiatu registrovalo přesně 17 tisíc „tvůrců“, kteří se na vzhledu prototypu podíleli. Peter Fassbender, jeden z hlavních postav designerského studia Fiatu, k premiéře modelu Mio uvedl: „Dobrý konstruktér se snaží ve své práci teoreticky zohlednit požadavky každého motoristy, ale v tomto případě to bylo bráno v podstatě doslova.“ O dalším osudu tohoto konceptu nemáme zprávy, podle Fiatu byl ale „připraven pro svět, v němž může být řidič prostě spolujezdcem a řízení odkázat na moderní komunikační techniku.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Mio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků