Fiat málem pohřbil vývoj šíleného osmiválce Hellcat

Když si otevřete nějakou tabulku automobilových superlativů, najdete v ní dvě zajímavé položky. Nejsilnější sériově vyráběný americký muscle car všech dob je Dodge Challenger Hellcat a nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřdveřový sedan historie je Dodge Charger Hellcat.

Přitom nechybělo mnoho a o těchto dvou brutálních amerických autech bychom nikdy neslyšeli. Fiat, který řídí koncern Chrysler, chtěl celý projekt Hellcat pohřbít jako nesmyslný a nerentabilní. Co také čekat od kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 l a výkonu přes 700 koní? Vysoká prodejní čísla a obří obchodní marže asi těžko...

Zajímavosti | Americká auta | Video | Pneumatiky | Dodge

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Tým inženýrů divze SRT na projektu pracoval několik let, ale Fiat tým v roce 2011 rozpustil a energii směřoval někam jinam. Technici se ale nevzdávali a za projekt bojovali dál. Zdá se až s podivem, že se něco takového nakonec dostalo do sériové výroby. Jen připomeneme, že kompresorem plněný osmiválec Hellcat má v naprosto sériovém provedení (s homologací a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a točivý moment 884 Nm.

Možná bude za vznikem vskutku marnivého projektu Hellcat stát podobná legenda jako třeba za prapůvodním Dodgem Viper, který vlastně vznikal tajně z náhradních koncernových dílů a s motorem z pick-upu. Ovšem jak historie ukazuje, právě takové projekty se stanou nesmrtelnými.

Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 64 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků