Fiat málem pohřbil vývoj šíleného osmiválce Hellcat

Když si otevřete nějakou tabulku automobilových superlativů, najdete v ní dvě zajímavé položky. Nejsilnější sériově vyráběný americký muscle car všech dob je Dodge Challenger Hellcat a nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřdveřový sedan historie je Dodge Charger Hellcat.

Přitom nechybělo mnoho a o těchto dvou brutálních amerických autech bychom nikdy neslyšeli. Fiat, který řídí koncern Chrysler, chtěl celý projekt Hellcat pohřbít jako nesmyslný a nerentabilní. Co také čekat od kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 l a výkonu přes 700 koní? Vysoká prodejní čísla a obří obchodní marže asi těžko...

Zajímavosti | Video | Americká auta | Pneumatiky | Dodge

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Tým inženýrů divze SRT na projektu pracoval několik let, ale Fiat tým v roce 2011 rozpustil a energii směřoval někam jinam. Technici se ale nevzdávali a za projekt bojovali dál. Zdá se až s podivem, že se něco takového nakonec dostalo do sériové výroby. Jen připomeneme, že kompresorem plněný osmiválec Hellcat má v naprosto sériovém provedení (s homologací a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a točivý moment 884 Nm.

Možná bude za vznikem vskutku marnivého projektu Hellcat stát podobná legenda jako třeba za prapůvodním Dodgem Viper, který vlastně vznikal tajně z náhradních koncernových dílů a s motorem z pick-upu. Ovšem jak historie ukazuje, právě takové projekty se stanou nesmrtelnými.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků