Fiat Fiorino Qubo: pracant pro pětici cestujících

Malá dodávka s názvem Fiorino je výsledkem spolupráce Fiatu s koncernem PSA. Tento model se již zanedlouho představí ve verzi s pozoruhodným názvem Qubo a do jeho útrob se vejde celkem pět lidí, tedy stejně jako do běžného osobního automobilu. Snad jediný rozdíl je v tom, že interiér je navržen s ohledem na vysokou variabilitu a sedadla mohou být uspořádána až do šesti různých poloh a zadní sedadla je možné i úplně vyjmout. V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 330 l, přičemž po vyjmutí zadních sedadel se prostor zvětší až na 2 500 l.

Nabídka motorů modelu Fiorino Qubo čítá jeden benzínový a jeden naftový agregát. Zážehové jednotky zastupuje 1,4 litrový čtyřválec s výkonem 54 kW a pro ty, kteří dají přednost dieselu je připravený 1,3 litrový Multijet s výkonem 55 kW. Maximální rychlost u obou motorů je 155 km/h, kombinovaná spotřeba benzínového agregátu je 7 l/100 km a u naftového agregátu je udávaná kombinovaná spotřeba doslova kouzelná, 4,5 l/100 km. Standardně bude vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou a za příplatek si bude možné doobjednat šesti stupňovým robotizovaným automatem. 

Model bude dodáván ve dvou výbavových stupních - Dynamic a Active, přičemž Active je určena spíš pro méně náročné zákazníky. Na seznamu doplňkové výbavy figurují třeba hliníkové střešní lišty. Počáteční cena pro domácí trh byla stanovena na 13 tisíc Euro (zhruba 326 000 Kč). Takže vůz pro „italské chalupáře“ zcela ideální...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat Fiorano Qubo
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků