Fiat Fiorino prodělal facelift a dostal motory Euro 6

Třetí generace kompaktní dodávky Fiat Fiorino byla představena už v roce 2007 a první větší modernizace dorazila až nyní spolu s přechodem na nové motory plnící emisní normu Euro 6. I tak je ale facelift oblíbené dodávky poměrně skromný a rozdíly by člověk na první pohled snad ani nepoznal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na přední části skoro rozeznat nejdou. Nové jsou ale přístroje, volant nebo palubní systém s dotykovým displejem. Důležitou změnou je přechod na emisní normu Euro 6

Řidiči však dostanou nové prvky v interiéru, ať už je to ergonomičtější volant, nová řadící páka, přístroje s hezčí grafikou nebo třeba pětipalcový dotykový displej s Bluetooth, navigací a digitálním rádiem. Za to si ale budete muset připlatit. Nadále samozřejmě zůstává v nabídce osobní i dodávková verze, prodej začne v polovině dubna.

Testy

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy  

Pod kapotou zůstávají jen dva motory. Atmosférická benzínová čtrnáctistovka o výkonu 57 kW (77 k) je trochu překvapením, neboť podobně ražené motory jsou nahrazovány spíše přeplňovanými dvou- a tříválci. 

Motor 1.3 Multijet II nabízí Fiat ve dvou výkonových verzích. Slabší má 59 kW (80 k), silnější 70 kW (95 k). Ještě je tu možnost příplatku za úspornou verzi EcoJet, která vedle systému stop/start disponuje „chytrým“ alternátorem, úsporným olejovým čerpadlem, pneumatikami s nízkým valivým odporem či dodatečnými aerodynamickými úpravami. Její normovaná spotřeba je 3,8 litru na 100 km.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků