Fiat expanduje, patří mu 35 % ve značce Chrysler

Včerejší den patřil v automobilovém světě bezesporu významnému kontraktu mezi společnostmi Fiat a Chrysler. Jde o první skutečně zásadní krok, jakým se dotčené automobilky pokouší vyrovnat s krizí. Koncern Fiat Group se totiž dohodl s finanční skupinou Cerberus Capital Management na převodu podílu 35 % aktiv Chrysleru do majetku Fiatu. Chrysler se díky této strategické alianci dostane k novým technologiím a platformám hospodárných vozidel, jež bude moci vyrábět ve svých továrnách. Toto partnerství přitom přinese i vzájemné sdílení distribučních a výrobních kapacit obou značek.

Vzhledem ke stávající situaci je přitom jasné, že transakce proběhne bez přesunu finančních prostředků, tedy vlastně jen „na papíře“. Chrysler však získá přístup k hospodárným motorům a trhům mimo USA, zatímco pro Fiat by se mohly zvýšit šance jeho toužebně očekávaného návratu na americký trh. Z tohoto pohledu se jako optimální jeví v Evropě mimořádně úspěšný Fiat 500, ale také dražší, přesto však výkonné a relativně hospodárné verze vozů Alfa Romeo. Jak jsme vás již informovali dříve, pro Fiat byl návrat do USA v podstatě podmíněn produkcí automobilů přímo na americkém kontinentě.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků