Fiat dokončil převzetí automobilky Chrysler LLC

Italský koncern Fiat Group včera definitivně ovládl americkou značku Chrysler tím, že odkoupil zbývající podíly, jež dosud držely vlády USA a Kanady. Šestiprocentní podíl amerického Ministerstva financí jej přišlo na 500 milionů dolarů a 1,5 % Kanady stálo dalších 125 (opět amerických) dolarů. Tím podíl Fiat Group v Chrysleru vzrostl na rozhodujících 53,5 %, k čemuž došlo o plných šest let dříve, než se původně plánovalo. Před akvizicí Fiatu americké Ministerstvo financí do „starého“ Chrysleru napumpovalo 12,5 miliard dolarů a do této chvíle se mu skrze různé formy financování vrátilo zhruba 11,2 miliard, takže lze velmi zjednodušeně říci, že „celý cirkus“ stál americké daňové poplatníky nějakých 1,3 miliardy dolarů. Ve stanovisku Ministerstva se píše, že s navrácením těchto prostředků se již jaksi nepočítá, přesto z celého kolotoče okolo poslední hospodářské krize Chrysler (právě s významným přispěním Fiatu) vyšel překvapivě dobře.

Podle Ministerstva financí se díky investicím z Fiat Group podařilo zachovat miliony pracovních pozic v době vrcholící krize. Kdo ví, možná si podobnými tvrzeními státní úředníci jen kryjí svá pozadí, skutečnost je ale taková, že co do produkce relativně malý Fiat převzal amerického mamuta, který byl ještě před několika lety třetím největším producentem automobilů na světě. Je třeba osekat z něj již odumřelé údy a věřit v další prosperitu.

 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků