Fiat dokončil převzetí automobilky Chrysler LLC

Italský koncern Fiat Group včera definitivně ovládl americkou značku Chrysler tím, že odkoupil zbývající podíly, jež dosud držely vlády USA a Kanady. Šestiprocentní podíl amerického Ministerstva financí jej přišlo na 500 milionů dolarů a 1,5 % Kanady stálo dalších 125 (opět amerických) dolarů. Tím podíl Fiat Group v Chrysleru vzrostl na rozhodujících 53,5 %, k čemuž došlo o plných šest let dříve, než se původně plánovalo. Před akvizicí Fiatu americké Ministerstvo financí do „starého“ Chrysleru napumpovalo 12,5 miliard dolarů a do této chvíle se mu skrze různé formy financování vrátilo zhruba 11,2 miliard, takže lze velmi zjednodušeně říci, že „celý cirkus“ stál americké daňové poplatníky nějakých 1,3 miliardy dolarů. Ve stanovisku Ministerstva se píše, že s navrácením těchto prostředků se již jaksi nepočítá, přesto z celého kolotoče okolo poslední hospodářské krize Chrysler (právě s významným přispěním Fiatu) vyšel překvapivě dobře.

Podle Ministerstva financí se díky investicím z Fiat Group podařilo zachovat miliony pracovních pozic v době vrcholící krize. Kdo ví, možná si podobnými tvrzeními státní úředníci jen kryjí svá pozadí, skutečnost je ale taková, že co do produkce relativně malý Fiat převzal amerického mamuta, který byl ještě před několika lety třetím největším producentem automobilů na světě. Je třeba osekat z něj již odumřelé údy a věřit v další prosperitu.

 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků