Fiat Doblo pro rok 2010: teď již oficiálně

Po prvním milionu vyrobených exemplářů přichází populární Doblo se sebevědomějšími liniemi a inovovanou technikou. Co vše nabídne?

Nový Fiat Doblo jsme vám jako jedni z prvních stihnuli ukázat již začátkem listopadu na fotografiích jednoho pohotového Itala. Oficiální představení této jistě nikoli nevýznamné italské novinky na sebe nenechalo dlouho čekat, a tak vám nyní, s odstupem dvou týdnů, můžeme nové Doblo představit v celé jeho kráse.

Již první Doblo bylo postaveno jako symbióza komfortu a funkčnosti, to zůstalo při modernizaci zachováno, ale přibyly hodnotnější design a schopost usadit až sedm cestujících díky dvojici nových, sklopných zadních sedadel. Při rozvoru náprav 2 755 mm nabízí vnitřní prostor o délce až 2 200 mm, objemu od 3,5 do 4,2 kubíků a zavazadelník s objemem plných 790 litrů v pětimístném uspořádání.

Zprvu se bude nabízet čtveřice pohonných jednotek, zastánci benzínu se budou muset spokojit s motorem o výkonu 95 koní (70 kW), kdežto milovníci nafty mají k dispozici vznětový Multijet 1,3 l s výkonovými stupni 90 koní (66 kW, průměrná spotřeba jen 4,8 l/100 km), 105 koní (77 kW) a 135 koní (99 kW). Všechny bez výjimky mají být doplněny systémem start/stop, později přibude zážehový čtyřválec schopný spalovat benzín a metan a další „benzín“ osazený robotizovanou převodovkou Dualogic. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je jasné, že moderní užitkové vozidlo si již nevystačí pouze s ultimativní praktičností. Také nové Doblo disponuje škálou bezpečnostních a komfortních prvků včetně ABS, stabilizace, asistentu pro rozjezdy do kopců, automatické klimatizace, tempomatu nebo komunikačního multimediálního rozhraní Blue&Me s vestavěnou navigací a hands-free sadou. Vůz má nabídnout ještě větší a praktičtější interiér s posuvnými bočními dveřmi, šířka mezi zadními podběhy činí nadprůměrných 1 230 mm a užitečné zatížení bylo stanoveno v rozmezí od 750 do 1 000 kg v závislosti na zvolené karosářské variantě.

Těchto variant bude k dispozici hned sedm a lišit se mají rozvorem náprav, výškou střechy a počtem sedadel, navíc mají být dostupné varianty s krátkou „budkou“ umoňující stavbu účelových nástaveb včetně malého valníku (!). Vozy Fiat Doblo modelového roku 2010 již nyní mohou objednávat Italové, ostatní evropské trhy se dočkají hned v prosinci.

První dodávky začnou koncem ledna příštího roku. Fiat do modernizovaného Dobla vkládá velké naděje, podle zákulisních informací jej chce dokonce v roce 2012 uvést na trhy USA. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Doblo 2010
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků