Fiat Dobló Panorama 2,0 MTJ: MPV či mikrobus?

31 komentářů

Er
30. září • 20:41

Fiat doblo jsem si opravdu koupil a rád bych upozornil všechny co o tom autě uvažují na pár důležitých faktů, o kterých jsem se já bohužel nikde nedočetl. Je možné si připlatit a koupit verzi se zadními dvoukřídlými dveřmi,velice praktické až do doby než táhnete vozík (na originálním tažným zařízení). Teprve potom zjistíte že poloha žehličky přívěsu je tak vysoko že znemožňuje otevření zadních dveří kufru a lze otevřít jen ty malé,což je značně nepraktické. Poku si poříde jako já výbornou pepážku zavazadlového prosturu,která dělí kufr na dvě patra a má nosmost 50kg,za chvíli zjistíte následovné. Logicky všechny předměty umístiné na přepážce při prudkém brždění máte za krkem. Je tedy třeba dokoupit mříž (cca 5000,-) která je však tořena rámem se sítí bez dalších příček.(o pevnosti sítě v případě havárie silně pochybuji) Výrobce však uvádí že je to mřížka proti zvířatům a je tedy v pořáku. A jiná není k dostání. V neposlední řadě je pořeba kryt kufru doma prříznout tak aby si se mřížkou nezavazeli. Tzn. dva originální příplatkové díly k sobě nepasují a je třeba si je doma uravit. Instalace mřížky však následně neumožňuje skopení přepážky,tkaže v případě, kdy přepážku nechcete musíte ji celou vyjmout. Výrobce však jiné řešení nenabízí a když už jsete si to jednou koupily tak se s tím poperte sami......

Venca
7. ledna • 22:02

Po dlouhém zkoumání jsem vybral Fiat Doblo 1,6MultiJet.Najeto 17tkm a zatím jen a jen spokojenost.Samozřejmě bych něco pozměnil,ale jako celek super.Deklarovaná průměrná spotřeba je sice trošku mimo,jezdím cca 7l za mín to vidím na důchodcovský styl s větrem vzádech.-)Topení slabší.-( che to vyhřívaný sedáky.Určitě zůstane v rodině.Za mě doporučuji.Stejná služba za méně peněz než konkurence.-)

Efu
19. září • 1:04

Ach jo, další zbytečná auto hrůza, co nabídne nespolehlivost, nervy v kylu, nepraktičnost, neestetičnost, nepochopitelnost atd....prostě FIAT

kix
23. září • 21:48

se zase nějakej odborník projevil..mám už druhýho fiata a nespolehlivost nevím co znamená dohromady sem na obou najel přes 300tkm bez jediný poruchy..přístí auto bude zase fiat..první byl náhoda ale perfektně se osvědčil

Leo
6. ledna • 23:52

Neřeš internetová žvásty lidí co pomlouvají něco co neměli a ani nevyzkoušeli.Leo

SHIMI HUFANÁGL
16. září • 9:01

A jéje, tohle má vícprvek a ono funguje lépe, to je pro majitele lešeňových trubek u Brav,Punt či dalších výrobků z dílny Fiat nepřijemná zpráva.Oni totiž tvrdí, že je to skoro stejné.:-P A ono na špatné silnici prostě není.B-]

Mr.Murphy
14. září • 11:10

.... určitě má co nabídnout ;-) Uvidíme, jestli se sem dostane verze s T-jet 120k s možností provozu na LPG event. CNG. To mi přijde jako úplně ideální motorizace pro tenhle vůz.... Kultivovanost benzínu, nizounké náklady - ideál ;-)

Radek
14. září • 13:26

Nabídku benzínových motorů zde vidím jako jediné mínus, pošilhávám po podobném autě, rozhoduju se mezi Berlingem a Doblem, přičemž uvažuji o LPG. Berlingo má výborný motor 1.6 VTi 120k, velikostí je podobné, trošku méně se mi líbí přístrojovka a má menší kufr, takže vlastně nevím. Třeba se Fiat pochlapí a dodá ještě jeden výkonější benzín, pak by nebylo co řešit.

Mr.Murphy
14. září • 14:34

jak píšu, v Itálii už to s T-jetem na LPG (nebo CNG, teď nevim) jezdí....
Otázka je, jestli se někdo bude obtěžovat dovážet to i sem.... Možná bych se poptal u nějakých dealerů, třeba kápneš na někoho kompetentního ;-)

Rode
14. září • 15:22

jak zname Italy, tak bych v tom cekal spise CNG, coz cely system degraduje.

wolff
14. září • 16:07

No degraduje za předpokladu, že bydlíš mimo velké město bez podpory RWE, případně nejsi ochotný investovat cca 30 000 Kč do domácí plničky ZP. Pak je to celkem bomba... Pokud ybch hodně jezdil a byla takhle volba, sám bych plničku pořídil. Dokonce sem to již zvažoval, ale došel sem k názoru, že ještě čas nedozrál. Ale to bylo již před dvěma lety. Dnes už bych tu plničku a auto an CNG pořídil.Výhody CNG proti LPG jsou zřejmé...P.S. Může se v Itálii s CNG na trajekt? Nevím. S LPG jistě ne,a le možná už se tenhle striktní postoj an CNG neaplikuje aspoň tedy v rozumnějších státech...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dano
8. prosince • 20:40

píšeš, že domácka plnička sa dá zohnať za 30 000 Kč, poraď kde ?

Rode
14. září • 17:06

O mesto a blizkost plnicky vubec nejde. Jde o dobu plneni, jde o to, ze dojezd je naprosto mizerny, ztrata vykonu naprosto citelna a plnicku sehnat pod 4tisice euro je zazrak, aby plnila vuz za normalni dobu.
Dalsi problem je, ze tyto levne plnicky plni tak 1,5-2 m3/h a nadrze mivaji objem az na 36 m3 (neplest si objem plynu pred stlacenim a po stlaceni) tak to doma naplni za bratru 20 hodin, tudiz do znacne miry nepouzitelne.
Navratnost domaci plnicky je pri cenach 80-150tisic a uspore cca 50% z ceny plynu v radu stovek a stovek tisic najetych kilometru, takze ekonomicky to moc vyhodne neni.V soucasne dobe a v dobe nejblizsi je v nasich podminkach daleko vyhodnejsi LPG. Instalace, akcni radius, doba plneni, cena, navratnost apod. je daleko lepsi.

Radek
14. září • 20:12

Fiat u nas nabizi ke vsem modelum moznost zástavby LPG přímo u zakoupeného vozu, což je slušná nabídka, tuším za 27 tisíc. Jen by to právě u toho Dobla chtělo silnější benzín, ta 1.4ka bude dobrá po městě, ale na dálnici to asi nebude nic moc, zpřevodování bude tak 4300 ot při 130 km/h.

kyklop
15. září • 12:55

to sprevodovanie je nutnost kvoli aerodynamike a zatazitelnosti ;-) . Od uzitkaca sa sportove vykony neocakavaju. Inak skoda, ze v ponuke nemaju aj silnejsi benzinovy motor

Brendy32
18. září • 11:38

Já panoramu vlastním má 1,6 multijet motor a je to nádhermé svezení . 150 zádná rychlost chová se to živě ale na úkor spotřeby . Jde jezdit za 5,5 ale to je magořina mám najeto přez 3000 km a zatím velká spokojenost . Ještě tesnu cestu do itálie . Vlastním i straší verze dobla z 1,3 Mjet a tam jsem absolutně spokojený .

Milan
7. října • 13:49

Taky máme 1,6multiJet se starstopem 6r ale průměrku mám 6,8l ale níž mne to nechce pustit, nahoru samozřejmě ano, tak nevím co mám dělat aby to jezdilo za míň a to na to nešlapu jezdím si pohodově, spotřebě zdar Milan.

Lukáš Rotrekl
5. července • 8:45

Pokud ho ještě vlastníte (příspěvek už je fousatý), zkuste ho párkrát ideálně při skoro prázdné nádrži prolít Benziňáckou Vervou.
Po městě se pod 7 nedostanu, ale na štrece a dálnici (do 130tacho) se dokážu dostat někde na 6.0, když je to bez kombinace ta i pod.. Najeto aktuálně 215 000.
Hodně mě spotřeba klesla, když jsem koupil kvalitní gumy. Před tím jsem měl nějaký barumky či co to bylo v CÚ 2000 za gumu, stačilo nachcat pod kola a už sem hrabal, teď mám GY někde za 2800, pocit úplně jinej a bonus nižší spotřeba...

Milan
7. října • 11:27

Dobrý den,zaujal mne váš příspěvek ke spotřebě 1,6 multiJet ,vlastníme také 1,6 nafta a zajímalo by mne za kolik se dá s tímto autem jezdit atˇ dělám co chci mám tam průměrnou spotřebu 6,8l a niž to nejde, najeto 15000km, jak jste dokázal jezdit úspornějc, jezdím na naftu schell s pozdravem Milan.

Lukáš Rotrekl
5. července • 8:46

Viz. o kousek níže...

kyklop
18. září • 20:48

vela stastnych kilometrov bez poruch a nehod ;-) . Ja pouzivam firemne fiorino, tiez 1.3 multijet a istotne by som ho dalsi krat nevzal. V zime (teploty pod nulou) extremne mizerne kurenie, t.j. pri jazde v meste sa motor sotva zohreje na 70 stupnov a staci to akurat na rozmrazenie okien. Za studena silny turboefekt a kopanec pri 1800 ot/minuta ako stare tedeicka a pri 3000 klinicka smrt :-( . Pri prazdnom aute to nie je zasadny problem, problem nastava ked ho nalozis. Chcelo by to aspon 1.6 multijet, alebo benzinak s cca 90 kobylami. Co sa tyka spotreby, tak dlhodobo som medzi 5,3-5,8, pricom vela km najazdim v meste. Pruser nastane na dialnici pri 130 km/h kedy sice pp ukaze priemer maximalne 6,2 (neviem ako sa k tomu dopracuje ked okamzite hodnoty behaju medzi 6,8 - 8, po prepocitani pri tankovani je priemer 7-7,5, co je hodnota,ktora sa prudko blizi spotrebe mojej sukromnej merivy 1,6 16v (ta zere v tomto rezime do 8) . Celkovo je to fajn auto co sa tyka praktickosti a uzitkovych vlastnosti (defacto nema konkurenciu okrem svojich dvojiciek citroen a peugeot).

petan
27. dubna • 9:47

.......V zime (teploty pod nulou) extremne mizerne kurenie, t.j. pri jazde v meste sa motor sotva zohreje na 70 stupnov a staci to akurat na rozmrazenie okien......... Myslíš, že doblo s benzínovým motorem bude umět lépe vyhřát auto v zimě? Jinak se mi doblo líbí ale zatím jen o něm uvažuji.

Brendy32
19. září • 10:52

Tak to mne mrzí já z doblem 1,3 Mjet jsem spokojen v zimě docela brzo topí teplota motoru je zhruba kolem 4km v normálu .A to u obou co vlastním . Loni jsme 4 dospělí jeli do Černé hory pruměrná spotřeba 7,2 a to jsem to na dálnici nešetřil .Jediná závada která se opakuje že se zaseknou u obou aut zadní asimetrické dveře . Proto jsem zvědav jak se bude chovat 1,6 Mjet a doblo nové . Bral jem panoramu ze zadníma dveřma otvíracíma nahoru protože u dělených dveří je vzhledově příšená klika. Co mi u nového Dobla chybí jsou odkládačky na pití . Ve starém doblu jen ze strany řidiče jsou celkem 3 u nového dobla 1 . Když se sundá víko z popeníku lze tam dát redbul . Za ruční brzdou je nepraktická jediná odkládačka na malou plastovou lahev .

Kyklop
19. září • 14:53

To kurenie ti mozem iba zavidiet...ak v zime (teplota pod nulou) rano nastartujem predtym ako zacnem oskrabovat okna, tak odmrazovat (vlazny vzduch) zacne po cca 800 metroch (akurat vyleziem z uliciek na hlavnu a doleziem na prvu svetelnu krizovatku). Ked odtial zleziem na dialnicny obchvat (asi 3 km od parkoviska) a rozbehnem sa na ustalenych 95 km/h tak trochu teplejsi vzduch sa objavi po 7 -10 km (podla vonkajsiej teploty) a ostro zacne kurit po 15 a viac kilometroch. Ak idem do prace cez mesto, tak po 13km jazdy sa rucicka teploty sotva doplazi na 70 stupnov, co v praxi znamena to, ze aute nemrzne....z vyduchov fuka trochu teplejsi vzduch :-/

Brendy32
19. září • 17:43

aha tak to je hlupe . já zapnu klimu na plno a za chvíluí je teploučko sem zvědav jak bude topit to nové doblo .. snad dobře před doblama jsem měl scuda a taky spokojenost až na 1,9 ten peugot motor se pro scudo nehodil byl slabý a odcházel .
Jinak jsem se bavil z jedním variotem co píše níže že itakové neumí dělat auta . Tak jsem mu řekl no ale ty jsi fanoušek ferari on to je výjimka , a já no a co lamborginy on no 2 výjimka a já na něj a co maserati ... Ti co píšou hanlivě o italských autech už jsou dávno mimo mísu :)

kyklop
19. září • 20:11

mimochodom pokial sa ti chce citat, tak na moje.auto.cz najdes recenziu na fiorino (je tam jeden kus)

Brendy32
2. října • 16:20

Tak jsem ujel po itáliji z novým doblem přez 4000 km a maximální spokojenost .Mimochodem moc nových dobel jsem tam nepotkal zato tam jezdí na každém rohu tvoje Fiorino :) Jsem rád že jsi to alespoň tahle vyřešil . :)

kyklop
19. září • 20:09

v zasade "nehanim" ziadne auto...v tomto pripade konstatujem "muchy", vyriesil som to vyhrievanym potahom na sedadlo :-D . Ked sa motor zohreje na prevadzkovu teplotu, tak uz je kurenie ok. V case ked sme ho kupovali, nebola moznost nijakeho pridavneho ohrevu, postupom casu s to v cenniku objavilo :-)

Rode
14. září • 20:32

no to je nevyhoda. ono to neni jenom u Fiatu, ze ty plyny nabizi vetsinou ke slabsim motorizacim, pritom u tech silnejsich by byla uspora pak mnohem citelnejsi. pritom casto pro jine trhy je to k dispozici. Odbocim jinam, ale Skoda nabizi u nas LPG jenom k Tour 1,6. V Polsku i k 1,8T...

Radek
15. září • 13:37

Fiat nabízí LPG ke všem benzínům, ale u Dobla prostě jiný benzín v nabídce není. Po pravdě řečeno nevím proč, právě kombinace silnějšího benzínu s LPG může být lepší varianta než diesel. Teď jsem koukal na italský Fiat, tam mají 1.4T CNG 120k, ale zase to není bez CNG. Jsou to šupáci.

Antiautomat
14. září • 16:42

s tym trajektom by problem byt nemal, to iste som sa pytal kolegu, ktory sa tot mesiac-dva dozadu odtial vratil, proste prepnes na ´tekuty´mod ked tam lezies :-DA auto je to naozaj zaujimave, moja 20v koktavka ma uz cosi za sebou....Po takomto krabicoidnom ciste praktickom /v dobrom zmysle/ vozitku uz pokukujem dlhsiu dobu. Podmienka je ale u mna jasna - silny benzinak, spotreba-nespotreba, nech si vravi kto co chce, benzin je proste benzin, ja sa jazdou bavim ;-)

Doporučujeme

Články odjinud