Fiat chystá nový naftový motor. A bude to osmiválec

13 komentářů

Karel  Antonín
29. dubna • 10:33

Tak by mě zajímalo jestli si osmivál FIAT potom schová pouze pro své prémiové značky nebo přijde velká Croma či nějaký jiný velký FIAT.

Jig
29. dubna • 14:14

Ten kdo si bude chtít koupit osmiválec, tak nesáhne po fiatu... takže logické je že to použije u svých prémiovek (a rádobyprémiovek) a v zámoří

Karel  Antonín
29. dubna • 21:27

FIAT vyráběl a montoval do svých modelů i dvanáctiválce a to již v roce 1920
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_520...

Jig
30. dubna • 7:02

To na výše uvedeném nic nemění vůbec nic. Alfa Romeo měla např. v roce 1935 auto o výkonu přes 500 koní a maximálkou přes 360 kmph... oslňující závodní úspěchy až po F1... a kde je dnes, dělá v podstatě jen jeden hlavní model a pár okrajových. Chci říci, že historie s dnešní produkcí moc nesouvisí.

Karel  Antonín
30. dubna • 13:47

Je pravda že dnešek s historií moc nesouvisí aneb - Co je dnes současnost bude zítra historií.
Tak proč by FIAT nemohl do FIATů dávat 8vál a vytvořit zajímavý cenově dostupný osmiválcový naftový ,,bourák".
Možná že právě takový auto by pomohlo nastartovat FIATU novou expanzi.

Vana666
29. dubna • 23:01

Bohužel ty motory pak zmenšil až na současnou šestinu

Luke
29. dubna • 11:37

Třeba se dočkám prvního naftového Ferrari :-)

Zelí
29. dubna • 10:23

Naftový osmiválec je vstupenka do motorářské elity. Tam se chce fiat jako velkoproducent naftových motorů i jako externí dodavatel dostat. Etalonem v této skupině motorů je jednoznačně 4,2tdi od audi.

faublééé
29. dubna • 15:56

Pod pojmem elita si představuju vrchol a vrcholem v běžný produkci jsou dvanáctiválce.. Splácat z něčeho osmi, dvanáctivál dovede kdekdo, ale těch, kdo se tomu věnujou delší dobu a je to jejich tradice, těch je jen hrstka... A to je elita. Tam z němců patří pouze BMW..;-)

WinDiesel
29. dubna • 22:31

BMW ještě teklo mlíko po bradě, když už u Mercedesů vyráběli pořádné motory. A ten KRACH BMW ve Formuli 1, to je vyložená ostuda, včetně toho jejich útěku z F1.

Rover623
29. dubna • 14:57

Etalon možná, ale dost často má tenhle motor za studena zvuk jak když se má každou chvíli zadřít. Co si pamatuji, dost lidí si na to stěžovalo, třeba už s tím něco udělali.

Vana666
29. dubna • 10:18

Jednoduché počty - motor s krouťákem 622 Nm dosáhne výkonu 365 koní až při 4120 otáčkách. Protože ale TD motorům při vrcholu výkonu už krouťák výrazně klesá, bude to muset tenhle motor nadehnat ještě mnohem vyššími otáčkami, tipnul bych si přes pět tisíc při maximálním výkonu. Na diesel dost nezvyklé ... :-|

Vana666
30. dubna • 7:57

To bych rád věděl s čím nesouhlasí tí co nesouhlasí. Že by jim počítala jinak kalkulačka ? Nebo snad znají nějaký TD kterému krouťák v otáčkách vůbec neklesá??
:-)

Doporučujeme

Články odjinud