Fiat chystá dvouválcový hybrid se spotřebou pod tři litry na sto

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že automobilka Fiat spouští sériovou výrobu svého dvouválcového motoru, který se zprvu objeví pod kapotami modelu 500. Již od počátku jeho vývoje, na nějž jsme se soustředili na tomto místě, bylo jasné, že se dočkáme též hybridní pohonné soustavy využívající právě tohoto dvouválce TwinAir.

Podle dostupných informací bude TwinAir kombinován s dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 8 koní (6 kW) a vozu Fiat 500 přinese průměrnou spotřebu pouhých 2,94 l/100 km a emise CO2 ve výši 70 g/km. Je však pravděpodobné, že slabý elektromotor bude spalovací jednotce spíše jen pomáhat efektivně využívat pohybové energie a postará se o lepší a ćastější využití režimu start/stop. O datu zařazení této soustavy do sériové výroby však zatím žádné informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat TwinAir
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků