Fiat chystá dvouválcový hybrid se spotřebou pod tři litry na sto

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že automobilka Fiat spouští sériovou výrobu svého dvouválcového motoru, který se zprvu objeví pod kapotami modelu 500. Již od počátku jeho vývoje, na nějž jsme se soustředili na tomto místě, bylo jasné, že se dočkáme též hybridní pohonné soustavy využívající právě tohoto dvouválce TwinAir.

Podle dostupných informací bude TwinAir kombinován s dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 8 koní (6 kW) a vozu Fiat 500 přinese průměrnou spotřebu pouhých 2,94 l/100 km a emise CO2 ve výši 70 g/km. Je však pravděpodobné, že slabý elektromotor bude spalovací jednotce spíše jen pomáhat efektivně využívat pohybové energie a postará se o lepší a ćastější využití režimu start/stop. O datu zařazení této soustavy do sériové výroby však zatím žádné informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat TwinAir
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 35 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků