Fiat Argenta Volumex (1984): kompresorový protestsong

29 komentářů

Vratislav Charfreitag jun
13. července • 20:31

Zdravím všechny příznivce motorového spalování paliva,ono DOHC je zkráceninou Anglických výrazů Double Over Head Crackshaft a to je v překladu "Dvě(double) O over (nad / přes) H (Head = hlava) a C = vačky(crackshaft) a dle mého je to doposud nejlepší způsob spalování,ale možná tomu tak není,klíďo Mně poučujte,
Vratislav Charfreitag junior /1984/

kolemjdoucí
12. května • 8:10

Dámo, vraťte mi ty housle. Nebo na ně alespoň nehrajte.

Jan Havránek
11. května • 4:55

Když je to DOHC, tak má mít 4 ventily na válec a né dva v tech. údajích....

Kasprik
11. května • 13:42

Peugeot motor XU9 byl také DOHC a byl to 8-mi ventil. A jak to panečku jezdilo 205 GTI by mohl vyprávět.

Fantomas
11. května • 15:13

A kdyby to mělo čtyři ventily, napsal bys 4-yř ventil? :-))

Kasprik
11. května • 15:17

ale ono to mělo 8 ventilů a ne 4. To byly až MI16.

Vratislav Charfreitag jun
13. července • 20:51

Ahoj Kasprik,
Tvé vysvětlování principu spalování paliva je poněkud nelogické,podstatou je počet ventilů na jednom válci a ten je u starších vozů 2 a u noivějších vyšší počet 4 a jediná automobilka AUDI dělá i 5 ti ventil,ale podstatou většího počtu ventilů je dokonalejší vstříknutí paliva + vzduchu,do spalovacího prostoru vozu a s technologií s názvem MI16 přišla automobilka PEUGEOT.

Fantomas
11. května • 15:33

Nejde o počet, ale jak jsi to napsal. Proč osm-mi ventil?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kasprik
11. května • 16:00

protože to mělo osm, 8 ventilů. Jde o počet.

Fantomas
11. května • 16:04

Je mi jedno kolik, mě zajímalo proč jsi napsal osm-mi ventil a ne normálně osmiventil, nebo 8ventil?

Kasprik
11. května • 17:30

No je vidět, že jsem tě už dost vycukal a proto ti odpovím, když tě to tak zajímá. Napsal jsem to proto, protože jsem to tak napsal. Důležité je, že jsi doufám nebo aspoň doufám pochopil, že to mělo 8 ventilů.

panHAJZL
12. května • 7:11

Fantomas má zřejmě v tom úchylku, možná by se mohl přihlásit na nějaké češtinářské forum a tam by mohl u tohodle onanovat do aleluja:-D

Fantomas
13. května • 11:36

Jestli tomu tedy dobře rozumím, tak úchylku má ten, komu se nelíbí prznění češtiny všelijakými vymyšlenými patvary, a naopak ten, kdo je píše a ještě obhajuje, je normální. Tak jste to myslel? Chápu to dobře?

Fantomas
12. května • 21:11

Mně zase přijde úchylné vymýšlet si u číslovek jakési stupidní koncovky, které ani nedávají smysl.

11. května • 6:49

DOHC znamená dva vačkové hŕídele - s počtem ventilu nesouvisí

pajar
14. května • 18:54

Odjakživa se uváděl motor s dvouma vačkama a dvouma ventlilama jako 2xOHC. Když přišla doba 4ventlivových motorů s rozvody OHC, označovali se jako DOHC. Vemte to prosím na vědomí a nepleťte lidem hlavu jako dnešní slavní novináři.

Rodin
15. května • 7:34

Jste uplne vedle. Treba ten dvouventil od Fordu se DOHC dokonce jmenoval!

Jan Havránek
11. května • 8:59

Souhlas, ale proč by fiat dával sólo vačku pro sací a výfukový ventily, když na to běžně stačí jedna, tudíž OHC....

Vratislav Charfreitag jun
13. července • 20:44

V případě jediné vačkové hřídele se jedná o způsob časování ventilů známí pod zkratkou SOHC = Single Over Head Crackshaft.

Vratislav Charfreitag jun
13. července • 20:35

Přidáním 2.vačky se dá MNOHEM přesněji uzpůsobit časování.

Fantomas
11. května • 9:37

Na to by ti odpověděli jen tehdejší konstruktéři Fiatu.

q
17. května • 23:23

pretoze DOHC umoznuje vacsi uhol

Pech.
11. května • 9:57

Pro větší možný vzájemný úhel ventilů, tudíž lepší proudění plynů při plnění válce, lepší odvod tepla z hlavy válců a její větší robustnost v nejnamáhanějších místech a mnoho dalších výhod. Nevýhodou je jen vyšší cena a u atmosféráků někdy nutný písty s deflektorem. Je to poměrně rozšířené u motocyklových, více tepelně namáhaných a vzduchem chlazených motorů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Havránek
11. května • 15:07

Zvláštní, to mě nenapadlo.... Možná by nebylo na škodu tyhle konstrukce oprášit.....

Rodin
11. května • 13:04

Ford 2,0 DOHC z 1988, taky dva velke ventily na valec, efektivnejsi vyplachovani, vysoky kroutak uz v nizkych otackach, vysoky merny vykon ve vysokych. Ale to je jen spicka ledovce, ktera je u nas mozna z dvouventilovych DOHC nejznamejsi, jinak Taliani na ne sazeli uz od sedesatych let, esi se nepletu... Ale nechci tady mudrovat.

pajar
14. května • 19:14

Dvouventilový DOHC neexistuje. D jako double platí pro počet ventilů. Zkonstruujte mi prosím čtyřventilový rozvod s jednou vačkou. Nelze, proto rozdílné značení 2xOHC a DOHC. Přesně to definuje motor.

Damage
17. května • 18:35

Kecáš, Fiat a Alfa v 80. letech (i dřív) dělali spousty motorů co měly DOHC (dvě vačkové hřídele) ale jen 2 ventily na válec.

Karel
16. května • 8:27

Čtyřventilový rozvod s jednou vačkovou hřídelí existuje. Ony jsou tam totiž kromě vaček a ventilů taky ještě vahadla, které se starají o přenos síly. To je taky důvod, proč někdy konstruktéři použili i na dva ventily dvě hřídele - chtěli se vyhnout nutnosti použít vahadla.

-MO-
14. května • 19:57

Prosím vás nedělejte tady chytrého... Např. motory Opel 2.0 DTI a 2.2 DTI májí jen jednu vačkovou hřídel a přitom 4 ventily na válec.

Doporučujeme

Články odjinud