Zdravím všechny příznivce motorového spalování paliva,ono DOHC je zkráceninou Anglických výrazů Double Over Head Crackshaft a to je v překladu "Dvě(double) O over (nad / přes) H (Head = hlava) a C = vačky(crackshaft) a dle mého je to doposud nejlepší způsob spalování,ale možná tomu tak není,klíďo Mně poučujte,Vratislav Charfreitag junior /1984/
Dámo, vraťte mi ty housle. Nebo na ně alespoň nehrajte.
Když je to DOHC, tak má mít 4 ventily na válec a né dva v tech. údajích....
Peugeot motor XU9 byl také DOHC a byl to 8-mi ventil. A jak to panečku jezdilo 205 GTI by mohl vyprávět.
A kdyby to mělo čtyři ventily, napsal bys 4-yř ventil? :-))
ale ono to mělo 8 ventilů a ne 4. To byly až MI16.
Ahoj Kasprik,Tvé vysvětlování principu spalování paliva je poněkud nelogické,podstatou je počet ventilů na jednom válci a ten je u starších vozů 2 a u noivějších vyšší počet 4 a jediná automobilka AUDI dělá i 5 ti ventil,ale podstatou většího počtu ventilů je dokonalejší vstříknutí paliva + vzduchu,do spalovacího prostoru vozu a s technologií s názvem MI16 přišla automobilka PEUGEOT.
Nejde o počet, ale jak jsi to napsal. Proč osm-mi ventil?
protože to mělo osm, 8 ventilů. Jde o počet.
Je mi jedno kolik, mě zajímalo proč jsi napsal osm-mi ventil a ne normálně osmiventil, nebo 8ventil?
No je vidět, že jsem tě už dost vycukal a proto ti odpovím, když tě to tak zajímá. Napsal jsem to proto, protože jsem to tak napsal. Důležité je, že jsi doufám nebo aspoň doufám pochopil, že to mělo 8 ventilů.
Fantomas má zřejmě v tom úchylku, možná by se mohl přihlásit na nějaké češtinářské forum a tam by mohl u tohodle onanovat do aleluja:-D
Jestli tomu tedy dobře rozumím, tak úchylku má ten, komu se nelíbí prznění češtiny všelijakými vymyšlenými patvary, a naopak ten, kdo je píše a ještě obhajuje, je normální. Tak jste to myslel? Chápu to dobře?
Mně zase přijde úchylné vymýšlet si u číslovek jakési stupidní koncovky, které ani nedávají smysl.
DOHC znamená dva vačkové hŕídele - s počtem ventilu nesouvisí
Odjakživa se uváděl motor s dvouma vačkama a dvouma ventlilama jako 2xOHC. Když přišla doba 4ventlivových motorů s rozvody OHC, označovali se jako DOHC. Vemte to prosím na vědomí a nepleťte lidem hlavu jako dnešní slavní novináři.
Jste uplne vedle. Treba ten dvouventil od Fordu se DOHC dokonce jmenoval!
Souhlas, ale proč by fiat dával sólo vačku pro sací a výfukový ventily, když na to běžně stačí jedna, tudíž OHC....
V případě jediné vačkové hřídele se jedná o způsob časování ventilů známí pod zkratkou SOHC = Single Over Head Crackshaft.
Přidáním 2.vačky se dá MNOHEM přesněji uzpůsobit časování.
Na to by ti odpověděli jen tehdejší konstruktéři Fiatu.
pretoze DOHC umoznuje vacsi uhol
Pro větší možný vzájemný úhel ventilů, tudíž lepší proudění plynů při plnění válce, lepší odvod tepla z hlavy válců a její větší robustnost v nejnamáhanějších místech a mnoho dalších výhod. Nevýhodou je jen vyšší cena a u atmosféráků někdy nutný písty s deflektorem. Je to poměrně rozšířené u motocyklových, více tepelně namáhaných a vzduchem chlazených motorů.
Zvláštní, to mě nenapadlo.... Možná by nebylo na škodu tyhle konstrukce oprášit.....
Ford 2,0 DOHC z 1988, taky dva velke ventily na valec, efektivnejsi vyplachovani, vysoky kroutak uz v nizkych otackach, vysoky merny vykon ve vysokych. Ale to je jen spicka ledovce, ktera je u nas mozna z dvouventilovych DOHC nejznamejsi, jinak Taliani na ne sazeli uz od sedesatych let, esi se nepletu... Ale nechci tady mudrovat.
Dvouventilový DOHC neexistuje. D jako double platí pro počet ventilů. Zkonstruujte mi prosím čtyřventilový rozvod s jednou vačkou. Nelze, proto rozdílné značení 2xOHC a DOHC. Přesně to definuje motor.
Kecáš, Fiat a Alfa v 80. letech (i dřív) dělali spousty motorů co měly DOHC (dvě vačkové hřídele) ale jen 2 ventily na válec.
Čtyřventilový rozvod s jednou vačkovou hřídelí existuje. Ony jsou tam totiž kromě vaček a ventilů taky ještě vahadla, které se starají o přenos síly. To je taky důvod, proč někdy konstruktéři použili i na dva ventily dvě hřídele - chtěli se vyhnout nutnosti použít vahadla.
Prosím vás nedělejte tady chytrého... Např. motory Opel 2.0 DTI a 2.2 DTI májí jen jednu vačkovou hřídel a přitom 4 ventily na válec.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.