Fiat 695 Abarth vzdává hold značce Ferrari

Automobilka Fiat Auto nyní skládá poctu své nejslavnější značce, uvádí typ Abarth 695 Tributo Ferrari.

Pravdou je, že Ferrari koncernu Fiat vděčí nejen za svoji existenci, ale rovněž za zlepšení spolehlivosti, nové technologie a rozvinutí modelové škály do dnešních rozměrů. To ze značky se vzpínajícím se hřebcem ve znaku dělá jednu z nejrespektovanějších mezi výrobci sportovních a supersportovních automobilů současnosti.

Tento vztah ale působí i obráceně a Fiat z vlastnictví Ferrari těží na všech frontách. Nyní však udělal gesto a na základě oblíbeného kompaktu Fiat 500 vytvořil exkluzivní variantu s označením Fiat Abarth 695 Tributo Ferrari. A ve finále v podstatě ani nevadí, že jde - alespoň co se jména týče - o pěkný slepenec pojmů ze slavné historie italských sprotovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat zdůrazňuje, že novinka vznikala ve spolupráci s inženýry oddělení Abarth a Ferrari. Pod kapotou tohoto pohledného vozítka se skrývá modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, jenž byl naladěn až na 180 koní (132 kW). Pohonná jednotka je doplněna elektromechanickou automatizovanou převodovkou MTA (Manual Transmission Automated), která řadí po vzoru závodních strojů pomocí páček pod volantem, zatímco výkon se přenáší na kola přední nápravy.

Lité ráfky s průměrem sedmnácti palců mají tmavý povrch a design inspirovaný u Ferrari. Mezi další modifikace patří tužší sportovní pérování s novými tlumiči, čtyřpístkové brzdiče Brembo a odvrtávané kotouče s průměrem 284 mm vpředu. Nový výfuk Record Monza má za úkol zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho zvuk v oblastech nad 3 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Většina karosérie je lakována rudým odstínem Scuderia Red a je doplněna zpětnými zrcátky s kryty z uhlíkových kompozitů, „rychlými pruhy“ a dalšími doplňky s chromovaným či šedým lakem. Nový Abarth dostal též bi-xenonové hlavní reflektory. Fiat slibuje, že interiér dostane sportovní sedadla Sabelt, jež jsou o 10 kg lehčí než ta konvenční a vyznačují se čalouněním černou kůží a uhlíkovými kompozity. Nový přístrojový štít vyvinul Jaeger, na palubě najdeme též speciální pedály či plakety se sériovým číslem.

Na další informace si počkáme do Frankfurtu.

Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků