Fiat 695 Abarth vzdává hold značce Ferrari

Automobilka Fiat Auto nyní skládá poctu své nejslavnější značce, uvádí typ Abarth 695 Tributo Ferrari.

Pravdou je, že Ferrari koncernu Fiat vděčí nejen za svoji existenci, ale rovněž za zlepšení spolehlivosti, nové technologie a rozvinutí modelové škály do dnešních rozměrů. To ze značky se vzpínajícím se hřebcem ve znaku dělá jednu z nejrespektovanějších mezi výrobci sportovních a supersportovních automobilů současnosti.

Tento vztah ale působí i obráceně a Fiat z vlastnictví Ferrari těží na všech frontách. Nyní však udělal gesto a na základě oblíbeného kompaktu Fiat 500 vytvořil exkluzivní variantu s označením Fiat Abarth 695 Tributo Ferrari. A ve finále v podstatě ani nevadí, že jde - alespoň co se jména týče - o pěkný slepenec pojmů ze slavné historie italských sprotovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat zdůrazňuje, že novinka vznikala ve spolupráci s inženýry oddělení Abarth a Ferrari. Pod kapotou tohoto pohledného vozítka se skrývá modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, jenž byl naladěn až na 180 koní (132 kW). Pohonná jednotka je doplněna elektromechanickou automatizovanou převodovkou MTA (Manual Transmission Automated), která řadí po vzoru závodních strojů pomocí páček pod volantem, zatímco výkon se přenáší na kola přední nápravy.

Lité ráfky s průměrem sedmnácti palců mají tmavý povrch a design inspirovaný u Ferrari. Mezi další modifikace patří tužší sportovní pérování s novými tlumiči, čtyřpístkové brzdiče Brembo a odvrtávané kotouče s průměrem 284 mm vpředu. Nový výfuk Record Monza má za úkol zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho zvuk v oblastech nad 3 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Většina karosérie je lakována rudým odstínem Scuderia Red a je doplněna zpětnými zrcátky s kryty z uhlíkových kompozitů, „rychlými pruhy“ a dalšími doplňky s chromovaným či šedým lakem. Nový Abarth dostal též bi-xenonové hlavní reflektory. Fiat slibuje, že interiér dostane sportovní sedadla Sabelt, jež jsou o 10 kg lehčí než ta konvenční a vyznačují se čalouněním černou kůží a uhlíkovými kompozity. Nový přístrojový štít vyvinul Jaeger, na palubě najdeme též speciální pedály či plakety se sériovým číslem.

Na další informace si počkáme do Frankfurtu.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 35 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků