Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Italská automobilka dnes v Praze představila českým a slovenským novinářům svůj nový malý crossover, který v nabídce fakticky nahrazuje model Sedici. 500X je ale mnohem hezčí a stylovější.
Seznam kapitol
  1. Fiat 500X na českém trhu
  2. Fiat 500X: Fotogalerie

Fiat 500X dorazil na český trh. Jedná se o malý crossover, namířený zejména proti autům jako Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Oproti nim však Fiat dokáže nabídnout i verze s pohonem všech čtyř kol. České ceny začínají na 347 900 Kč za motorizaci 1.6 110 k ve výbavě Pop. Dvoulitrový disesel Multijet o výkonu 140 koní s pohonem všech kol, samočinnou převodovkou a rozšířenou výbavou Opening edition stojí 718 900 Kč.

Fiat 500X nahrazuje v nabídce Fiatu model Sedici, který byl dvojčetem Suzuki SX4. Novinka je technicky příbuzná s malým Jeepem Renegade. Už od pohledu je ale zřejmé, že se od něj liší daleko víc, než tomu bylo v případě dvojice Sedici/SX4.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500X bude k mání ve dvou provedeních: Off-road Look (červené auto) a City Look 

Po bachratém velkoprostorovém modelu 500L je design crossoveru 500X příjemným překvapením. S ikonickým „cinquecentem“ má italská novinka společné nejen jméno, ale i celkové vzřezření, které je retro a roztomilé, beze stopy agresivity. Silným prodejním argumentem bude interiér. Najdete v něm sice množství tvrdých plastů, ale hodnotné provedení klíčových detailů zdárně vytváří iluzi luxusu, jaký by v této kategorii čekal málokdo. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vrcholná výbava Opening edition obsahuje mimo jiné atraktivní černo-červené kožené čalounění sedadel

Fiat nabízí českým zákazníkům celkem 15 kombinací motorů, převodovek, pohonu a stupňů výbavy. Pro zájemce o benzínové motory je připravena šestnáctistovka s označením E-torq nebo přeplňovaný 1.4 MultiAir. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design obsahuje množství odkazů na zbožňovaný malý hatchback Fiat 500

Základním dieselem je 1.6 Multijet, dodávaný stejně jako obě benzínové motorizace výhradně s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou. Chcete-li automatické řazení a/nebo 4x4, musíte zvolit dvoulitrový diesel. Pro přehlednost jsme seřadili klíčové parametry všech motorizací do tabulky:

Fiat 500X: Motory a ceny na českém trhu
Motorizace 1.6 E-torq 4x2 1.4 MultiAir 4x2 1.6 MultiJet 4x2 2.0 MultiJet 4x4 2.0 MultiJet AT9 4x4
Zdvihový objem (cm3) 1598 1368 1598 1956 1956
Nejvyšší výkon (kW/k) 81/110 103/140 88/120 103/140 103/140
Točivý moment Nm 152 230 320 350 350
0-100 km/h (s) 11,5 9,8 10,5 9,3 9,8
Max. rychlost (km/h) 180 190 186 190 190
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,4 6,0 4,1 4,9 5,5
Cena od (Kč) 347 900,- 465 900,- 491 900,- 579 900,- 633 900,-

Na výběr jsou také dvě provedení vnějšího vzhledu, dobrodružnější Off-road look a elegantnější City look. 

SUV | Design | Premiéry | Fiat | Paříž 2014

Nástupce Fiatu Sedici dostal pohon 4x4 a 9stupňový automat

Výbava Opening edition zahrnuje mj. systém UConnect s navigací a dotykovým displejem, černo-červená kožená sedadla, řadicí tlačítka na volantu, třetí zadní opěrku hlavy a třívrstvý červený lak Amore. Právě takovým autem v „terénním“ vzhledu jsem se krátce projel v okolí žižkovské vysílací věže, kterou si Fiat vybral pro představení 500X médiím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podobně jako v případě malé pětistovky bude možné zvýraznit exteriér příplatkovými polepy a pochopitelně i různými vzory litých kol

Rozhraní Žižkova a Vinohrad není ideálním prostředím pro vyzkoušení dynamických schopností auta. V městském provozu jsem ale ocenil překvapivě slušný komfort odpružení – od tragických dob pětistovky před faceliftem, se kterou jezdila čtyři roky moje manželka, se ladiči Fiatu přece jen trochu zlepšili. 

Fiat 500X: Kombinace motorů a výbav
Motorizace/Výbava Pop         Plus         Lounge    Cross      Cross Plus Opening edition
1.6 E-torq 4x2 x x - - - -
1.4 MultiAir 4x2 - x - x - x
1.6 MultiJet 4x2 - x x x x x
2.0 MultiJet 4x4 - - - x - -
2.0 MultiJet AT9 4x4 - - - x x x

Kombinace 140koňového dieselu s automatem mě při krátké projíždce městem neoslnila. Převodovka reaguje ospale, zejména při rozjezdech, a motor na dnešní poměry nevyniká ani odezvou, ani kulturou zvukového projevu. Mnohem raději bych v roli vrcholné motorizace s automatem a čtyřkolkou viděl benzínový MultiAir.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na barevném displeji palubního počítače se zobrazuje mj. nastavení jízdních režimů; centrální  6,5" displej systému UConnect je dotykový, ale nechybějí hardwarová tlačítka pro rychlý přístup do hlavních položek menu

Toho se zákazníci dočkají. V ceníku sice zatím nefiguruje, ale Fiat u dříve oznámil variantu MultiAir II (170 k) s pohonem 4x4 a devítistupňovým automatem. Slabší verzi MultiAiru bude navíc možné objednávat s dvouspojkovou převodovkou (a předním pohonem). 

Další podrobnosti o novém Fiatu 500X si můžete přečíst v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu


Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat 500X na českém trhu
  2. Fiat 500X: Fotogalerie
Fiat Grande Punto 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 132 324 km
Cena: 70 000 Kč
Fiat Punto 1.108
Rok výroby: 1998
Stav: 99 617 km
Cena: 20 000 Kč
Fiat Linea 1.248
Rok výroby: 2009
Stav: 91 724 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků