Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Ještě několik týdnů zbývá do otevření autosalonu v Ženevě a Fiat již nabídl první fotografie a informace ke své horké novince.

Značka Fiat pokračuje v rozšiřování nabídky variant své zdařilé „pětistovky“. Po třídveřových verzích kabriolet a hatchback (včetně ostrého provedení Abarth) nyní přichází novinka v podobě Fiatu 500L. Písmeno „L“ znamená, jak asi tušíte, „large“, tedy velký, a od svých dosavadních sourozenců se liší rozměrnější, pětidveřovou karoserií.

Testy | Fiat

Test Fiat 500 1,2: s benzinem pod pět

Ačkoli je tento vůz marketingově i stylisticky zařazen do řady 500, stojí na podlahové plošině většího modelu Fiat Punto. Fiat 500L má být 4 140 mm dlouhý, 1 780 mm široký a 1 660 mm vysoký, takže bude o plných 594 mm delší, 153 mm širší a 175 mm vyšší než standardní hatchback Fiat 500.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500L se v plné parádě představí na letošním autosalonu v Ženevě

Značka Fiat tvrdí, že Fiat 500L nabídne „interiér s prostorem MPV v kombinaci s pocitem malého SUV na silnici a kompaktními vnějšími rozměry a hospodárností segmentu B.“ Na trhu se tedy má usadit kamsi mezi Fiat Punto Evo a větší Fiat Bravo. Nový Fiat 500L nabídne sezení celkem pro pět cestujících, nicméně ještě během letošního roku by se mělo objevit prodloužené, sedmimístné provedení.

Fiat

Fiat 500 Coupé Zagato: hold ušlechtilosti

Pod kapotou se ničeho převratného nedočkáme. O pohon se postará alternativně dvojice zážehových jednotek (dvouválec TwinAir a čtyřválec s objemem 1,4 l) a vznětový čtyřválec 1,3 MultiJet II. Fiat 500L má svým objemným interiérem v kombinaci s kompaktními vnějšími rozměry navázat na typ Multipla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 600 Multipla (1955) / Fiat Multipla (1998) / Fiat Multipla (2004, facelift)

Pevně však věříme, že spíše na „šestistovku“ z přelomu padesátých a šedesátých let než na „ošklivé káčátko“ z konce let devadesátých. Fiat 500L bude vyráběn v srbské továrně Kragujevac a na našich silnicích se s prvními vozy setkáme v závěru letošního kalendářního roku.
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků