Fiat 500L Living: sedmimístná pětistovka odhalena

Fiat odtajnil podobu sedmimístného provedení svého modelu 500L, jež se stává nejdelší z tohoto rodu.

„Stylový“ Fiat 500 se nyní jednoznačně stává modelem svého segmentu dostupným v nejširší škále karosářských verzí. A nejde jen o otevřenou variantu Fiat 500C, jež je pouze nepatrnou adaptací základního modelu. Loni v Ženevě se představilo prodloužené, pětidveřové provedení Fiat 500L a o rok později na témže místě slavila premiéru soft-roadová verze Fiat 500L Trekking.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Fiat 500L Living na prvních snímcích

Tím to ale nekončí, již v březnu jsme vám ukázali první snímek sedmimístného provedení, o němž se tehdy hovořilo jako o Fiatu 500XL. Nakonec se jmenuje Fiat 500L Living (že by parafráze na VW Caddy Life…?) a jeho prodeje mají v Evropě odstartovat již v následujících týdnech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Délka zadní části karoserie narostla u verze 500L Living o 210 mm 

Z porovnání snímků interiéru modelů 500L a 500L Living je patrné prodloužení zadní části karoserie. Sedět se bude ve třech řadách v obvyklém uspořádání 2+3+2, a jak je vidět na přiloženém snímku, lze se domnívat, že mnoho místa na těch nejzazších nebude (nemluvě o zbývajícím prostoru pro zavazadla, o něm u Fiatu pro jistotu zatím úplně mlčí). Fiat sám dokonce vzorec sezení označuje jako 5+2.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na sedadlech poslední řady zřejmě mnoho místa nebude, novinka však bude zřejmě patřit k nejkratším sedmimístným vozům na trhu

Oproti modelu Fiat 500L je Living o 210 mm delší (většina jde na vrub prodlouženému rozvoru náprav), ovšem i tak délka vozu činí stále jen 4 350 mm. Šířka zůstala zachována na hodnotě 1 780 mm a výška karoserie narostla o vcelku marginálních 10 mm na celkových 1 670 mm. Za druhou řadou sedadel se nachází prostor pro zavazadla o objemu 638 l, což je o 238 l více než u pětimístného Fiatu 500L.

Zajímavosti | Bezpečnost | Technika | Příslušenství | Premiéry | Fiat

Plastová okna na obzoru, začne Fiat 500 L

Dle prvního vyjádření Fiatu se můžeme v případě modelu 500L Living těšit na dvojici výbavových stupňů s označením Pop Star a Lounge, v obou případech lze volit z pěti a sedmimístné verze. Co ze základní verze Fiat 500 zůstalo, to je široká paleta barev karoserie. V tomto případě jich bude 19, přičemž více než polovina z tohoto počtu připadá na dvoubarevně lakované kombinace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro srovnání výchozí pětimístný Fiat 500L

K tomu připočtěte šest verzí interiéru a 15 různých vzhledů kol a vyjde vám na tuto kategorii docela široký rozsah variant. Ačkoli je Fiat 500L Living oproti „pětistovce“ i provedení 500L již pořádným kusem auta, nabídka pohonných jednotek zůstává beze změn. Opírá se o zážehové motory 1,4 l/70 kW a 0,9 TwinAir/77 kW a vznětové agregáty 1,3 a 1,6 MultiJet s výkonem 62, resp. 77 kW.

Zajímavosti | SUV | Kombi | Premiéry | Fiat | Design

Fiat 500L: „pětistovka“ nabobtnala, máme první snímky

Novinka se bude vyrábět po boku verze 500L v srbské továrně Kragujevac a třeba v Itálii budě spuštěn příjem objednávek již během července. Nový Fiat 500L Living hraje na praktickou notu, takže rysy výchozího retromodelu Fiat 500 v něm poněkud zanikají. Ovšem třeba ve srovnání s takovým Chevroletem Orlando je to když ne přímo pohledný, tak jistě alespoň zajímavý vůz…
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků