Fiat 500 TwinAir: dvouválec od 312 000 Kč

Pod kapotu Fiatu 500 se takřka po půl století vrací dvouválec a přichází ve speciální, samostatné řadě TwinAir a TwinAir Plus.

Italští konstruktéři se nikdy velkých výzev nebáli, proto když světem automobilů začal vládnout trend směřující k redukci spotřeby a emisí CO2 za každou cenu, přišli s radikálním řešením: do výroby připravili dvouválcovou zážehovou pohonnou jednotku TwinAir opatřenou přímým vstřikováním a přeplňováním. Nejprve bude instalována do stylového kompaktu Fiat 500, později se má uplatnit i v dalších modelech koncernu Fiat včetně typu Alfa Romeo MiTo, a to již zřejmě v modelovém roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory TwinAir lze kombinovat s oběma karoseriemi včetně té otevřené, zákazníci se však mohou těšit nejen na svérázný zvuk dvouválce, ale také na zcela novou škálu modelů vyznačující se specifickými doplňky a výbavovými prvky. V reklamní kampani, zaměřené na „potěšení z jízdy“, se objeví pilot F1 Fernando Alonso. Pohonná jednotka s objemem 0,9 l bude v případě Fiatu 500 naladěna na výkon 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 145 Nm při 1 900 ot./min. a vozu má udělit slušnou nejvyšší rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 s. To nejsou špatné výsledky, ale uvidíme, jak se s tím pojede…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řada TwinAir nabídne zvláštní dveřní kliky, držáky poznávacích značek nebo lišty na přídi, které jsou všechny vyrobeny z matově stříbrného materiálu. Dále si všimneme černě lakovaných litých ráfků, střechy a střešního spoileru. Černá barva dominuje také interiéru, sedadla mají být čalouněna kombinací perforované kůže a textilu. Výbavové stupně budou dva a nesou názvy TwinAir a TwinAir Plus. Ten základní nabídne patnáctipalcové ráfky Total Black, audiosystémů CD/MP3, sedm airbagů, soustavu start/stop nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Úroveň TwinAir Plus se pak vyznačuje šestnáctipalcovými koly, klimatizací, kůží potaženým multifunkčním volantem, palubní soustavou Blue&Me, stabilizací ESP s hill holderem či předními mlhovkami. Je tedy jasné, že výrobce dělá vše pro to, aby hned zkraje tento dvouválec nedostal pověst „ultralevého“ vozu. V Itálii byla základní cena pro dvouválcový Fiat 500 TwinAir stanovena v přepočtu na 312 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků