Fiat 500 TwinAir: dvouválec od 312 000 Kč

Pod kapotu Fiatu 500 se takřka po půl století vrací dvouválec a přichází ve speciální, samostatné řadě TwinAir a TwinAir Plus.

Italští konstruktéři se nikdy velkých výzev nebáli, proto když světem automobilů začal vládnout trend směřující k redukci spotřeby a emisí CO2 za každou cenu, přišli s radikálním řešením: do výroby připravili dvouválcovou zážehovou pohonnou jednotku TwinAir opatřenou přímým vstřikováním a přeplňováním. Nejprve bude instalována do stylového kompaktu Fiat 500, později se má uplatnit i v dalších modelech koncernu Fiat včetně typu Alfa Romeo MiTo, a to již zřejmě v modelovém roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory TwinAir lze kombinovat s oběma karoseriemi včetně té otevřené, zákazníci se však mohou těšit nejen na svérázný zvuk dvouválce, ale také na zcela novou škálu modelů vyznačující se specifickými doplňky a výbavovými prvky. V reklamní kampani, zaměřené na „potěšení z jízdy“, se objeví pilot F1 Fernando Alonso. Pohonná jednotka s objemem 0,9 l bude v případě Fiatu 500 naladěna na výkon 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 145 Nm při 1 900 ot./min. a vozu má udělit slušnou nejvyšší rychlost 173 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11 s. To nejsou špatné výsledky, ale uvidíme, jak se s tím pojede…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řada TwinAir nabídne zvláštní dveřní kliky, držáky poznávacích značek nebo lišty na přídi, které jsou všechny vyrobeny z matově stříbrného materiálu. Dále si všimneme černě lakovaných litých ráfků, střechy a střešního spoileru. Černá barva dominuje také interiéru, sedadla mají být čalouněna kombinací perforované kůže a textilu. Výbavové stupně budou dva a nesou názvy TwinAir a TwinAir Plus. Ten základní nabídne patnáctipalcové ráfky Total Black, audiosystémů CD/MP3, sedm airbagů, soustavu start/stop nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Úroveň TwinAir Plus se pak vyznačuje šestnáctipalcovými koly, klimatizací, kůží potaženým multifunkčním volantem, palubní soustavou Blue&Me, stabilizací ESP s hill holderem či předními mlhovkami. Je tedy jasné, že výrobce dělá vše pro to, aby hned zkraje tento dvouválec nedostal pověst „ultralevého“ vozu. V Itálii byla základní cena pro dvouválcový Fiat 500 TwinAir stanovena v přepočtu na 312 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 125 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků