Fiat 500 TwinAir: dvouválec jde do prodeje

23 komentářů

Peter75
14. července • 9:27

Bolo otazkou casu kedy pride pokrok aj k benzinovym motorom, ktore to maju sancu v urcitych triedach a urcitych skupinach zakaznikov riadne natriet dieslom. Vyvoj benzinov dlho stagnoval.
Co sa tyka pesimistickych predpovedi:
Zivotnost - to nie su existujuce firemne atmosfery s prirobenym turbom. Moderne turbomotory maju zosilnene pohyblive casti motora, premysleny system chladenia turba po vypnuti motora a v neposlednom rade dokonalejsiu regulaciu preplnania.
Co sa tyka spotreby.. pokial nejazdi niekto ako pako tak je spotreba vyrazne nizsia ako pri rovnako vykonnej atmosfere. Pokial ako pako niekto jazdi, tak je vyssia ako udava vyrobca ale stale nizsia ako pri rovnako vykonnej atmo a podobnom zachadzani. Mozno Sierra Cosworth zrala viac ako trojliter v niektorych rezimoch ale to uz je uplne mimo. To je historia.
Osobne si myslim, ze majitelia 1.4 TSI mi daju urcite za pravdu.
Branit sa downsizingu a hybridom je blobost. Nemame inu cestu.

pepan
11. července • 9:39

Já mám v motorce taky 2 válce a nemohu si stěžovat ;-) a co třeba taková 3 válcová Daytona 675 ;-)

homer
9. července • 23:22

nejenom designéři ale i konstruktéři jsou taliání skvělí o tom vůbec nepochybuju ale snad nic nedotáhnou k "dokonalosti" - a to mě stále odrazuje

tazzz
11. července • 12:07

nejdřív jsem se v nadpisu článku nějak překoukl a myslel jsem, že je už předem posílají někam do podpáteřní partie ... ale doufám, že zrovna tohle šimrátko bude technicky vychytané a prodejné (pokud za to makaróni či spíše naši autodileři nebudou chtít půl mega) už jen proto, že je to jedno z mála autíček tohoto segmentu, které má opravdu šmrnc.Souhlasím s vaším hodnocením italských disagnerů, ale donedávna až na pár vyjímek z Fiatu lezl jeden klump za druhým a chvíli jim ještě potrvá, než se vrátí na výsluní.

LuThOr
9. července • 14:32

Jak by řekl kamarád, tenhle motůrek mám u BMW pro stěrače :-D

x1x
9. července • 16:58

Tvůj kámoš je fakt pašák...

Walter
9. července • 22:20

Už jízda s tříválcem je řádná ostuda, co potom s dvouválcem. O HTP se říká "to je ten motor, co mu chybí 3 válce?" Tomuhle chybí rovnou 4...

tudor
9. července • 23:08

v trivalcovem aute jsem nikdy nejel, patrne ho mit nikdy nebudu. moje prvni auto bylo V8, pak jsem zacal podnikat takze jsem poridil kudla kudla diesel, nyni se mi dari a jezdim v britskem V12. nicmene ti co se smejou trivalci jsou na urovni zaku materske skolky, co se hadaji jestli je lepsi fero nebo lambo. povazuji je za mentalni ubozaky, co si musi nejak oduvodnit nakup sveho patnacileteho ctyrvalce, nebo v pripade "znalcu" nejakyho dvacetiletyho p605 V6. tento dvouvalcovy motor se mi moc nepozdava, jako kontrukter bych ho asi resil do V nebo rovnou protibezny, jako maji kloudne choppery ci bawory. ty dva valce co se hejbou stejne budou mit dva pytle cementu v kazde uvrati, proto tam musi byt ta ohromna vyvazovaci hridel. ale nemyslim si, ze by to byl spatny motor, kdyz uz nic, tak to bude mit urcite vetsi modul vykonu nez ty psoukly atmo 1.3 az 1.6. ze by tenhle motor mohl delat pohon steracu ve tricetiletem E30 je velmi trapny kec, ktery bych pochopil u sestnactileteho machyrka z autoucnaku :-|

Thor
10. července • 22:27

No možná namísto chytrejch keců, by ti neškodilo trochu nadhledu a smyslu pro humor a ironii :-P. sám jsi jako machýrek, svůj hodnotný příspěvek začal. V12 :-D:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tudor
11. července • 9:24

aha, on to byl humor a ironie. tak to pardon, haha hihi hoho B-]

Phoenix
10. července • 7:53

Já jsem měl tu čest párkrát jet v Škoda Fabia HTP. Osobně si myslím, že až na poněkud zvláštní zvuk ten motor není tak špatný - samozřejmě při plném naložení a jízdě na rychlostním limitu na dálnici to v kopci ztrácí dech, jako kdysi Š105/120, ale s tím se u takového objemu/výkonu prostě musí počítat. Když se to víc vytočilo, tak to jelo dost slušně, na druhou stranu pak ale taky uměla dost solidně vyskočit spotřeba.
Jak na tom bude tenhle motůrek ukážou až klasické testy, případně dlouhodobé, do té doby to lze asi brát jako zajímavý počin, u kterého se jeho životaschopnost teprv musí prokázat.
(Jinak já osobně jsem jezdil ve V6, teď mám V5 - jen na upřesnění mých zkušeností)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dall
10. července • 13:14

V5? :-D

Bořek Hudák (bhudak)
10. července • 13:19

V5 alias VR5. Dávalo se to do golfů, passatů, toleda. 2,3L VR5 10/20V 110/125/132kw

Phoenix
10. července • 15:32

Neeee, V5 motor - pět válců - od Volva :-)

dall
10. července • 16:28

motor do V a 5 valcu jo???

Phoenix
11. července • 7:29

no jasně :-) neeee, prostě pětiválec - ale to slovo je moc dlouhý, tak jsem to napsal takhle...

tudor
10. července • 17:36

ano, co na tom nechapes?

Hajetor
10. července • 6:36

Klobouk dolů, lépe bych to nenapsal. Absolutní souhlas.

Lacomme
9. července • 13:53

libi se jeste nekomu? :-D

risomas
9. července • 21:37

Ten zvuk je zvlastny. V zabere pod plynom vcelku prijemny ale na volnobeh resp na pol plynu to bolo nikde medzi kosackou a elektrickou vrtackou.
Celkovo lepsie ako sijaci stroj.

aaa
9. července • 14:06

to vypadá na polovinu toho jejich 1.8 motoru s nějakým mikroturbem.

asdf
9. července • 11:13

dvouvalec muze byt solidni maloobjemova stylovka, narozdil od technicky uchylne impotentnich trivalcu. nechame se prekvapit. B-]B-]B-]

wolff
9. července • 12:26

;-) Myslím, že to bude úspěšné... Dělali an tom celkem dlouho.... tak to snad bude stát za to...

Doporučujeme

Články odjinud