Fiat 500 Stinger: zlatavý přelud od Moparu

Zájem o italské „pětistovky“ sílí nyní hlavně za Atlantikem, kam se teprve před nedávnem začaly v rámci aliance Fiat – Chrysler dovážet.

Těžko bychom zde vypočítali všechny přestavby renomovaných ladičských firem z Evropy, jež dosud novodobý Fiat 500 podrobily rozsáhlým modifikacím. Stačí si jen do okénka pro vyhledávání na Autorevue.cz zadat heslo „Fiat 500“ a máte na hodinku vystaráno. Nyní ale se svojí pověstnou troškou do mlýna přichází americká společnost Mopar, tradiční úpravce automobilů značek koncernu Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500 v připravovaném provedení Mopar

Již za dva týdny Mopar hodlá na autosalonu v Chicagu vystavit působivý prototyp Fiat 500 Stinger. Ten se stane reprezentantem nové řady ladičských modifikací Moparu pro „pětistovku“ sestávající ze dvou provedení, jimž bude společné zlatavé lakování odstínem Giallo (v italštině „žlutá“). Základní verze se na první pohled vyznačuje černými vodorovnými pásy na bocích karoserie, zatmavenými svítilnami a speciální koncovkou výfuku.

Fiat

Fiat 500 pro USA: čím se liší od evropského?

Za zmínku pak stojí také černě lakované sedmnáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 205/40, přičemž úpravy se dotkly také interiéru (snímky z něj zatím k dispozici nemáme). Také ten se vyznačuje žluto-černým laděním se sportovními sedadly čalouněnými na středech Alcantarou a po stranách černou kůží se žlutým stehováním, přístrojový štít by měl být opatřen dekorací připomínající uhlíkové kompozity.   

Druhý stupeň modifikací zahrnuje vylepšení pohonných jednotek sestávající z úprav sání a výfukového traktu a posílení brzdové soustavy opatřené odvrtávanými kotouči. U Moparu slibují, že všechny prvky z této série budou v USA k dostání i samostatně, a sice počínaje letošním podzimem.
 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků