Fiat 500 Stinger: zlatavý přelud od Moparu

Zájem o italské „pětistovky“ sílí nyní hlavně za Atlantikem, kam se teprve před nedávnem začaly v rámci aliance Fiat – Chrysler dovážet.

Těžko bychom zde vypočítali všechny přestavby renomovaných ladičských firem z Evropy, jež dosud novodobý Fiat 500 podrobily rozsáhlým modifikacím. Stačí si jen do okénka pro vyhledávání na Autorevue.cz zadat heslo „Fiat 500“ a máte na hodinku vystaráno. Nyní ale se svojí pověstnou troškou do mlýna přichází americká společnost Mopar, tradiční úpravce automobilů značek koncernu Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500 v připravovaném provedení Mopar

Již za dva týdny Mopar hodlá na autosalonu v Chicagu vystavit působivý prototyp Fiat 500 Stinger. Ten se stane reprezentantem nové řady ladičských modifikací Moparu pro „pětistovku“ sestávající ze dvou provedení, jimž bude společné zlatavé lakování odstínem Giallo (v italštině „žlutá“). Základní verze se na první pohled vyznačuje černými vodorovnými pásy na bocích karoserie, zatmavenými svítilnami a speciální koncovkou výfuku.

Fiat

Fiat 500 pro USA: čím se liší od evropského?

Za zmínku pak stojí také černě lakované sedmnáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 205/40, přičemž úpravy se dotkly také interiéru (snímky z něj zatím k dispozici nemáme). Také ten se vyznačuje žluto-černým laděním se sportovními sedadly čalouněnými na středech Alcantarou a po stranách černou kůží se žlutým stehováním, přístrojový štít by měl být opatřen dekorací připomínající uhlíkové kompozity.   

Druhý stupeň modifikací zahrnuje vylepšení pohonných jednotek sestávající z úprav sání a výfukového traktu a posílení brzdové soustavy opatřené odvrtávanými kotouči. U Moparu slibují, že všechny prvky z této série budou v USA k dostání i samostatně, a sice počínaje letošním podzimem.
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků