Ahá, takže preto sa Michael Schumacher rozlúčil s Ferrari, aby tomuto nemusel robiť reklamu. ;-)
To je ale nazoru a chytraku....Trochu ta zprava o motoru 0.9 zavani zakazanym ovocem - na jednu stranu je pohorseni a hlavne vysmech a na druhe ze by zavist ze nekdo jde tak nizko s objemem....????Smeju se nazorum ze to bude spatny motor, ze urcite se rozbije po 100 tis. km, ze to bude smejd....Vyckejme, vyvoj jde touto cestou - pro mestske auto, ktere najede treba 10 tis. km rocne to bude skvela volba - nizka spotreba, nizke emise, mala hmotnost. Hodne lidi se Fiatu smeje, ze je nekvalitni, ze nevydrzi, ze se sype. Nemam tuhle zkusenost, nemuzu slouzit, ale ocenuju ze se neboji. Tak jim drzim palce!!
Fiat hodně často ukazoval směr vývoje techniky. Nikdy nepoužil 3válec, a to o něčem svědčí (podotýkám, že nejsem žádný nepřítel HTP motorů, docela často a poměrně rád s ním jezdím).Ale na nový dvouválec od Fiatů se upřímně těším. Taková lehká dvouválcová Panda na 2 x 25 km denně, proč ne ?
netes sa predcasne...ja verim ze si italosi nechaju tu srandu paradne zaplatit...takze panda za 10k € jak vysita... (o 500ke za 13k ani nehovorim)
Těžko si ji nechají zaplatit. Pandě už teď stačí 1,2 Fire,nemyslím si,že všichni nějak extrémně čekají na 0,9 turbo 2válce:-D
.... to jsou zase názory.... Když se zaváděly downsizingové motory s turbama, půlka těch dementů z diskusí fňukala, že se to bude sr*t, bude to žrát 12 litrů a já nevím ještě jaký bullshit se na diskusích generoval....Realita je taková, že dnes malá turba s úspěchem používají defacto všichni a žádný výrobce (Fiat, VW, Renault, Peugeot....) s tím nemá žádné problémy... aspoň teda o ničem nevím....No a teď má přijít další novinka a už ti samí lidi kňučí znovu....On ten odpor k inovacím je asi spíš zoufalou snahou obhájit si, že moje stará Felda 1.3MPI je vlastně jednoduché, bytelné spolehlivé autíčko a ty moderní harapáky jsou jen křápy pro hlupáky, co?Ještěže takoví tupci nejsou všichni, to bysme ani nevylezli z jeskyní....
Ono to teprve přijde. Majoobjemové turbomotory jsou čerstvá novinka, pochybuju, že by někdo s nimi už stihl najet nějaké podstatné množství km.
Co přijde? Kouzelník?:-O:-O:-O
Přesně tak, kouzelník, co na fakturu v servisu vykouzlí takovou částku, že se takové auto prakticky nevyplatí opravovat.
Uvidíme;-)
Ale 1,3 OHV je opravdu držák :-D
A je to tady - každý druhý se smál českým motorům 1,2 HTP. A to je minulostí, tenhle už polomotor bude vyvolávat úsměvná pohled u každého. A s výkonem přes 100 koní bude s motorem po 150 tisících konec. Svatý motory starší koncepce, jako jsou 1,2 HTP; VW 1,4 16V 59 kW a Audi 1,6 75 kW.
HTP po 150 tis má v prdeli hlavu,ventily,všechno. HTP je omrdávka z bývalého čtyřválce 1,4. 0,9 od Fiatu je nový motor,projektovaný od začátku jako dvouválec. A věřte tomu ,že 250tis. vydrží. 0,9 je na rozdíl od 1,2 HTP moderní motor. HTP je moderní leda tak v hlavách škodamaniaků:-D:-D
Petře nevím nevím, být to motor produkce jiné než italské ok, ale podívejte se třeba na mobile.de ... kolik je tam alf s nájezdem 150tis.km? u 99% je psáno motor schaden.. a tak to je i s fiatem..
Proč sem pletete Alfu?? :-D
tak to nevím co s nima dělají..mám fiata 1.4turbo v unu 330tis motor origo jak vyjel z továrny krom oleje,filtrů,svíček,rozvodů(2x) a pořád dobře jezdí a že bych ho šetřil se říct nedá
Uno 1,3T mělo 105 koní, čili 80 koní na litr. Tenhle motor má taky 105 koní, ale objem jen 0,9 čili 116 koní na litr. O polovinu menší objem, o polovinu větší výkon, takže automaticky mnohem větší zátěž daná větším výkonem, menším objemem, polovičním počtem válců (dvě ložiska, dva písty, dva čepy vždy budou víc namáhané než 4).Ale jsou to všechno jen teoretické úvahy dané dosavadními zkušenostmi s auty. Jaká bude realita se teprve uvidí. A navíc až za nějaký čas, protože než s takovýmhle autem někdo najede třeba 150 tisíc, to se načekáme... a právě jak teď tohle píšu, tak mi došlo, že úvahy o životnosti motoru jsou vlastně nepodstatné :-)) Vždyť než někdo najede tolik km, bude z toho už staré auto :-)) A kdo je cestovatel a dálník, ten si nekoupí tohle prdítko, ale velké auto. Vyřešeno, životnost motoru je dostatečná :-D
já vím že to je jiný motor,jen podotýkám že nevím o tom že by motory koncernu fiat jak tu někdo psal nevydržely přes 150tkm a sám s ním nemám problém ani na dvojnásobku a neznám v okolí nikoho komu by italskej motor dělal problémy po mechanický stránce při vysokým nájezdu, viděl sem starou cromu i se 700tkm,takže si nemyslím že by tenhle dvouválec na tom byl nějak tragicky,že to bude držák nikdo nemůže očekávat ale takových 200 si myslím že zvládne a víc se vlastně od jeho určení ani neočekává
do UNA se davala 1.3 v turbu, tak o cem to mluvis?
Zas nějaký rejpal, co tématu vůbec nerozumí, hlavně že napíše rejpavou a agresivní hlášku.Uno turbo se samozřejmě dělalo jednak v objemu 1.3 (112 resp. 105 koní v verzi bez resp. s katalyzátorem).Po faceliftu Una v roce 89 přibyla však i kubatura 1.4, ta měla 118 koní bez katu.Motor 1.4 se přerodil dále do Punta GT, kde dosahovala s katem 133 koní.Osobně jsem se vozil s 1.3T 105 koní a dodnes na prožitky (a nejen řidičské :-)) s povděkem vzpomínám. Od té doby jsem sice řídil i mnohem výkonnější vozy, ale ten pocit radostí třeštící motokáry mi nedal žádný jiný vůz ...Fiat motory uměl vždy dělat, v této disciplíně může mít hrdě vztyčenou hlavu. A abych si šťouchnul, narozdíl od německých značek mu to dobře jezdí nejen na papíru :-))).
1,6 překlepB-]
A ještě dodatek: Kdo chce jezdit na plný plyn po dálnici tak si kurva nekoupí 0.9 ani v turbu. A výkon se hodí vždy. Nevíte kdy ho budete potřebovat. Pokud se s tím motorem bude jezdit klobouk tak vydrží klidně věky
Tenhle nový motor bude mít 100 koní a odhadem 120 Nm toč. moment (co jsem četl na zahr. stránkách), to máme 50 koní a 60 Nm na každé ojniční a klikové ložisko. To je hodně a přibližně 2x tolik, co u čtyřválců. Pokud uvažuju logicky, tak jsou dvě možnosti - buď výrobce všechny namáhané díly dostatečně nadimenzuje, pak se to ale prodraží a bude to větší, těžší a tím i s větší spotřebou, nebo se to udělá jen tak na hranu, aby to chvíli jezdilo a přitom to bylo ještě levné a jednoduché na výrobu, no ale pak to musí nutně mít nižší životnost, než čtyřválce. A to jistě ne jen o pár procent :-)
No s těmi ložisky... motor z Favoritu má taky jen tři ložiska na klikovce, stejně jako dvouválec. A i když ten výkon je tam pravda nižší, umíral už tak po 350tis.
Tak nadupejte motor z favorita na 100 koní a pak mi řekněte jak dlouho vám jezdil :-))
Nevidel bych v uvaze co tady prezentujes problem, jsou vykony dvoulitrovych motoru na hodnotou 220 kilowat a jsou prodavane seriove. Nejakych 60 Nm a 50 koni na lozisko neni zadny problem.
Jestli v dnešní době drtivá většina malých aut se prodá s motory do 1.4l obsahu a výkonu do 90hp, tak může být všem jejich majitelům jedno jestli to má 4,3 nebo jen 2 válce, takovéto auta jsou jen obyčejná přibližovadla do kterých nikdo očividně (podle nejprodávanějších motorizací) nečeká sportovní výkony. Většina lidí stejně nepozná jestli mají 2 nebo 4 válce a pro ty co tady tak piczují si mohou u každé automobilky vybrat top model jako GTI, Abarth, Quadrofolio, VTs a jiné.
Krytone, já souhasím, jen muvím ne o tom, kdo co pozná co pod kapotou má ale o životnosti daných motorů...
Myslím že tyto motory prochází stejnými zátěžovými testy jako všechny ostatní motory, dost možná že ty dvojválce jsou podrobeny ještě větším nárokům. Žádná autmobilka si nemůže lajznout vypustit do světa motory které se po 100000 tisících rozsypou a už vůbec ne takový koncern jako je Fiat. Stejně tak jako obavy o VW twin turba, teda turbo/kompresory byly liché, tak myslím že i tyto motory by na tom se spolehlivostí neměli být zle. Ale možná že se mýlím...
No nevím, takový motor si podlě mě kupují lidé co nedělají tisíc km za měsíc, ale pár stovek km a dřív tomu zrezne kastle než dojdou na konec životnosti motoru, i když vyjímka se určitě najde.
Toto je kvalitní názor :-)Ale vážně, je to přesně, jak říkáte. Pokud to auto nebude vypadat, že mu ten motor za chvíli vystoupí z kapoty, tak v tom nevidím problém, do města je to ideální. Sám jsem jezdil Corsou předminulé (tuším) generace s 1.2 a výkonem 36 kW a po městě naprostá pohoda, dokonce to bylo místy zábavnější, než jezdit 240 koňovou Oktávkou - prostě proto, že ve městě je mi ten výkon plus mínus na houby.Na delší cesty už je to celkem naprd, když jsem s tím chtěl předjíždět, chtělo to spoustu plánování a několikrát jsem se pokorně vracel zpátky za auto, které jsem chtěl přejdet:-)
Už si představuju ty "tragédie",když kolem odborníků ala Autorevue projede dvouválcový Fiat. On bude nákup těch dvouválců povinný ?
povinny ne, ale casem nebude na vyber... 3-[
Dvouválec 0,9 litru a 105 koní? To je 116 koní na litr, 232 koní na dva litry. Jakou to asi bude mít životnost? Já to odhaduju tak na 100 tisíc km. A jestli někdo namítne, že všechno tam bude patřičně dimenzované a přizpůsobené, tak to podle mě platí jen do určité míry. To všechno má totiž vliv nejen na váhu a výkon, ale hlavně na cenu. No, jsem na to zvědavý a těším se, co přijde za půl roku, za rok :-))
:-) životnost ? No... já se i obával o žkvotnost HTPka (potažmo 1.4TDi) a z informací od přátel, co dělají v servisech jsem i měl pravdu natož pak fiat, už tak s alfou pověstné značky co se ,,spolehlivosti" týče a do toho dvouválec... no nazdar.... nedávno jsem četl, že s tím jejich příšerným downsizingem chce přijít i BMW, pravděpodobně u jedničky... Bože, jak americké káry nemusím (nee že by mi mustang vadil...) tak díky Bohu za motory Hemi a spol. tak je opravdu nějaká šance že to vydrží generace, ale dvouválec ? To už nebude takové to auto se kterým jezdil táta, pak ho nechá synovi...
Vím co myslíte, takové ty scény z amerických filmů: tohle auto mám po svém tátovi...To je hezké, ale bohužel v Evropě a navíc v téhle spotřební době to ani trochu neplatí. Auta jsou stále víc přizpůsobována spotřebnímu charakteru, jako ostatní zboží. Koupíte, během záruky "spotřebujete" a pak jako bezcenné odhodíte. A tak to teď je i u aut. Výrobci nepotřebují auta s dlouhou životností, ale auta dobře a rychle prodejná. Jsou kontruována tak, aby dobře sloužila právě po dobu záruky a po jejím uplynutí už se tlak společnosti (ty jezdíš v takové staré šunce??), tlak marketingu a nabídky leasingovek postarají o to, abyste si koupil zase nové. Jde jim o jejich zisky, ne o to, aby nám něco dobře a hlavně dlouho sloužilo. Bohužel.
To máte pravdu. Nemyslel jsem v dnešní době doslovně dědění z generace na generaci, přecejen nejsem v době, kdy se už při narození dítěte šlo na zápis na čekačku trabanta, aby v 18 byl... ale i tak, vzpomínám na dědovu 603ku, parádní auto, pak když se rozhlédnu, mnohdy potkám hezkého rapida, krasavce 110r, pěkné fávo... ale v době těchto motorů? Co mohou vydržet... opravdu tak jen tu záruku, ale nebude to něco ve stylu starších mb, bmw... které i přes nájezd 400,500tis.km šlapou jako hodinky.. holt nebudou vrakáče vypadat jako nyní, ale bude se na nich válet nepřeberné množství "zánovních" aut...
Jenže taky dřív se lidi o auta jinak starali než dnes... většina aut byla přes týden zavřená v garážích, majitelé je opečovávali, leštili, jezdili stříkat dutiny, a za rok se s nimi ve finále najelo pár tisíc kilometrů. Tenkrát nebývalo zvykem jezdit třikrát za den autem 500 metrů pro noviny nebo rohlíky...
No tak citat niektore vyjadrenia od panov z fiatu tak si clovek mysli, ze prebrali marketingove tahy od VW..."ochuzením o dva válce motor nijak neutrpěl" - a keby zobrali este dalsie dva valce, tiez by nebolo rozdiel poznat, ze :-)"...dosahuje stejných výkonnostních hodnot jako jeho čtyrválcoví atmosféričtí sourozenci. Agregát je však úspornější, jednodušší..." - iste, ked pridam k atmosfere turbo tak ju radikalne zjednodusim;-)Proste mam pocit, ze automobilky dotlacene do downsizingu sa snazia upliest z hovna bic a podat ludom tieto zlozite vysokootackove mixeroidne motorceky ako ultimativne zlepsenie v mene zakaznika. Inak bez ohladu na tie ich kecy okolo, tento motor si rad vyskusam, som nan naozaj zvedavy. Ale cielova skupina zakaznikov urcite nie som.:-D
Nechejme se překvapit - spousta velkoobjemových motocyklů je vybavena čtyřdobým dvouválcem, ale tříválec abys lucernou pohledal. Já v tom problém nevidím.
Menší problémek bych viděl. Motorky s dvouválci jsou ceněné pro svůj charakter, většinou ne píliš kultivovaný a pro velký krouticí moment. Jsou to obvykle spíše nízkootáčkové litry (až na výjimky..) a tahají 300 kilo. Obávám se, že takový charakter od motoru v autíčku nikdo nechce.
očekávám, že brzo se vrátíme i ke dvoutaktu a bakelitu, hurá Trabi:-D
Už je to tady, vrací se Fiat 127 se svou 0,9 :-)No ale vzhledem k tomu, že motorky jsou dnes vybavovány běžně čtyřtaktem s jedním válcem, tak proč ne dva? Pokud to teda nebude fungovat jako traktoidní HTP, ale asi jo...
...měním ha HTP...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.