Fiat 500 se dočká přeplňovaného dvouválce 0,9 turbo

Oblíbenému downsizingu, nebo, chcete-li, snižování objemů pohonných jednotek se dlouhodobě nevyhýbá ani italská automobilka Fiat, která v příštím roku přijde se vskutku radikálním řešením. Zatímco většina už i renomovaných automobilek sahá po tříválcích, Fiat dovedl své odhodlání ještě o něco dále. Od příštího roku totiž přijde na trh s dvouválcovými přeplňovanými jednotkami o objemu 0,9 l, přičemž prví vlašťovkou užívající tento ekonomický „vynález“ bude oblíbený retro model Fiat 500.

Nové benzínové jednotky budou profitovat z již zavedených technologii, jako třeba přeplňování spolupracující s technologii MultiAir, které se už používá třeba u benzínového čtyřválce 1,4. Podle mluvčího automobilky ochuzením o dva válce motor nijak neutrpěl (jak také jinak, že...) a dosahuje stejných výkonnostních hodnot jako jeho čtyrválcoví atmosféričtí sourozenci. Agregát je však úspornější, jednodušší a podle údajů výrobce zhruba o 20 procent lehčí než srovnatelné, dosud nabízené čtyřválcové jednotky.
Co za změny tedy můžeme příští rok očekávat v nabídce u modelu 500? Dva dvouválcové motory přijdou ve dvou výkonnostních variantách a půjde zřejmě o 85 koňovou a 105 koňovou verzi. V paletě agregátů by se měla objevit i atmosférická verze s výkonem 65 koní a ještě úspornější varianta s pohonem na stlačený zemní plyn. Očekává se, že dvouválce se krátce poté dostanou i do nabídek u modelů Punto, Punto Evo a Panda. Zjevně nás čeká vskutku krásný rok...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Připravovaný dvouválec od Fiatu
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků